{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

Min heste " smiler " ... Hvorfor ?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Min hest smiler / løfter overlæben, når den står på staldgangen.... Hvorfor ?
Det er noget hun sådan kun har gjort meget sjælent før i tiden, men nu det hver gang hun skal strigles og have udstyr på.
Hun er også begyndt at tage biddet hurtigere end ellers når jeg giver hende trense på ( som om det ikke kan gå stærkt nok )

En anden ting er at hun skummer rigtig meget ( uanset type bid ) og hun har for ca 1 mrd siden fået ordnet tænder, og har haft dyrelægen til at tjekke hende igen efterfølgende for at se om der skulle være overset noget, men alt ser fint ud, ligesom både massør og kiropraktor har efterset hende i hele kroppen, hun er hverken låst eller øm eller anspændt nogle steder..

Hvad kan det være??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min heste " smiler " ... Hvorfor ??
  • #1   13. mar 2015 Normalt når en hest smiler (eller flehmer som det kaldes), så er det typisk fordi den har lugtet et eller andet sjovt eller godt.
    Har du lige skiftet bid? Det kunne være en forklaring på hvorfor den er begyndt at skumme, hvis den altså arbejder mere med det me bid.
    Noget helt andet kan så også være, hvis du har haft lært din hest at smile som et trick, så kan den måske bruge det som lidt tiggeri. Min egen smiler gerne af og til, og det er fordi jeg har lært hende, at det får man mad for smiley

• #2   13. mar 2015 Jeg har ikke lært hende det som trick, og hun har altid haft to forskellige bid, det er alt efter om det spring eller dressur... Men pt er vi på dressurbid.

• #3   13. mar 2015 Min har også altid gjort det, når jeg giver hende hovedtøj på smiley
    Hun gjorde det allerede da jeg fik hende - og har først lært tricket senere smiley
    Selvom vi er skiftet over til at ride med hackamore, smiler hun stadig hver gang jeg kommer med hovedtøjet smiley
    Har ingen forklaring på det smiley

• #4   13. mar 2015 Flehmen kan også være et tegn på stress, smerter eller ubehag..
    Hvornår har du fået tjekket din sadel af sadelmageren?
    Den øgede spytproduktion under ridning kan også skyldes stress eller forkert ridning/ubehag under ridning.. Det kan meget vel være pga fx din sadel.
    Der er mange faktorer at være opmærksom på men jeg starter som regel med sadlen hvis dyrlægen har frikendt fysiske årsager hos hesten..

• #5   13. mar 2015 Jeg vil lige som SavaLou sige at det kan skyldes stress i større eller mindre grad. Det kan komme til udtryk på mange måder og skuldes mange ting, lige fra ændriger i rutinen til smerte smiley

• #6   13. mar 2015 Det gør min ung hest også, han bliver 3 her til sommer. Han går det specielt når han leger med min hund eller hvis jeg giver ham ormekur smiley

• #7   13. mar 2015 Hov altså han smiler meget smiley

• #8   13. mar 2015 Savalou > Sadel er afmålt af sadelmager, jeg rider med en meget blød og rolig hånd,ben og sæde, lang løsgørende opvarmning, rider max 20-30 min om dagen hvor det er blandet om det turridning, sandkasseridning,...eller longering 1-2 gange om ugen i grime.

• #9   13. mar 2015 Louise > Hun er ellers blevet meget rolig her på det seneste, og der er ingen rigtig stress på herude, da jeg altid tager mig god tid omkring hende, det er ikke et overendt sted vi står. vi køre alt tids og rutinemæssigt...dvs. basalt alle hestene får mad samtidigt, jeg rider hende ca. samme tid dagligt, og hun kender mønsteret ud og ind....jeg har skam haft forskellige folk indover for at se om det kunne være noget fyssisk...det skulle det ikke være ifølge dyrelæge, massør og kiropraktor....alt er tiptop på hende.

• #10   13. mar 2015 Lige en tanke !!!!!!!

Er der andre opstaldede der hvor hun står. Hvis de, eller bare en af dem, er begyndt at give hende godbidder, når de går forbi, kan hun lære " at tigge" på den måde.

• #11   13. mar 2015 Nej for har understreget for alle at ingen af mine heste skal modtage godbidder på staldgangen.

Kommentér på:
Min heste " smiler " ... Hvorfor ??

Annonce