{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.082 visninger | Oprettet:

Udendørs ridebane - islænder {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi går så småt og snakker om at lave udendørs ridebane hjemme ved siden af folden. Den kommer til at ligge på en lille bakke, og derfor skulle vand ikke være det store problem (siger far..), men vi har ingen erfaring med bygning af ridebane eller nogen som helst anelse omkring bund...

Så jeg søger jeres erfaringer:
Jeg rider islænder, og vil gerne høre hvad der ville være bedst (og billigst) bundmæssigt og ikke mindst størrelse på ridebanen. Der skal siges at det kun er på hyggeplan, men med henblik på at få underviser ud også.

Så hvad vil i anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udendørs ridebane - islænder
  • #1   2. dec 2014 Kigger lige med, da jeg hår og overvejer det samme smiley det er ikke sjovt at ride på en glidebane, eller en hård frossen bane(rider bare på en fold:)

• #2   3. dec 2014 Er der slet ikke nogen som har nogle forslag til udendørs ridebane mål og bund? :x

• #3   3. dec 2014 20 x 40 med flisbund er jo en klassiker der fungerer kan man sige smiley Men jeg ville klart spare lidt op og få hegn og en ordenlig bund. Det bliver man hurtig glad for om vinteren hvis hesten lige skal lufte benene lidt væk fra det dansk mudder-smat ;P

Man skal bare passe på med at lave banen for smal med islændere da de er vand til ligudstækninger og ovalspor, mange 5 gængere kan godt være meget låste ved skuldrene og derfor have svært ved at dreje skarpt i svingene smiley

• #4   3. dec 2014 Mht. hegn, så kommer det også op. smiley Ud fra hvad du beskriver, ville 25 x 40 så fungere bedre?

Har hørt noget om, at flis bliver glat når det er vådt, men er det noget, som kan reguleres med størrelsen af flisen? smiley

Og mange tak for svar!

• #5   3. dec 2014 25 x 45 ville være ideelt, dog nogle mærkværdige mål smiley Jeg har ikke meget forstand på flis men har hørt at det fungerer, jeg rider på drænet sand smiley Jeg ville nok tjekke hvor meget det koster at dræne den med det samme, det er det vær! smiley

• #6   4. dec 2014 Well, nu er det jo også bare hyggeridning, samt rider kun ture (eller har kun redet ture med hypperne), så det er jo bare at tilpasse det vores behov og ingen andres! smiley Vil lige snakke med farmanden om dræn, ved ikke lige hvad hans plan var med det. ;-

Kommentér på:
Udendørs ridebane - islænder

Annonce