{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Realistisk pris? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Skal have solgt min pony, men vil vide om det er en realistisk pris, som jeg vil sælge for ham for.

Har tænkt på 15.000, som er til forhandling, hvis rette rytter/familie dukker op.

Han er fra 2007, 145 cm høj og af kraftig bygning, så voksne kan sagtens ride på ham også. Har startet op til Lb1 med ham til over 60%, men ikke med placeringer, kun i Lc og Ld klasserne. Har ikke sprunget så meget, men han kan godt lide det. Hans gang er under middel. 9 årig pige har tidligere redet ham uden problemer, men pt er han lidt ude af form, så der skal en mere rutineret rytter til, da han kan være lidt livlig til tider, uden at være ond/voldsom. Man kan bogstaveligt talt kravle rundt på ham og han er ligeglad. Redet bidløst både på bane, men også i skov og trafik, er dog ikke så glad for større køretøjer. Som sagt er der lidt spilopper i ham, men han skal bare holdes mere i gang end jeg gør, så er der stort set intet.

Lidt udstyr følger med.

Er det en fin pris eller er det for højt?

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Realistisk pris?
  • #1   19. feb 2015 Det lyder ganske realistisk! smiley
    Har han nogen sygdomshistorik eller nogle handelsfejl? Det er jo også noget der skal tages højde for smiley


  • #4   19. feb 2015 Jeg tænker at det er fint, at sætte ham til 15.000 kr. såfremt at du er til at forhandle med, men bliv ikke overrasket hvis han kun sælges til 10.000.
    Forresten synes jeg, at det fremstår bedre, hvis du siger at han har placeringer til og med LC. Det er nemlig ikke noget særligt stort, at ride en klasse til 60 procent, det bliver først interessant omkring de 65. Det er bedre at nævne de klasser hvor hesten kan følge med, hvis du forstår? smiley


  • #6   19. feb 2015 Tak for svar smiley

    Han har haft forstoppelse 2 gange i 2012, men ikke noget alvorligt. Har stærke hove som han slider pænt, vi har kun smed 2-3 om året og han er også nem at fodre på.

    Har aldrig fået ham handelsundersøgt, men tror umiddelbart det ikke skulle være et problem, da jeg aldrig har oplevet ham være halt eller bare det mindste urent gående.

    Har det helt fint at få ham solgt til 10.000, men vil gerne sætte en pris, hvor der stadig er plads til god forhandling. Hvis de helt rigtige dukker op, vil jeg med glæde sælge ham til 10.000, bare han kommer et godt sted hen. Nu har jeg allerede solgt en hest, som jeg helt klart skulle have været kritisk med, da han er blevet kastebold og det vil jeg simpelthen ikke byde en hest igen.


  • #7   19. feb 2015 Jeg synes du skulle sætte ham til 15.000, men er villig til forhandling hvis rette rytter byder ind. smiley Synes ikke du skal sætte ham til 10.000 så vil du kun få 8.000 for ham. Han er mere værd end det smiley

  • #8   19. feb 2015 Maria, det var også det jeg tænkte. Om det så er 13, 12 eller 10 den kommer ned på, så er jeg tilfreds, bare han får det godt og kommer hen til nogen, som får mere glæde af ham end jeg har lige nu.

  • #9   19. feb 2015 Det synes jeg også lyder rigtig godt! smiley

    Jeg havde min pony til salg for snart et år siden, der stod hun til 15.000. Nu er hun blevet udlånt, og så her til april skal hun så købes af lånerne. Men jeg er sådan set også ret lige glad om jeg får 5, 8 eller 10 for hende. Hun skal i hvert fald ikke flyttes rundt på mere smiley


  • #10   19. feb 2015 Ih det er lækkert! Ville heller ikke have noget imod at låne ham ud med køb som tanke, men så skal der skrives en pris i kontrakten! Var selv så "uheldig" at jeg lånte ham inden vi købte ham, uden en pris i kontrakt, så ejer ville have 16.500 kr for ham og intet mindre. Mine forældre var også blevet glade for ham, så de ville heller ikke aflevere ham tilbage, så de måtte jo give så meget for ham. Havde selv redet ham op, han var kun lige blevet tilredet da jeg fik ham... Ret unfair.

  • #11   20. feb 2015 årh ja smiley Det er lidt irreterende når der er en fast pris! smiley Men alligevel er det jo "bare" penge smiley

    Men held & lykke med salget! Jeg håber, at i finder den helt rette rytter/familie til ham smiley smiley


Kommentér på:
Realistisk pris?

Annonce