{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Baloun-sadler?
  • #1   17. feb 2015 har haft en på prøve og prøvet et par stykker de er gode og kan klart anbefale dem også m man jo starte stævner i dem smiley

• #2   17. feb 2015 Man sidder godt i dem, men læderet er meget tyndt - jeg ved ikke om det også gælder på den nyeste model (er der ikke lige kommet en ny?).

Jeg vil sindssygt gerne have en, men jeg kan ikke finde pengene lige nu.

• #3   17. feb 2015 Takker for svar smiley læderet er tyndt - betyder det, at sadlen virker "billig" eller hvordan? smiley Mener også der er kommet en ny model, men jeg er faktisk ikke sikker.

• #4   17. feb 2015 Ja, det synes jeg. Altså, syningerne og den slags er fine, men man kommer til at kunne se gjordstropperne igennem klappen, da denne former sig efter dem når man efterhånden får redet den til, og det bryder jeg mig ikke om. Men problemet er så vidt jeg ved kun kosmetisk. Jeg synes bare at det er ærgerligt i forhold til hvor mange penge man giver for sadlen.

Sadlen her er en brugt jeg fandt på google. Sådan synes jeg også at dem jeg har set live ser ud.

profilbillede
  • #5   17. feb 2015 Wow, okay .... Hmm, synes også det er rigtig mange penge at ofre for en sadel, der ikke er i OK kraftig kvalitet. Det er trods alt over de 12,000 for en ny, så skal kosmetikken altså også være helt i top smiley

• #6   17. feb 2015 De er DØD lækre at ride i. Har haft en(forhåbentligt kommer den ikke tilbage), men den kunne bare ikke ligge på min hest. Læderkvaliteten var heller ikke noget at juble over, den faldt ned fortil, blev blød midtil, begyndte at vippe, ej men hvad der ikke var galt til sidst. Blev så sur på den, ikke mindst fordi det er en så dyr sadel. Hvis du har en hest der ikke er markeret, og ikke har en for lige ryg, er den absolut anbefalelsesværdig. Sad som en drøm i den, og hesten gik skide godt, når man ikke lige red letridning eller red i let sæde. Men det er en lidt dyr bareback pad, så solgte min.

Anbefalelsesværdaig, ja, men vær obs. på forhandleren, og på at du får en sadel der er ordentlig, lige, uden fejl osv. Der var været MANGE problemer med dem! Derudover skulle jeg vente gud ved hvor længe på min sadel, selvom jeg blev lovet af have den efter 10 uger. Det blev pludselig til et halvt år, og jeg måtte selv skrive og spørge, hvor faen den blev af. Øvøv, men lækker sade, ja smiley

• #7   17. feb 2015 Jeg har kort prøvet at sidde i en og jeg sad bare slet ikke godt. Jeg har meget ufleksible hofter og har haft problemer med hofte/korsbens-smerter når jeg har redet i for brede sadler/på for brede heste og jeg kunne allerede mærke at bare efter at have siddet i den i et minut, at sådan en ville jeg nok ikke kunne ride i. Det skal så også lige nævnes, at der ikke var kopfjern i, så det kan godt være at det ville være anderledes med sådan et i.

Når det er sagt, så blev damen som havde den ude for at få den prøvet på sin hest, meget glad for den og man kunne også se at hun sad godt og behageligt i den. Hesten virkede også godt tilfreds med den og det er jo det vigtigste smiley

Men bare lige for at sige at bare fordi en person sidder fantastisk i den, så kan den sagtens føles som et torturredskab for en anden. Vi er jo alle bygget forskelligt.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #8   17. feb 2015 Jeg har overvejet den, men kommet fra det igen. Den virker ikke s gennemtænkt lavet, når der er så mange fejl ved den. Meget uprofessionelt. Så hellere god kvalitetssadel. Det ved man da, hvad er, men det er jo bare min mening. smiley

• #9   17. feb 2015 Jeg har en Baloun c1 og SÅ glad for den sadel.
    Læderet er ganske rigtigt meget blødt, så der bliver mærker, men er nu ikke i nærheden af at være så medtaget som den på billedet, der er sat ind. Til gengæld betyder det bløde læder, at man komme rigtig tæt på hesten.

Jeg købte min til min unghest, da hun blev tilredet og ud over at jeg sidder fantastisk så er hesten også meget tilfreds og der er ingen problemer med letridning eller let sæde.

Efter en tid begyndte jeg også at bruge den på min anden hest - og der var slet ingen tvivl, hun trivedes meget bedre med Baloun end den tilpassede bomsadel hun ellers gik med.

Om et par måneder skal jeg igang med min anden unghest, og det bliver helt klart også i min Baloun. Han er dog lidt mere markeret, så der er vi nok nødt til at have cobjernet i.

• #10   3. jun 2015 Jeg vækker lige denne gamle tråd igen. Hvor forhandles Baloun sadlerne? Er der andre end flexisadler (lusitano fyn) der har dem?

• #11   4. jun 2015 Ikke i danmark, ved der findes en tysk forhandler, men har aldrig været i kontakt med ham :)! Flexisadler er den eneste danske forhandler.

• #12   20. aug 2016 Har også en baloun C1 og er meget glad for den. Rider med den på begge mine heste og de går afslappet med den. Det er ikke nogen Wow sadel at se på men man sidder fantastisk og når jeg får solgt min dyre bom sadel skal jeg have en mere smiley

• #13   20. aug 2016
    ... Som et alternativ har jeg en Trekker Master, SÅ lækker sadel også.
    Dog ikke helt bomløs men med læderbom og kopjern ( der dog ikke kan skiftes ).

Er vældig glad for at jeg fandt min brugt, det er et super godt køb jeg har gjort mig :o)

Kommentér på:
Erfaring med Baloun-sadler?

Annonce