{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Burde der ikke være et register el. lign? {{forumTopicSubject}}

Kom til at tænke på, om der ikke burde være en form for register el. lign. for kårede welsh ponyer? Eller bare et register for welsh ponyer generelt?

Rider nemlig en welsh (sat som welsh partbred herinde, men mener faktisk der står welsh cob i hendes pas), som er kåret i 2. KL A (står også i passet), og hun har selvfølgelig fuld stamtavle.

Synes bare det er mystisk at man INTET kan finde om hende på nettet OVERHOVEDET, ikke engang inde på stutteriets hjemmeside.

Jovist, hun er en ældre pony (fra 1992, så vidt jeg husker er hun kåret i enten 1995 eller 1996, kan dog ikke helt huske hvilket årstal der står), men burde der ikke stadig være et eller andet sted hun er registreret?

Jeg har googlet hendes navn, men der popper intet op om hende, der er to profiler på hende herinde, den ene er min, og den anden er oprettet af en anden der red hende før mig (men for samme ejer, så der er ikke andre informationer at hente). Ejeren ved ikke selv ret meget om Maggies fortid, kun meget lidt om specielt tiden i Holland smiley

Ponyen er en rød hoppe fra 1992, hun har to hvide, lave sokker, en på venstre forben og en anden på højre bagben. Hun hedder rigtigt Waardhoeve's Ilona, hvilket også er det hun er registreret som. Hun har hollandsk pas og er derfor fra Holland smiley
Hun er efter Silvertop's Ricco med Zeldenrust's Neptun som morfar.
Er kåret i 2.KL A (er kåret i Holland).

For mere info - eller hvis man bare er nysgerrig efter at se billeder af hende - så er hun oprettet på min profil smiley

Hvis jeg søger på afkom efter Silvertop's Ricco, er hun heller ikke registreret, og heller ikke hvis jeg søger på afkom efter hendes mor (Zeldenrust's Iris) - er det kun mig der synes det er meget mærkeligt at den pony virker som om den ikke eksisterer smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Burde der ikke være et register el. lign?
  • #1   7. feb 2015 Jeg vil vove at påstå at det ikke er så underligt at du ikke kan finde noget smiley
    Både pga hendes alder og det at hun er fra Holland, hvis du vil vide mere så tror jeg at du skal søge i Holland og hos folk med tingene på papir, istedet for på nettet smiley

• #2   7. feb 2015 Du har nok ret, men synes det er mærkeligt at hun ikke engang er registreret som afkom ved forældrene, for der er nogle registreret der er meget ældre end hende og på samme alder ca. som hende smiley

• #3   7. feb 2015 Hvis avler har været sent ude med at registrere "føllet" så har det jo nok krævet en DNA-test (smådyrt) og så længe man kan fremvise stamtavle til en køber så er de fleste vel ligeglade? smiley
    Ellers kan det være at det kun er dem som er godkendt til avl som er registrerede? smiley

• #4   8. feb 2015 Men er hun ikke godkendt til avl når hun er kåret, og endda - så vidt jeg ved - ikke er helt skidt kåret, når hun er kåret 2. KL A :-)?

Kan dog være de andre er nogle der er registreret som konkurrenceponyer, det skal jeg ikke kunne sige, og kan faktisk heller ikke sige om hun er det (hvis det da er noget de bliver ved med at være hvis de har været det en gang), hun har gået stævner for nogle år siden, både spring og dressur mens hun har været i Danmark, men ved ikke om hun har gået noget i Holland, der er som sagt ingen informationer jeg kan finde frem til smiley

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #5   8. feb 2015 Ponyen er formentlig reg. I det walisiske register, da den har den alder den har, ellers er den reg. I Holland hvis du kontakter

http://www.welshponyer.dk/sektionerne Kan de måske hjælpe dig videre.

Har den stamtavle så kan du se hvor den er registret i forhold til racen.

• #6   8. feb 2015 Tjaaa.. Her er hendes mors stamtavle (eller noget af den da)
    http://www.allbreedpedigree.com/zeldenrusts+iris
    Faren: http://www.allbreedpedigree.com/silvertops+ricco

Kan desværre ikke finde hende af din nogensteder, men hun er nok registret i Holland? Ved ikke om de har et sted man kan ringe til? Hvis stutteriet der har avlet hende har en e-mail adresse kunne du måske prøve at kontakte dem?

• #7   9. feb 2015 Har nemlig også fundet hendes forældres stamtavle, det har egentlig ikke krævet mere end en google-søgning, og jeg ved at de er hendes forældre, da det er dem (og de stamtavler der dukker op når man søger), der står i hendes pas.

Og jeg har overvejet om hun er registreret i et hollandsk system af en art, for hendes pas er nemlig heller ikke dansk, men hollandsk smiley

• #8   10. feb 2015 Okay, det er lidt halvcreepy, oprettede dette emne for tre dage siden, og ja, havde egentligt næsten opgivet at finde ud af noget om hende, for kan intet register eller lignende finde..

Har Maggie (Ilona) oprettet inde på det engelske HG også, bare fordi jeg lige oprettede alle hestene derinde (og på den tyske), da de kom frem smiley

Har så i går fået en besked i min mail om, at der er en kommentar på Maggies profil inde på den engelske. Går selvfølgeligt derind, nysgerrig bliver man jo smiley

Om det da så ikke lige er Luuk van Rijn - Maggies avler, altså ham der har Stutteri Waardhoeve i Holland - der har kommenteret smiley
    Dét havde jeg godt nok aldrig set komme, men han kan genkende hende, han nød at læse det jeg havde skrevet om Maggie (eller, Ilona som han kalder hende, det hedder hun jo også rigtigt på papiret), det var hans datter der var Maggies første rytter, og han kunne genkende meget af det jeg havde skrevet om Maggie smiley

Hold da op, havde virkeligt ikke regnet med at avleren ville "opsøge" Maggie, var faktisk i tvivl om hun overhovedet har haft nogen betydning overhovedet for dem, siden hun jo ikke er registreret, men jo, han kan udmærket huske hende, og huske hvordan hun var - så er verden da lille, når avler kontakter mig, hvor jeg samme dag havde tænkt mig at kontakte ham smiley

Men nu kan jeg da måske få løst "mysteriet" omkring Maggie smiley

• #9   10. feb 2015 Ej, hvor godt smiley
    Ja verden er godt nok lille nogle gange smiley
    Held og lykke med det smiley

• #10   10. feb 2015 Synes også det er ret sjovt, så nu har jeg skrevet en besked til Luuk, og så håber jeg at han svarer på det smiley

• #11   25. feb 2015 Og lige en nok sidste opdatering om dette "problem" smiley

Jeg har været i kontakt med Luuk, han sender mig billeder af Maggie (Ilona, som han kalder hende, det er jo også det hun hedder) og hendes mor, Iris smiley (Har INTET kunne finde om de to).

Maggie er åbenbart den sidste welsh de avlede, efter hende gik de over til KWPN som de også har nu.
    Hun blev redet af deres datter, der brugte hende til dressur, dog blev de nødt til at sælge Ilona dengang datteren skulle på universitetet.
    Hun havde - af hvad Luuk ved - to andre ejere i Holland, og blev sandsynligvis derefter eksporteret til Danmark smiley
    De mistede kontakten til Maggie da hun nok blev eksporteret til Danmark.
    De prøver altid at holde kontakten til deres heste og ponyer, så de er rigtig glade for, at de har fundet hende igen smiley

Glæder mig til at se billeder af Maggie fra føl, og glæder mig endnu mere til at vise Marie (hende der ejer Maggie nu) det hele, hun kommer nemlig hjem her i weekenden (hun studerer i København på veterinærmedicin, så hun er ikke hjemme så tit). Marie ved nemlig ikke ret meget om Maggies fortid smiley

Kommentér på:
Burde der ikke være et register el. lign?

Annonce