{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.069 visninger | Oprettet:

Overdækning af mødding {{forumTopicSubject}}

Hej Hestevenner

Vi har haft tilsyn her på ejendommen, hvor vi har ca 10 hektarer, to køer to kalve, tre heste og tre ponyer. Vi er blevet anmeld af vores nabo, som vi har haft en sag kørene omkring vores private fællesvej, derfor har han set sig sur på os, og har meldt os for alt og til alt. Kommune, Skat og politi indtil videre. Ikke fordi der er ret meget at komme efter, der var dog lidt på tilsynet fra kommunen, b.la. at markstakken skal flyttes hvert år og den skal overdækkes og afstandskrav til alt muligt, så vi faktisk er nødt til at ligge det midt i marken, hvor vi dyrker hø og wrap, super træls. Nå men det værste er så, at vi skal overdække møddingspladen, her skal møddingen ligge ca 3 til 4 måneder i gennemsnit, hun var tilfreds med, hvis det bare lå i fire måneder. Døren til stalden, hvor hestene går ud ligger i forbindelse med møddingspladsen, så den presenning vi skal have derude, er nødt til at være tung, for ikke at blæse for meget rundt, og skræmme livet af hestene. Den skal være ca 4 gange 5 meter, altså 20 kvadratmeter, den vejer i alt ti kilo, så en ordentlig basse at flytte rundt med. Har andre oplevet noget lignende ?

Her kan ses lovstof omkring emnet, som er gældende: https://www.retsinformation.dk/pdfPrint.aspx?id=163763&exp=1

Der står b.la. at : For øvrige typer fast gødning end angivet i stk. 1 gælder samme overdækningskrav, bortset fra

ved lagre med daglig tilførsel. f.eks. oplag af staldgødning etableret i forbindelse med traditionelle staldsystemer

baseret på staldgødning og ajle og evt. med udlægning i en gødningskegle.

Det forstår jeg som der er overdækningskrav for øvrige typer fast gødning, bortset fra lagre med daglig tilførsel, og det kan f.eks. være oplag af staldgødning etableret i forbindelse med traditionelle staldsystemer osv osv ikke at det SKAL være den type med gødnigskegle.

Hun henviser dog til denne byretsdom, jeg har vedhæftet, og ud fra den kan jeg godt se, det må være sådan, at det skal overdækkes.

Men hvad gør man så, når den er dækket af sne eller vand?

Gad vide om den skal flyttes frem og tlbage hver gang der muges ud ? Det er ca fire gange om dagen på forskellige tidspunkter.

Nogen kloge folkens derude, som har en ide til, hvad vi gør smartest, og kan man mon på nogen måde undslippe ?

Øv kan ikke filen med, prøver noget andet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overdækning af mødding
  • #2   15. jan 2015 Jo det påstår kommunedamen ud fra en dom som jeg desværre ikke kan finde ud af at vedhæfte.

• #4   15. jan 2015 Fire på halm og to på spåner

• #5   15. jan 2015 Vi har haft tilsyn af kommunen da vi startede op. Der fik vi at vide, at hvis vi lavede en støbt møddingsplads med afløb til opsamlingstank, skulle den ikke overdækkes, når der var daglig tilførsel.

Så jeg forstår ikke hvorfor jeres kommune mener noget andet.
    Prøv evt at kontakte den lokale landboforening, og hør hvad de siger.

• #6   15. jan 2015 God ide med landboforeningen, det vil jeg prøve. Kommunen siger det er på grund af den pågældende dom og at andre kommuner også burde kræve overdækning. Men det vil da være helt håbløst for alle at overholde.

• #7   15. jan 2015 Vores møddingsplads overholder alle regler der mangler dog lige et par meter tagrende.

• #8   15. jan 2015 Nu ved jeg godt det ikke har noget med dit spørgsmål i emnet at gøre - men hvad er naboens grundlag for at melde jer pga en skide mødding....? (Undskyld mit sprog)

Har selv stået i en lignende situation ved min tidligere opstalder, hvor hun skulle dække møddingen til, og det var virkelig noget pis.. Vi havde en blå pressening, og den blafrerede som bare fanden i blæsevejr...
    Kan fornemmes i denne video nede foran hegnet.

http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/331553-min_sindssyge_hest_bukker_og_vaelter_paa_folden___xd

• #9   15. jan 2015 Det et en lang historie som egentlig startede med at han ville have den flklesprivatvej bredere så begyndte han at køre kanterne i stykker så det så farligt det bad vi ham pæny om at stoppe med, uden held. Så satte min mand indhegning længere ind mod vejen så den blev fire meter som vejen er tinglyst til.. så tog fanden ved ham og ham pussede hans advokat på os og tja så pussede vi vores tilbage psv osv. Så her i sommers er de blevet anmeldt til kommunen anonymt. Han er sikker på at det er os og melder os for alt hvad han kan komme i tanke om. Derfor var kommunen ude på tilsyn. Vi skal bare have den tungeste presenning der overhovedet kan skaffes så den ikke blafrer for så får jeg dælme ikke hestene levende forbi den. .

• #10   15. jan 2015 Kæft en nar... Det lyder jo næsten som min gamle opstalder som personen lever livet nu - kører sidespejle af og stikker af fra det smiley og bliver meldt anonymt til dyre værnet for vandrøgt og beskylder med det samme min mor og jeg for det hele.... Intet værre end at være en del af sådan noget der.
    Håber selvfølgelig de bedste for dig og din mand..

Ja, men kan godt se det pisse træls hvis der står vand på den, eller den ikke er til at løfte.... Men er sikker på der er en mulighed.

• #11   15. jan 2015 Sikke noget sludder jeg fik skrevet ikke altid let at ramme de rigtige taster på telefonen. Jeg håber det kan forstås nogenlunde smiley

• #12   15. jan 2015 Jeg forstod det udmærket, bare rolig smiley

• #14   16. jan 2015 uha Salmone sådan en opstalder har jeg også haft det er belastende ':-/

• #15   16. jan 2015 Vi har ofte også besøg af de kloge mennesker. Vi har aldrig fået påtale over at mødding ikke var overdækket, vi har også daglig tilførsel, og så bliver den kørt på marken hvert år. Vi har dog kun flis og ikke halm i.
    Men fik en påtale for en sæk "popcorn" der var åben i tønden, fordi vi ikke laver foderplan. Så nu har vi kun færdigblandet foder stående, og ingen løse sække af noget andet. smiley

Kommentér på:
Overdækning af mødding

Annonce