{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Bund i løsdriftsskur. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Da vi skal til at lave ny løsdriftsskur, ved vi ikke hvad vi skal lave bunden af.
Den kommer til at stå ude på græsmarken, så for at det ikke bliver blød og mudret derinde, er vi i tvivl om hvordan vi laver en god bund.
Skal det være stabilgrus, sand, fliser? Eller hvad har i gode erfaringer med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bund i løsdriftsskur.
  • #1   14. nov 2014 En betonbund plejer at fungere bedst smiley

  • #2   14. nov 2014 Tror en jævn beton bund ville være det smarteste.
    I mine ponyers løsdrifthus er der dog fliser, og det fungere meget godt. Det kan dog være lidt træls når man bundmuger og greben lige støder på en flise der stikker en halv centimeter op, og i åbningen giver fliserme sig lidt. Men det virker smiley


  • #3   14. nov 2014 min får fliser, der er 50x50 cm

  • #4   14. nov 2014 Hvis du støber bund, skal du have byggetilladelse smiley
    Grav lidt ud, ca. 30 cm, læg 10 cm grov grus/sten, derefter 20 cm sand og så til sidst 40 cm træflis. Træflisen falder sammen inden for en god måned ca. 50 %.
    Så er du sikker på at der altid er tørt. Se evt. i mit galleri, under opførelse af fold. smiley


  • #5   14. nov 2014 Ja vi vil helst ikke støbe da vi gerne vil have muligheden for at flytte den hvis det er. Og vil også gerne slippe for alt papirnusseriet.
    Det lyder som en god ide det andet. Var noget i stil med det vi havde forstiller os at gøre.


  • #6   14. nov 2014 Lidt sjovt, du har også cob og frieser smiley
    Det har vi også, og alle vores går også i løsdrift. Selv vores frieser, og nu er hun slet ikke stresset mere smiley


  • #7   14. nov 2014 Ja var lige inde og lure på din profil.
    Wow nogle skønne heste du har.
    Og tak for kigget og de gode råd. Det er helt sikkert noget vi kan bruge.
    Hvad gav i for gruset og sandet? Og hvor meget skulle i bruge? For det er præcis en rundbuehal ligesom jeres vi skal have sat op


  • #8   14. nov 2014 Jeg har sandjord og det har jeg ikke gjort noget ved, jeg overvejer faktisk om jeg skal have strøelse, hvis jeg ender med at skulle have strøelse så overvejer jeg træpiller.
    Sandet er tørt og det fjedre, det er varmere end fliser og beton.
    Mine er for de fleste arabere
    De har to løsdriftsstalde og den anden er der halm i, den bruger de faktisk ikke


  • #9   14. nov 2014 I vores løsdrift er der en blanding af sand og grus i bunden. Om vinteren strøes halm, om sommeren bliver løsdriften tømt af en bobcat - det fungerer super godt og er yderst nemt (-:

  • #10   14. nov 2014 Vi har blot stolper gravet ned der er beklædt med stålplader på tag og sider. Bunden er oven på jord, men det forudsætter jo at arealet er veldrænet under jorden. Husk at hvis man sætter 4 stolper i jorden og lægger tag over er det en bygning og skal der søges byggetilladelse (vi har fået pålagt at søge byggetilladelse til vores).
    Flise belægning er en dårlig ide da de bliver kørt op ,når de tunge maskiner skal tømme stalden for dybstrøelse.


  • #12   14. nov 2014 Kærby det kommer an på str, af skuret byzone eller ej og der er forskel på byggetilladelse og bygge anmeldelse. Man må altid bygge 10 m2 hvis det ikke er for højt eller for tæt på skæl, i landzone er der lidt andre regler end i byzone


  • #13   15. nov 2014 Vi fik vores sand/grus af naboen, så det var billigt smiley . Men det er ikke en dyr løsning. Ring til én skovrydder, Google en i nærheden af hvor i bor, og spørg hvornår de har lavet flis, vi fik 20 kubik for 1000.- leveret, de skal mange gange bare af med det. smiley
    Tak for de søde ord, og held med at lave jeres. smiley


  • #14   15. nov 2014 man skal da have byggetilladelse så snart man opfører noget der ikke er flytbart, vi skal i hverfald

  • #15   15. nov 2014 Rikke, så er det fordi du bygger større end x antal m2

  • #17   15. nov 2014 Hos os skal der kun søges byggetilladelse hvis du støber fundament, og/eller bygningen er over 40m2.
    Det er meget forskelligt fra kommune til kommune.


  • #18   15. nov 2014 miss- nej det er fordi det der bygges ikke er flytbart, havde jeg valgt at sætte en rundbue hal der kunne flyttes skal der ikke tilladelse til, men da vi sætter pæle i jorden skal der

  • #19   15. nov 2014 Så skulle den ged vist være barberet og hvad i har gjort eller gør er jo op til jer, men reglerne er klare og ikke til at tage fejl af.

    profilbillede
  • #20   15. nov 2014 Barberet og barberet i følge teknisk forvaltning i min kommune skal der tilladelse til at bygge et læ skur når det ikke er flyt bart

  • #21   15. nov 2014 Miss det nytter jo ikke at du kun læser det halve af en lov,du skal stadig overholde danske normer.Reglen er at du må bygge op til 19,5m2 på en grunden , bygger du over dette skal der bygge tilladelse til. Og jeg forstod således at der skulle bygges en løsdriftstald til 3 til 4 heste,det giver jo 16 m2 er der andre bygninger på grunden der er større end 4m2 skal de nedrives før, du uden byggetilladelse kan bygge yderligere og bygningerne må kun anvendes til lager og lignende og uden strøm,vand og afløb. Og det er altså ligemeget om du bor i øst eller vest danmark reglerne er de samme.

  • #22   15. nov 2014 Stutteri haven: når du sætter 4 stolper i jorden der er over 20m2 med tag over er det en bygning og der skal søges byggetilladelse til.

    Rikke: ja bygninger der ikke er flytbar skal der ikke søges byggetilladelse til og så er der mærkelig nok ikke nogen begrænsning på størrelsen.


  • #23   15. nov 2014 Stutteri haven: når du sætter 4 stolper i jorden der er over 20m2 med tag over er det en bygning og der skal søges byggetilladelse til.

    Rikke: ja bygninger der ikke er flytbar skal der ikke søges byggetilladelse til og så er der mærkelig nok ikke nogen begrænsning på størrelsen.


  • #24   17. nov 2014 Vi tog kontakt til kommunen da vi skulle lave vores stålbue, og vil da gå ud fra de ved hvad de taler om, ellers er der da et stort problem.

Kommentér på:
Bund i løsdriftsskur.

Annonce