{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

lammeskinds sadel + høj manke?? {{forumTopicSubject}}

hejsa. min store dreng kunne ikke bruge den bomløse barefoot jeg havde investeret i, da hans manke er så høj at "rummet" til manken var alt for lille, så den trykkede ham, så den er solgt igen... nu er mit spørgsmål om en lammeskinds sadel vil have det samme problem?? eller om der eventuelt findes en slags "tursadel" ala bomløs eller lammeskind som ville være bedre til ham?? - har prøvet med ridegjord, men spænderne på den niver helt vildt i mine lår ;/

- det er kun en der skal bruges til skridteture da jeg ikke er helt sikker på jeg kan sidde fast uden sadel hvis han bliver bange smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lammeskinds sadel + høj manke??
  • #1   7. dec 2014 en lammesadel ligger helt fladt på hesten der er ikke noget løft nogen steder

• #2   7. dec 2014
    En lammeskindssadel er sådan cirka som hvis du ligger et underlag og en elastik gjord på hesten, den har intet kammer e.l og derfor siger man også at stigbøjler er no go.

Så den kan godt ligge på en markeret hest uden stigbøjler, men ikke med.

• #3   7. dec 2014 Ville nu ha nogle stigbøjler på den som en sikkerhed hvis min hest hopper til siden (han er bange for alt), men ikke nogen jeg ville bruge ;/

• #4   7. dec 2014 Man må godt bruge stigbøjler i en lammeskindssadel, hvis man bruger dem, som de oprindeligt er tiltængt. Stigbøjlerne er tiltængt til at hvile foden i, altså uden det mindste vægt i dem. Dette har jeg dog aldrig set nogen kunne endnu (heller ej mig selv), og derfor er min egen tommelfingerregel også: ingen stigbøjler i lammesadler og lign.
    Nu har jeg selv en christ lammeskindssadel, og jeg føler egentligt støtten er ret fin i den, uden stigbøjler.

Hvordan reagerer hesten overfor farlige ting, når du er på jorden med ham?

• #5   7. dec 2014 En lammeskindsadel ville være fint til tur :).

Men er lidt træt af at høre folk påstå at man ikke kan ride med bøjler i den...

Har haft min i 3 år MED bøjler i! Min hest har gået med 2 andre sadler i de 5 år jeg har haft hende, og hun har haft ondt i ryggen af dem, af flere omgange!. Det med bom dur bare ikke på hende..
    Da jeg købte min lammeskind og til nu har jeg ALDRIG oplevet at hun har haft ondt, trods jeg har redet tur næsten hver dag,i alle gangarter ( også letridning). Hun bliver tjekket i ryggen tit, og har endnu ikke vist tegn på ubehag!.
    Jeg har redet distance i min lammeskindssadel med bøjler, og har aldrig fået en kommentar på det.

Det er bare min oplevelse, som gør at jeg ikke tror på at det er rigtigt at de er så"farligt" at ride med bøjler.

Køb evt et HAF underlag og læg under, det giver lidt vægfordelene.

Så en lammeskindsadel til skridttur med et par bøjler i ser jeg intet problem i smiley

• #6   7. dec 2014
    Jeg får bare dårlige nerver af det - ser ingen grund til at løbe risikoen på fx min hest der er så modtagelig over for alt der gør ondt :o).

• #7   8. dec 2014 jeanette og kaliber: Han er en meget stor kylling, og når der er noget farligt når jeg trækker ham så går han bag mig og hoppe ind i mig ;/ når jeg rider hamog han ser noget farligt nægter han at gå forbi og kan finde på at hoppe til siden samtidig med at han vender rundt... - dvs det er ikke så let at blive hængende uden bøjler

• #8   8. dec 2014 Hmm... har du mulighed for at træne ham i farlige ting fra jorden, også overføre det fra ryggen? Det hjalp med min traver. Han var bange for alt som bevægede sig og alt der ikke bevægede sig....
    Jeg trænede plastik med ham, og det endte således - han blev idiotsikker til sidst.
    Jeg tænker det måske kan hjælpe jer også (:

profilbillede
  • #9   8. dec 2014 Havde lammesadel til min gamle hest som var markeret fortil, har redet med bøjler i den. Ikke haft problemer i de 12 år jeg havde ham.Redet kortvarigt i lammesadel på min nuværende hest også med bøjler. Måtte desværre afhænde den pga en dårlig ryg.
    Det bedste ville være om du kunne prøve en for at se hvordan den ligger.

• #10   9. dec 2014 jeanette og kaliber: han er lidt mystisk da han sagtens kan gå forbi blæsende plastik, store maskiner mm, men lige pludselig kan der komme et blad flyvende eller ligge en hvis sten eller lign. som er mega farligt.. heh... så alt muligt træning vil være nyttesløst da han er helt cool med sådan noget. griner... men ellers tak for rådet

Kommentér på:
lammeskinds sadel + høj manke??

Annonce