{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

mudder boot i stalden? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
har kig på de her gamacher da min pony døjer med mug på forbenene så er det jeg tænker tror i han kan stå med dem i boksen for er ikke sikker på at fold personalet gider tage dem af og på? smiley

og tænker i det ville være bedst att kombinere med klokker? smiley

http://www.ryttersrideudstyr.dk/Varer/LeMieux_Mud_Boot--7467_Sort

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mudder boot i stalden?
  • #1   22. feb 2015 Og så vil du lade den stå med dem på nær når du selv er der? Lyder umiddelbart ikke særlig sundt for dens ben

• #2   22. feb 2015 Formentlig vil klokker og boots samt evt gamacher forværre mukken, pga de vil lave irritation i huden hvilket gør at muggen kan sprede sig.

Muk bekæmpes bedst med tørre folde og tør boksbund.

Er hesten slemt angrebet kan et besøg af dyrlægen være nødvendig.

Muk kan skyldes forskellige ting, så det en person har haft succes med af forskellige midler hjælper nødvendigvis ikke ens egen hest.

Mvh Charlotte

• #3   22. feb 2015 Charlotte er udmærket godt klar over hvad der forsager hans muk og hvad han så kommer til. De er to seperate sprøgsmål og det er ikke sikkert han skal have klokker smiley

• #4   22. feb 2015 Det ville være ualmindeligt usmart at pakke muk ind i gamacher, andet end hvis man vil se det eksploderer uhæmmet.

Der ud over ville jeg forlange ret så megen dokumentation fra leverandøren af disse gamacher for at de har nogen som helst effekt ! Jeg synes det lugter langt væk af et salgstrick, for at få folk til at købe en gamache, istedet for at sørge for, at hesten står på en mudderfri fold.

Mvh Charlotte

• #5   22. feb 2015 Vil jo give ham dem på inden han får muk men du er godt nok firkantet hvad med dem der ikke har mulighed for tørre folde?

• #6   22. feb 2015 Et er at man putter noget på på fold i håb om at forhindre muk (jeg tvivler på det virker, men hey, go for it hvis du tror det gør). Noget andet er at lade hesten stå med dem på 24/7.
    Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle hjælpe på muk, at lukke benene inde 24/7. Tværtimod.

Hvis det er helt umuligt at give hesten en vinterfold der ikke er = mudder til knæene hele dagen, så må det næstbedste være at være omhyggelig med pleje af benene når hesten kommer ind. AT putte en gamache på, der så kan holde på evt fugt samt forhindre at der kommer luft til, ville ikke ligefrem være min taktik

• #7   23. feb 2015 Jeg er ganske firkantet, når jeg ser et salgstrick få folk til at overveje at gøre noget, som kan få mukken til at eksploderer.

Hvis man har en hest uden muk, skrammer e.l., så kan disse gamacher formentlig ikke gøre den store skade, men ej heller give nogen effekt.

Har selv stået ude steder med mudder, og har selv haft heste med mukangreb, så slemt at dyrlægen måtte ind over. Her var det så en jordbakterier som gav muk, så ca 50% af staldens heste stod med stolpeben.

Der er kun en udvej - tørre fold. Mine måtte stå på sygefold til de var helet op. Og kom så på specialfold der var tør, hvilket jeg så betalte ekstra for.
    Og så må man tage en snak med staldejer om muligheden for dræning af især led-/løbegangsområder, som er der der er mest smat.

Er hele folden et mudderhul, så skal man finde et andet sted at stå - efter min mening. For hestene har intet at foretage sig i et mudderhul, andet end at slås, træde sko af og få muk.

Mvh Charlotte

• #8   23. feb 2015 Gemacherne er til forbyggelse af muk, ikke til behandling af det.
    Når den allerede har det vil det kun forværre det at lukke det inde.

Mvh

• #9   23. feb 2015 Hesten må ikke stå med disse gamacher 24/7, for så laver du da først et lækkert indelukket miljø til muk.

• #10   23. feb 2015 Læs nu hvad hun skriver. "Kan jeg få staldpersonalet til at tage dem af og på?". Dvs opretter ikke har i sinde at lade hesten stå med dem på 24/7.

• #11   23. feb 2015 Sascha: Det skriver hun da ikke nogen steder. Hun skriver "tror i han kan stå med dem i boksen for er ikke sikker på at fold personalet gider tage dem af og på?"

• #12   23. feb 2015 Jeg læser det som at hun vil spørge personalet om de vil og hvis de ikke vil, kan han så stå med dem i boksen også?

• #13   23. feb 2015 Når du forstår noget skal du ikke bruge " " uden om, for hør man dette så citere man personen.
    Og vi svare jo på hendes spørgsmål, nej en hest skal ikke stå med sådanne gamacher døgnet rundt.

Kommentér på:
mudder boot i stalden?

Annonce