{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fold?
  • #1   8. nov 2014
    Det er ikke en lov, det er et debat indlæg fra en eller anden underviser der på ingen måde har styr på sine argumenter og overhovedet ikke kan underbygge sine påstande.


  • #2   8. nov 2014 H*n kan få lov til at tage en tur på min hest, hvis den har været ude mindre end 2-3 timer dagligt, så kommer der nok hurtigt en anden snak på bordet. Hun bliver mere ukoncentreret og urolig af at stå inde, end at være ude ...

  • #3   8. nov 2014 Aless&Chantel: Lige mine ord smiley Stiller også gerne en hest til rådighed, der ikke har været ret meget ude - det er ikke ligefrem noget, der fremmer hans dressuregenskaber. Han får mere energi, ja, men det er bestemt ikke en energi, han er i stand til at bruge fornuftigt i dressurarbejdet smiley

  • #4   8. nov 2014 Kan nu godt se hvor de kommer fra, skal man have de beste ud af hesten training, skal hesten social/fold live være i orden. Det går ikke at der er uro på folden eller der sker udskiftninger i folken, der ville det være beder at hesten går med en enkle anden hest på minder fold. Har man heste der kommer ind udfra for et korter training forløb, er enkle fold ofte best, ikke for hesten med prøve at forklare ejeren at man ikke for det meste ud af hesten de først 14-45 dag af training fordi hest først skal falde til.

  • #5   8. nov 2014 Tirano:
    Det kan jo ikke komme bagpå nogen, at den type uro ikke er godt for hesten - jeg ville da heller aldrig udsætte mine heste for sådanne udskiftninger på folden uden grund. Kommer en hest i ridning for en kortere periode, ville jeg bestemt også smide den på enefold.
    Men udsagnet i det TS har lagt op, er jo ligeså meget, at hesten netop ikke skal ud ret mange timer; "hverken hele eller halve dage". Og det er jeg bestemt ikke enig i, at man får en bedre arbejdshest ud af smiley
    Desuen står der jo også som en påstand, at man slet ikke bør lade hesten gå med andre, idet hesten på folden vil udøve sine instinkter, hvor vi i dressurne i høj grad forsøger at få hesten til at arbejde i mod sine instinkter. Ergo mener forfatteren, at hesten skal gå alene på en sandfold i en afgrænset periode på dagen.


  • #6   8. nov 2014 Det er noget pjat det der... En hest har brug for at komme ud i selvskab med andre heste. Det er unaturligt for den at stå i en boks hele dagen..

  • #7   8. nov 2014 Det er vel også det man prøver, at finde ud af på opstaldnings stedet, hvordan hestene går bedst sammen, og ikke for mange på foldene. Min går på fold med 4 andre drenge (max), det er en god harmonisk flok smiley Dejligt med en ejer af gården, der er så fokuseret på hestevelfærd, ligeledes i stalden.
    Min pony ville helt bestemt blive stresset, hvis han ikke kom på fold, eller kun et par timer.
    Men i de store stalde, kommer de jo kun ud 1 time om dagen på ene fold, hvis de da overhovedet kommer på fold...


  • #8   8. nov 2014 Hvis ovenstående skulle passe kan man jo undre sig over at en træner som Carl Hester insisterer på at hans heste skal på fold hver dag i MINIMUM 3 timer. Samtlige af hans føl og plage går i løsdrift. Udendørslivet og det sociale er en del af hestens liv der er nødvendig for at trives mener han. Ualmindelig fornuftig og sympatisk mand i mine øjne.
    Tænk hvad Valegro kunne opnå ved at blive spærret inde i en stald (ironi kan forekomme).


  • #9   8. nov 2014 Man kan også bare smide sin hest på fold med en den er bange for! smiley
    Min hest har lige fået en ny foldkammerat i dag, en islænder! Min hest er pisseræd for islændere, så når islænderen er i den ene ende af folden, så er Chantell i den anden sammen med Amore. Problem solved haha!

    Ej, heste har brug for foldtid og det må vi mennesker fanme bare tage med, når vi vælger at bruge heste som ridedyr!


Kommentér på:
Fold?

Annonce