{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Hest jagter foldkammerat {{forumTopicSubject}}

Min 1'er-pony, som er en 17-årig vallak, fik i fredags en ny foldkammerat, som er en lille bitte hoppe på 3 år. Desværre lægger min pony ørerne tilbage og jager foldkammeraten væk, når den kommer for tæt på, og især når der er mad til stede. Hele tiden står de to heste langt fra hinanden, og den lille er skrækslagen for min pony. Det virker som om, min pony helst vil være for sig selv. Hvad kan det skyldes, og kan der gøres noget ved det? Ville det måske hjælpe, hvis han fik en kammerat på hans egen alder og højde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest jagter foldkammerat
  • #1   2. feb 2015 min pony blev også jagtet den første måned af en anden, men som regel vil jeg mene de skal finde en rangorden og i dette tilfælde prøver din højest sandsynlig at vise at den er i højere rang.

    min bliver stadig jaget lidt rundt med. (den er nederst i rangen)
    men sådan noget kan tage laaaang tid.


  • #2   2. feb 2015 giv dem tid til at hinanden an, sørg for der er mindst en bunke strå mere end der er heste og god afstand mellem bunkerne

  • #3   2. feb 2015
    Sørg for at der er bunker af mad så den anden kan få mad også.

    Om end jeg ikke gad at min gik på sådan en fold i længere tid, hvor den blev jaget en del med.



  • #4   2. feb 2015 Det tog over en måned før min hest var inde i flokken da han skiftede fold..
    Det var 6 mod 1, og nu går det super godt, og de kan alle stå sammen og spise af stråfoderet på folden..

    De skal have tid til at finde pladsen i hierarkiet, og det kan godt ske de kommer ind med trælse skrammer osv. men så længe der ikke er alvorlige slag og skrammer, så lad dem endelig tage kampen med det samme, i stedet for at tage dem hver for sig og prøve igen senere.. Det er noget der SKAL overståes og så er der ro.


  • #5   2. feb 2015 Hvis muligt er stor fold, og flere på samme fold rigtig sundt da hestene så finder en rang orden og ikke alle heste passer lige godt sammen, i en flok kan de skabe relationer. vil dog også give dem tid, 3 år er ungt og den er måske lige flyttet. heste er ikke som mennesker. der ved det høfligt at tage varmt imod nye smiley masser mad bunker og vær sikker på den kan komme hen og få vand. kan være en ulempe at vandet står lige ved leddet da førehesten ofte står der og blokere. så der ikke vand til resten af flokken medmindre den syntes det er ok.

Kommentér på:
Hest jagter foldkammerat

Annonce