755 visninger
|
Oprettet:
lammeskinds sadel + høj manke?? {{forumTopicSubject}}
hejsa. min store dreng kunne ikke bruge den bomløse barefoot jeg havde investeret i, da hans manke er så høj at "rummet" til manken var alt for lille, så den trykkede ham, så den er solgt igen... nu er mit spørgsmål om en lammeskinds sadel vil have det samme problem?? eller om der eventuelt findes en slags "tursadel" ala bomløs eller lammeskind som ville være bedre til ham?? - har prøvet med ridegjord, men spænderne på den niver helt vildt i mine lår ;/
- det er kun en der skal bruges til skridteture da jeg ikke er helt sikker på jeg kan sidde fast uden sadel hvis han bliver bange
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 10 Emner: 82 Svar: 680
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
En lammeskindssadel er sådan cirka som hvis du ligger et underlag og en elastik gjord på hesten, den har intet kammer e.l og derfor siger man også at stigbøjler er no go.
Så den kan godt ligge på en markeret hest uden stigbøjler, men ikke med.
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 534
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
Nu har jeg selv en christ lammeskindssadel, og jeg føler egentligt støtten er ret fin i den, uden stigbøjler.
Hvordan reagerer hesten overfor farlige ting, når du er på jorden med ham?
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.890
Men er lidt træt af at høre folk påstå at man ikke kan ride med bøjler i den...
Har haft min i 3 år MED bøjler i! Min hest har gået med 2 andre sadler i de 5 år jeg har haft hende, og hun har haft ondt i ryggen af dem, af flere omgange!. Det med bom dur bare ikke på hende..
Da jeg købte min lammeskind og til nu har jeg ALDRIG oplevet at hun har haft ondt, trods jeg har redet tur næsten hver dag,i alle gangarter ( også letridning). Hun bliver tjekket i ryggen tit, og har endnu ikke vist tegn på ubehag!.
Jeg har redet distance i min lammeskindssadel med bøjler, og har aldrig fået en kommentar på det.
Det er bare min oplevelse, som gør at jeg ikke tror på at det er rigtigt at de er så"farligt" at ride med bøjler.
Køb evt et HAF underlag og læg under, det giver lidt vægfordelene.
Så en lammeskindsadel til skridttur med et par bøjler i ser jeg intet problem i
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Jeg får bare dårlige nerver af det - ser ingen grund til at løbe risikoen på fx min hest der er så modtagelig over for alt der gør ondt :o).
nov 2009
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
Jeg trænede plastik med ham, og det endte således - han blev idiotsikker til sidst.
Jeg tænker det måske kan hjælpe jer også (:
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 337
Det bedste ville være om du kunne prøve en for at se hvordan den ligger.
nov 2009
lammeskinds sadel + høj manke??