{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Alina
Alina
Tilmeldt:
17. dec 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62

Islænderopstaldning - hjælp til prissætning? {{forumTopicSubject}}


Vi overvejer at starte mindre hestepension/privat opstaldning for islandske heste. Vi har avlet selv, men trapper nu ned og får derfor en del ekstra plads.

Vi har 6 bokse og to løsdrifte. Umiddelbart regner jeg med det er løsdriftene, der skal bruges til opstaldning, da det vil være nemmest i forhold til pasning.

Er der nogle der har erfaringer med det og især ang. prissætning?

Vi er beliggende i nordjylland med direkte adgang til en 548 hektar stor offentlig skov og kun 2 km til stranden gennem skoven. Vi ligger også op af den 200 km lange riderute nordvendsyssel. Der er rigtig mange islænderfolk i området.
Vi har ridebane på 20*40.
Foldene er store og tørre med rigtig godt hegn, læmuligheder og græs hele året og frostfrit vandingssystem.

Jeg tænker en pris på 800 kr for løsdrift inklusiv wrap og vitaminer i microfeeder. Vi har ikke plads til opbevaring af halm, så strøelse vil være træpiller, som jeg forestiller mig opstaldere selv skal betale alt efter forbrug og selv holde løsdriften.

Lyder prisen helt ved siden af? Jeg er ret afklaret med, at jeg ikke ønsker en masse ekstra arbejde som udmugning, og jeg vi heller ikke tabe penge på det. Vi skal selv ud og betale for indkøb af wrap osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænderopstaldning - hjælp til prissætning?
  • #1   23. okt 2014 Jeg kender ikke selv til træpiller, men kan læse mig til at det efter at bunden er lagt, koster mellem 200-300 kr om måneden. Det vil sige at prisen ligger på 1100 i alt, for jeres opstaldere. Det er vel fair nok, jeg tror bare ikke selv jeg vil betale det for en løsdrift, heller ikke når man selv skal stå for at holde løsdriften.

    Jeg er selv opstaldet i nordjylland, og for 1000 kr får jeg.
    Boks, strøelse, foder, hø/wrap, alt efter behov og uden prisændring.
    Ridebane 20x60
    Gode turmuligheder (tæt ved vand)
    Ind- og udlukning
    Min boks bliver strøet og hesten får foder + wrap alle ugens dage. Selv har jeg kun 1 staldvagt hvor jeg fodre og giver wrap.

    Dem der udelukkende vil have deres hest i løsdrift, vil sikkert have det ok med prisen, men personligt synes jeg det ligger i den dyre ende, når man kigger på priser i Nordjylland.
    Jeg kender til løsdrift der tager 700 inkl alt, dog ikke krybbefoder. Men krybbefoder koster sjældent 400 om måneden.


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #2   23. okt 2014 Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke interesseret i at tabe penge på det. Vi bor i et attraktivt område for islænderryttere/skovtursryttere, så håber det kan trække lidt op.

  • #3   23. okt 2014 Vi har Sønderjyllands bedste oval bane ridebane skov 75 meter fra døren 1.4 km til vandet og ride hus 3 km herfra og fri trailer på stedet vi giver 800 i løsdrift med hø og 1000 for boks

  • #4   23. okt 2014 Det kan jeg godt forstå du ikke vil, men nu spurgte du jo efter vores mening :o)

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #7   23. okt 2014 Björt: De lyder godt nok som nogle besværlige opstaldere. Er der virkelig så mange der er utilfredse og kan man ikke bare opsige dem.
    Tog du den samme pris både sommer og vinter?
    Hvordan gjorde du med tildelingen af vitaminer?


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #9   23. okt 2014 Synes jo som altid priserne er enormt lave men hvis du synes at det hænger sammen så er det vel passende, man skal nemlig ikke låne sin jord for gratis, kommer aldrig til at forstå at nogen mener stalden skal være dyrere blot fordi hesten har eget værelse, der er mere arbejde ved at drive en ordentlig løsdrift end en alm. Stald så i min verden skal der ikke være forskel i prisen.

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #10   23. okt 2014 Ok, ja jeg kan godt forstå, at det kan blive belastende at blive mødt med utilfredshed dagligt i sin egen stald. Det ville jeg heller ikke kunne holde til.
    Det skal gerne være en glæde at komme i stalden selvom der er andre.

    Bliver godt nok i tvivl om det er besværet værd, hvis man ikke rigtig tjener på det.
    Jeg har en idé om at fratrukket vand, wrap, el, vitaminer, så er der 500 kr tilbage pr. hest. Men derudover kommer der selvfølgelig også alle former for slidtage.

    Björt: Må jeg være så fræk at spørge, hvad du havde i overskud pr. opstaldet hest, når alt var fratrukket?


  • #11   23. okt 2014 Vi har et underskud på 14.000 om året når vi regner alt med vand strøm hø vitaminer lys på ridebane sten mel nye dræn mm og har 5 opstalder

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #12   23. okt 2014 stutteri maunsholt: Hold da op, det er helt vildt. Kan slet ikke forstå I vælger at tage opstaldere ind så. Jeg har det sådan, at hvis ikke jeg tjener på det, så gider jeg ikke besværet.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #13   23. okt 2014 Maunsholt, det vil faktisk sige at du giver mere end 2000 kr om måneden for at have andres heste opstaldet O_o??

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #14   23. okt 2014 Så må stalden hellere være Tom hvis det var hos mig den spiser ikke brød og din "husleje" er faktisk 2000 kr mindre uden lejere smiley

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #16   23. okt 2014 Ja så kan jeg godt se der ikke er meget tilbage. Det er godt nok vigtigt at overveje om det er det værd.

  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #19   23. okt 2014 Den ene løsdrift er 30 kvadratmeter den anden er 24 kvadratmeter. Hvor mange islændere vil der være plads til?

    Ingen mudder på foldene, græs hele året rundt, gode læmuligheder, frostfri vandkop, flad mark. Vi bor 500 meter fra en ridehal, hvor der er undervisning for islændere.

    I den ene lødrift er der cementgulv, i den anden er der stabil grus. Ved begge løsdrifte er der langt sand udenfor, så det ikke bliver trådt op.

    Grunden til at jeg ikke er meget for at støelse er med i lejen er, at jeg er bange for at opstaldere ikke gider at være med til at holde den ren så. De kan i princippet bare brug løs af strøelse og så kan jeg stå med udmugning. Og det har jeg simpelthen ikke tid til.


  • Alina
    Alina Tilmeldt:
    dec 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 62
    #22   24. okt 2014 Ok, tak for hjælpen.

Kommentér på:
Islænderopstaldning - hjælp til prissætning?

Annonce