{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Kedelig fodring problem :( {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet i den kedelig situation, jeg har 3 islænder og de har kæmpe forskellige fodring behov som her:

24 års hoppe, meget tyndt = Skal æde mere

8 års vallak, normalt vægt men meget kræsen = Svært at finde som han kan lide( Han bliver redet meget )

6 års hoppe, meget overvægt/ kan leve af en sten = Skal æde lidt og mindre!

Jeg er alene opstaldet på en gård der udleje stald+fold til mig
Jeg har altid villet foder med fri adgang til wrap på løsdrift, men det kan jeg ikke fordi den 6 års hoppe vil brug HELE dagen til at stå og æde æde æde.

Hvordan kombies jeg den bedst måde at fodring til de 3 alle sammen som nature islandske heste flok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kedelig fodring problem :(
  • #1   25. feb 2015 Hov glemte lige at skrive at 24 års få 400 g grønpiller og 400 g fiberpiller i opblødt med lucene når jeg kommer der.

Vallak få kun 500 g opblødt fiberpiller efter redet, han ville ikke spise grønpiller, roepiller og lucene.

• #2   25. feb 2015
    På folden kunne det løses med slowfeeder net hvor du finder noget med analyse på, hvor energi indholdet er lavt = den tykke skal æde mere, for at få mave, men den der har brug for vægt, har konstant adgang til noget.

Hvor du evt. i boksen kan spæde op med noget, med noget mere " gang " i til den der skal tage på, samt give noget andet i krybben.

• #3   25. feb 2015 Give 6 års mundkurv på ud på fold, så de 2 andre har fri adgang... I boks kan 6 års få kurven af og få tildelt grovfoder via slowfeeder

• #4   26. feb 2015 Følger lige med da vi har samme problem med vores 3 der også går i løsdrift. smiley

• #6   26. feb 2015 Må hesten godt gå med mundkurv i 24/7? Jeg er jo hos hestene kun 1 gang om dagen.. smiley

• #7   26. feb 2015 Står i næææsten samme situation. Men min tykke hest kommer ind om natten på boks, og får knapt så meget med der. Drengene, den ene skal fedes lidt op og den anden er også og udmærket huld, men har ikke vildt god appetit. Drengene kommer ind og får piller om aftenen, og får 20 kg wrap til natten på folden. Om dagen bliver der smidt omkring ca. 12 kg ud til fire heste, som de kan gumle på grundet jordfolde.

Kommentér på:
Kedelig fodring problem :(

Annonce