{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Hjælp til boots {{forumTopicSubject}}

Hej hej!
Jeg søger lige lidt information omkring boots, og leder derfor efter en eller flere, der har erfaring med dem, og som kan hjælpe mig lidt videre! smiley
Jeg skal - når jeg begynder at ride igen - have anskaffet mig et par boots til ponyen smiley
Hun er ømtået på grus og slider sin tå på tur.
Jeg tager et eller flere billeder af hendes hove om et par timer og lægger ind!

- Hvilket mærke boots kan anbefales? Har læst om både ewuine fusion og cavallo, umiddelbart tænker jeg et par fra equine fusion smiley
- Skal der absolut indlæg i, og hvad gør de egentlig?
- Har kigget på eBay, og der er nogle hundrede kroners forskel, fremfor at købe dem i DK. Findes der en god grund til at købe dem herhjemme? Udover selvfølgelig at støtte danske butikker..
- Vil ponyen føles anderledes at ride på? Skal den lige vende sig til dem? Føles den højere fortil? smiley
- Hvor længe kan man cirka regne med de holder, når det er til turridning cirka 3-5 gange i ugen? Primært i skridt.

Tak til jer, der gider bruge tiden på at svare og deæe jeres erfaringer! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til boots
  • #1   14. jan 2015 Equine Fusion Ultimate er min favorit boot... Nej det er ikke et must med indlæg smiley
    Det er ikke til at sige hvor længe de holder, det kommer an på hvor mange km de udsættes for og på hvilket underlag, men de skal gerne holde ca 1 år....
    De heste jeg har brugt boots på, har det taget dem 5 minutter, så havde de luret hvad de havde på fødderne og så var det ligesom det... Nej, den vil ikke føles højere fortil...


  • #2   14. jan 2015 Jeg har et par cavallo - og de er ganske fine. Lette at tage på og af (:

    Kan anbefale dig at tage forbi siden hovfokus.dk - der står der en masse om de forskellige slags, måske det kan hjælpe (:


  • #3   14. jan 2015 Jeg har easyboot glove, som denne http://hovfokus.dk/produkter/5-boots-til-heste/23-easyboot-glove/
    Dem har jeg været rigtig glad for til begge mine ponyer. Jeg bruger dem i perioder uden sko, fx om vinteren. De sidder godt til, er nemme at tage af og på. Hestene kunne i vores tilfælde bare få dem på og gå som vanligt. Det generede dem ikke. Bruger mest bare på forhovene, men har til alle fire hove. De holder godt, men skal skrues efter/ses efter når man har redet. Og selvfølgelig renses/vaskes efter brug. Jeg har sål i, mest fordi jeg tænkte det ville være dejligt og blødere for hesten smiley
    De bliver på i de forskellige gangarter og selv i vådt og mudret underlag. Jeg har dog oplevet et par enkelte gange hvor en af den er faldet af. Måske det har været min egen skyld? Jeg ved det ikke. Jeg har gaiters på og mulighed for mordax, som jeg dog aldrig har benyttet. Mine kører på 2. år og er stadig ikke slidte. Rider på alt slags underlag, dog mest skovstier. På ridebanen brugjeg dem meget sjældent.
    Det var lige hvad jeg kunne fortælle om min erfaring med boots.
    Jeg foretrækker dog alm sko og synes at mine træder bedre igennem med sko når vi rider på gruset/småstenet underlag. Og det er nok også nemmere for mig. Men boots er et super alternativ.
    Nu ved jeg ikke hvad str du skal bruge til din pony, men hvis du bor på Fyn er du velkommen til at prøve mine hvis de passer. Så kan du danne dig et indtryk. Det er kedeligt at give flere tusinde kroner for noget der ikke liiige var det.
    Jeg søgte vidt omkring iforhold til at finde en forhandler el der kunne komme ud og prøve osv så jeg fik dem der var bedst, men det fandtes ikke på daværende tidspunkt ihvertfald.



  • #4   14. jan 2015 Jeanette H
    Okay, jamen det vat godt! Alt sammen faktisk. Men i forhold til model; Passer alle modeller alle heste? For jeg synes at have læst, at man skal vælge model ud fra hestehovens form. Fik desværre ikke taget noget billede, fordi det blev for mørkt, da jeg havde tid, men hendes hove er sådan meget runde i det. Når hun trænger smed, så er det fordi hun er blevet høj, de vokser ikke som sådan ud af...

    Amalie
    Okay, jamen det lyder godt. Så vil jeg da ikke afskrive cavallo helt! Har også tænkt lidt på at skrive til dem, men kræver det ikke, at man får dem ud, før de ligesom kan rådgive én? smiley

    Malenetilde
    Tak for tilbuddet! Jeg har dog hesten stående i Sønderjylland, så det passer vist ikke rigtig. Jeg har på et tidspunkt - næsten lige efter smed - målt hendes hove til at være omkring 12 cm lange og cirka 11 cm brede - lyder det overhovedet rigtigt?
    Jeg skal også kun bruge til forbenene, og de skal udelukkende bruges til tur. smiley Rider aldrig på ridebanen, og det er derfor, at jeg ikke er så meget til sko. Det er nemlig lidt besværligt på en tur skal skulle stige af hele tiden for at få sneen ud, og generelt synes jeg sko er mere besværligt! :b
    Hmmmm, dem du linker til ser sådan set også fine ud!


  • #5   14. jan 2015 Hej igen
    Jeg rider også meget sjælden på bane. Jeg bruger den til leg og spas smiley
    Mht sne er det netop derfor jeg helst ikke har sko på om vinteren. Det kan være glat og sneen pakker sig.
    Målene lyder meget plausible. Min islænder bruger Wide modellen og jeg mener hendes hove er ca 11.5 og 11.5.
    Jeg ved ikke om gloves'ne er bedre end andre, men jeg synes ideen om at den sidder op ad benet og på den måde den gør det er god. Bilder mig ind at den sidder bedre til.
    Jeg købte mine hos hovfokus og de tager/tog desværre ikke ud. Synes ellers det ville være smartest. Men jeg målte selv og fik min smed til at måle også. Selvom han er konventionel og ikke normalt beskæftiger sig med boots hjalp han gerne og kom med råd smiley
    Hov forresten, det er powerstraps jeg har på som ekstra. Ved ikke lige hvor ordet gaiters kom fra smiley
    Nej, Sønderjylland er nok lige langt nok væk... men skulle du en dag komme til Fyn. Haha.
    Held og lykke med det smiley


  • #6   14. jan 2015
    Søren der har hovfokus.dk kan hjælpe med og vælge model, hvis du får målt hesten og fortæller om brug :o)


  • #7   14. jan 2015 Der er forskel på modellerne i forhold til pasform ja... Equine Fusion er rigtig gode til de runde hove, det samme er Cavallo... Easyboot Glove er ikke så fleksible i forhold til hovene vokser imellem smedebesøg, de skal passe 100% for at sidde godt... Der er også Renegade, men det nemmeste er at få målt og taget billeder og så sende Søren fra www.hovfokus.dk en mail, han er så sød til at hjælpe smiley

  • #8   14. jan 2015 Tak, jeg vil få taget nogle billeder snart så! Hvad i forhold til smed? Altså, kan jeg tage billeder i morgen, selvom hun ikke har haft smed siden november? smiley Eller skal det helst være lige efter smed?

  • #9   14. jan 2015 Du skal helst måle lige efter smed (;

  • #10   14. jan 2015 Det er lidt øv så, for hun skal måske - måske ikke have smed i februar. Smeden sagde i november, at hvis de var lige så korte, som de var der, så ville han ikke komme der, så måtte vi lave en ny aftale. Mener vi har en aftale 18. februar, og jeg havde håbet at komme i gang med hende tidligere smiley

  • #11   14. jan 2015 Ja okay, men der anbefales i hvertfald at man måler efter smed, da det jo er hovens optimale længde - så booten efter smed passer igen (:

  • #12   14. jan 2015 Hmmm... Ja, det kan jeg godt se... Der er bare det, at min ponys hovvokser opad. Og får vinger. Den vokserikke udad og bliver lang - så måske det kunne gå? smiley

  • #13   14. jan 2015 Ja, altså det skal jeg ikke gøre mig klog på :b

  • #14   14. jan 2015 Haha, nej heller ikke mig! smiley

  • #15   14. jan 2015
    Det lyder spøjst... Du har ikke et billed?


  • #16   14. jan 2015 Ikke lige, nej.. Jeg fik ikke taget nogle i dag, fordi jeg skulle hjælpe med at tømme høskurets bund, der var pilrådden! smiley Så blev klokken pludselig mange, og så var det mørkt. Jeg skal gerne tage et billede næste gang jeg er der, men der går måske nogle dage...

  • #17   14. jan 2015
    Lyder i hvert fald som ikke noget som jeg kan se for mig :o) Og sjældent man støder på heste der kan gå meget længe uden beskæring egentligt - trods man måske kun kan tage lidt af fra gang til gang i kanterne og file lidt.


  • #18   14. jan 2015 Min smed var lige ved at smutte i november, fordi han mente, at der ikke var så meget at komme efter. Han tog hende dog alligevel, men sagde, at hvis de var lige så korte til februar, så mptte vi lace en aftale 2-4 uger efter! :b
    Jeg har også altid syntes, at hun har nogle mærkelige hove. Ikke dårlige som sådan, men de vokser sig ikke lange!


  • #19   14. jan 2015 Hun danner vinger, men slider tåen fint... Meget "normalt"
    Hun må ikke nå at danne vinger sådan set... Hvor i landet er du henne? Tænker det var en ide at prøve en anden smed, for det lyder mystisk det han siger og at han vil lade hesten gå med vinger så længe, bare fordi der ikke er noget tå at tage af...


  • #20   14. jan 2015 Jeanette
    Er fra Sønderjylland og bruger Pico fra Kliplev - du kan eventuelt søge ham på nettet, han har en hjemmeside. :o)
    Ja, hun danner nemlig vinger - det er dem, der giver den runde hovform... Kunne godt være jeg skulle prøve en anden. Men hvem? Har du nogle bud som ikke er overdrevet dyre? :b


  • #21   14. jan 2015
    Han virker ellers som en spændende gut :o)
    Ved ikke om Adam Mcshane som Jeanette og jeg bruger kommer der ned af - men han er en dygtig herre, om end han er bedst hvis man kan engelsk ;o).

    Synes det er sjovt at der på hjemmesiden står beslagsmed i toppen, men beskrivelsen af uddannelsen er;
    " Lyden af smedehammeren, de glødende hestesko, det var det der i sidste ende gjorde, at jeg valgte at lærer faget beslagsmed. For at lærer de uendelige mange varianter af beslag, gennemgik jeg forskellige uddannelser hos i alt 4 forskellige smede – blandt andet også i Amerika. "



  • #22   14. jan 2015 Ville kontakte Adam McShane som Krikken skriver, mener han kommer derned af smiley
    Han tager 350 for en beskæring, så det er ganske fair... Kan kontaktes på 50151698 smiley


  • #23   14. jan 2015 Krikken
    Altså, jeg er egentlig glad for ham, fordi det er første gang jeg oplever en smed være flink ved min hest. Hun er på ingen måde besværlig - men hun er en unghest, og kan godt blive lidt utålmodig. Det tager han bare med et smil på trods af, at han vejer nærmest flere hundrede kilo... :b
    Forstår ikke helt det sjove :b Er det modsigende, eller?
    Jeg er åben for nye ideer til, hvem der eventuelt kunne komme og beskære/trimme (?) hende næste gang, men jeg sætter virkelig pris på, at det er en, der behandler min utålmodige krikke ordentligt :b


  • #24   14. jan 2015 Adam er ualmindelig god ved unge heste, skræmte heste osv.... Han har også boots i sin smedebil, du kan afprøve smiley

  • #25   14. jan 2015 Åh, så han kører slet ikke i det her område? Eller, måske ikke? Hm, vil lige overveje at kontakte ham i morgen eller i starten af næste uge for at høre. smiley

  • #26   14. jan 2015 Nå, men hvis I eller andre har bud på en ny smed eller trimmer til mig og min kære pony, så kom endelig med ideer! Jeg smutter i seng nu! smiley

  • #27   14. jan 2015 Jeg tror Adam kører i Sønderjylland, så jo, prøv endelig at kontakte ham imorgen... Din hest må ikke gå med vinger længere end højst nødvendigt! smiley

  • #28   14. jan 2015 Tak, det vil jeg gøre! Hvad plejer I at gøre? Ringe eller sms'e? Og foregår det på engelsk eller dansk? smiley

  • #29   14. jan 2015 Jeg skriver til ham, på engelsk, men det er også kun fordi jeg er flydende i engelsk skrift og tale, at det er nemmest for begge parter smiley
    Så hvis du kan det, er det godt, men ellers klarer han den også på dansk smiley


  • #30   14. jan 2015
    En sms på engelsk - så ringer han muligvis :o)

    Ellers kommer Dorte fra Havredalens Hovpleje også i Jylland :o)



  • #31   14. jan 2015 Jeg foretrækker dansk, men kan sagtens skrive på engelsk. Det er mere det med at snakke engelsk, jeg ikke er så meget til... :b Nu skal jeg altså sove! Dumme HG-app der frister mig! smiley

Kommentér på:
Hjælp til boots

Annonce