{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Königs ridestøvler - kvalitet? {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg er ved at finde ud af hvilke dressurstøvler jeg skal købe, som stævnestøvler..

Er der nogen har ejer et par Königs støvler, som kan fortælle mig hvordan kvaliteten og holdbarheden er?

- Og om læderet holder sig pænt, og let kan poleres blankt?
(da det, som skrevet længere oppe, er stævnestøvler jeg skal bruge)

Modellen jeg kigger på er "Königs Favorit" med lynlås foran.

Håber der er nogen der kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Königs ridestøvler - kvalitet?
  • #1   17. nov 2014 Jeg ahr nogle special designede königs. Tør ikke engang ride med dem fordi de ser så dyre ud og ligeledes føles sådan. Det er bare kvalitet!

Husker ikke modellen på mine, men der er lynlås sådan skævt foran smiley

• #2   17. nov 2014 DD: Tak for svar.
    Mine skal også laves efter specialmål, da mine ben er for lange og tynde til deres standardmodeller.
    Men dejligt at høre at det også ligner kvalitet - istedet for billigt skrammel smiley

• #3   17. nov 2014 Jeg ELSKER mine!

Efter snart 5 år er de stadig lækre i læderet - min sadelmager har rost dem flere gange, og synes de ligner nogle der ikke er mere end 2 år.
    Har skiftet såler en gang tidligere i år, da de var slidt nedenunder efter de mange års intense brug og har måtte reparere lynlås en enkelt gang sidste år (-:

Mine er grandgester modellen med lynlås foran (-:

• #4   18. nov 2014 Mine første læder-ridestøvler var Kønigs, og de holdt i 20 år! Det kan man da vist roligt kalde kvalitet smiley

• #5   18. nov 2014 Er i gang med mit andet par königs nu. De første holdt 12 år og med 7 år på bagen nu er de stadig super nemme at pudse op med skosværte og holder stivheden godt.

Jeg mener det er komet jeg har.

• #7   18. nov 2014 Jeg har Königs Sir, super kvalitet. Men næste gang vælger jeg et par De Niro, da de faktisk er magen til hinanden bare De Niro er lidt billigere.

• #8   18. nov 2014 Jeg forhandler Königs pp www.pegasusrideudstyr.dk og de er så lækre de støvler! Ultra god kvalitet og god pasform. Men tyskerne er generelt også gode til at lave rideudstyr og især lædervarer smiley

• #9   18. nov 2014 Har to par. Mine Königs Favorit er specialbestilt med kalveboxlæder istedet for rindboxlæder, hvilket gør dem lettere at pudse op, men mine ligner til gengæld også laktøvler smiley
    Har dog også brændt overfladen hvilket hjælper, men det er meget lettere med kalveboxlæder end med rindbox smiley
    Har haft dem i 3,5 år tror jeg? De holder stadig pænt, har fået skiftet lynlås én gang, de fik nye såler i sommers samt fik sat lapper på indersiden, ellers holder de fint. Har også brugt dem MEGET.

Mit andet par er Königs Polo, i alm. rindboxlæder. De er et år og 3 måneder gamle, men ligner stadig nye støvler smiley
    Så jeg vil da helt sikkert anbefale Königs støvler smiley

• #10   19. nov 2014 Mange tak for jeres svar alle sammen smiley

Vil aldrig købe De Niro støvler igen, Simone.
    De springstøvler jeg har fra De Niro, er gået i stykker (fabrikationsfejl!), og de vil ikke tage den på garantien, til trods for at støvlen er købt i januar i år, og gik i stykker allerede i juli !

• #11   20. nov 2014 Det var en træls oplevelse. en veninde jeg har fik hendes sendt til Italien da lynlåses ikke fungere.

Kommentér på:
Königs ridestøvler - kvalitet?

Annonce