Bid til pony med uroligt hoved {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg rider en hoppe, der har tendens til at gå ret ustabilt på biddet. Jeg rider selv meget for sæde og ben, og bruger kun tøjlen som støtte. Ponyen samler fint sig selv i traven, men har også tendens til at åbne munden og gå imod biddet. Nogle gange får hun sådan nogle mærkelige "udbrud" hvor hovedet ryger i vejret og hun stikker tungen ud. I disse tilfælde får hun helt løse tøjler, men fortsætter stadig i lidt tid, indtil hun kommer ned og slapper af igen. Hun går på et almindeligt tredelt, der ikke er hverken for langt eller kort.
Men mit spørgsmål er: Hvad bid vil i foreslå til en hoppe som hende? Jeg vil hende kun det bedste, så jeg vil gerne finde en løsning på problemet hurtigst muligt
På forhånd tak for alle svar der måtte komme
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Med det her er han helt rolig og tygger ikke eller noget...
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 41
http://hooks.dk/produktsida/d-ringsbid-horsepowerr/45981/45982
maj 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 860
Jeg har prøvet alverdens forskellige bid på hende.
Det eneste som hun fungerer rigtig godt på er Herman Sprenger RS Dymanic bid, som ligger roligt i hesten mund og ikke laver for meget tryk. (Som både Myler bid og Baucher gjorde)
http://www.rytterhjoernet.dk/Herman-Sprenger-105.aspx?ProductID=POR8188
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 200
jan 2014
Følger: 1 Svar: 4
min pony gør det samme så spændende emne.
men ja som sagt gjorde min pony det også men nu har jeg købt et lidt "tungere" bid altså det vejede lidt mere så det lå "tungt" i hendes mund (forstå mig ret).
hun gør det stadig men det er meget bedre efter det nye bid meeeen... hun har stadig en lille tildens til det (ca 2 gange på en ridetime)
før gjorde hun det 20-25gange
sep 2010
Følger: 53 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 197
Det sidder ikke lige så pænt som et almindelig bid, synes jeg, men det fungere rigtig fint
Bid til pony med uroligt hoved