{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Råd til Hove {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg søger nogle råd
Jeg har fjordhest som er født med dårlige Hove og dette har stået på i 7-8 år hvor der både er op og nedture
Og en masse mirakel kurve er prøvet men har en ide om han er ved at være immun over produkterne

Det han fejler med hovene er skøre/ poorøste / samt ful hov plus dårligt horn som han døjer med det vil sige han har en forfangenheds hov uden at være det og det er kronisk forfangenhed da han har været til adskille røgten

Min smed som er mit sidste smed bliver ved med at beskære ham kort og hører ikke hvad siger da jeg har en ide om at han godt kan føle sig stødt på hans profession men jeg har en hest som typisk står 1-2 uger efter han har været der.

Det er som sagt min sidste smed da de smede jeg har prøvet ikke magter ham da han større staldkramper under skoning

Mit spørgsmål er har i nogle gode råd til hvordan en hest i mit tilfælde kan få hovene til at vokse stærkere så de bliver længere da det her han går bedst og ikke er halt samt øm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til Hove
  • #1   19. feb 2015 Min hoppe går med forsko om sommeren da hun flækker og osv
    Sko har hjulpet hende
    Bruger også biotin

• #2   19. feb 2015 Det er absolut IKKE i orden hesten ikke kan bruges i 2 uger efter smeden har været der?
    Det skal man ikke byde sin hest!!. Find evt en i samråd med din dyrlæge en ny smed, så de kan samarbejde omkring hvordan den staldkrampe skal takles?

Heste med dårlige hover er OFTE et tegn på de ikke får hvad de skal have af vitaminer og mineraler? og rigtigt typisk hos de "trinde" typer som ikke kræver ret meget foder ? ergo får de ikke dækket deres vitamin og mineral behov?

Køb det koncentrerer og giv det i fodret...

• #3   19. feb 2015 Hej Dorte jeg giver dig helt ret men det som samarbejde både mellem Dyrelæge og smed det ikke stemmer overens desværre og jeg grundet af udseendet bliver betragtet som "lille" pige øv øv

Han får det korrekte mængde foder efter adskillige foder planer fx pavo og brogården men både hans mor og far har dårlige Hove og avleren som jeg mødte for mange år siden genkendte min hest på baggrund af den måde hans Hove er opstillet på og fortalte at det lignede hans forældre endnu øv.

Smede har vi ikke mange af i bag hånden da vores nuværende er den 11 smed og Mickey er kendt af hans dårlige Hove og krampe
    Og derfor erklæret uegnet af omkring 9 af smedene de rest 3 magtede ikke opgaven

Jeg har prøvet de gamle tricks med ølgær, b vitamin samt st hypp foder til både i foder og godbidder form adskillige foder produkt med zink , magnesium og biotin men som sagt virker det til at han er ved at være immun over for produkter

Min nyere metode er at lade ham få adskillige mærkelig former for jord og anden belægning da jeg har læst det er grunden til at vild heste har de stærke Hove da de hele tiden er bevægelse på de forskellige former for belægning

Og hvis jeg nu bare kunne tage skoene af ham og lade ham få boots på ville jeg tro det gik stærkere men det gør det desværre heller ikke

Ved at der kan blive taget blodprøvning men det er pengene desværre ikke til for at se hvad han han svært ved at optage

Kender du evt andre vigtigheder i foder produkter som jeg også bør være opmærksomme på ? smiley

• #4   19. feb 2015 Har du forsøgt dig med en barfodstrimmer? smiley De plejer at arbejde med hovene på en anden måde end smeden.

• #5   19. feb 2015 Har haft en engelsk smed Ian hvis han kendes smiley ? Han er meget dygtig men vi gav Mickey et skud på 1 og et halv år med et resultat på at det gik ikke og jeg måtte kom jernsko på ham selvom han trives fint med sådan nogle lidt lime sko agtige smiley

• #6   19. feb 2015
    Giv ham evt. en kur med microvital, så er han booset på alle lagerne han har - hvor hovproblemer kan stamme fra vitamin mangel.

Også ville jeg finde en anden smed, alternativt en trimmer - dem findes der en god slat af som har super mange gode bud på løsninger til hovene.
    Havredalens Hestepleje samt Christina Keppie mener jeg er fra Sjælland/kommer der.

Kommentér på:
Råd til Hove

Annonce