{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

en hestestrailer for/imod {{forumTopicSubject}}

Jeg har en stor 2 hestestrailer (en gave) men må ikke selv køre med den da den vejer for meget i forhold til de nye regler osv så vil gerne høre om folks erfaringer med 1 hestestrailere eller 1½ hestestrailere med lav egenvægt max 1500kg totalvægt. da jeg er træt af at skulle aftale ALT med manden fx hvis jeg vil til stævne skal han med og han gider ikke og ter sig som et lille barn der bare vil hjem nu -_-

så derfor vil jeg gerne køre selv og slippe for uvenskab i tide og utide grundet min hobby - nej har desværre ikke råd til trailerkort da jeg pt er på SU smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  en hestestrailer for/imod
  • #1   20. mar 2015 Bid i det sure æble og få sparet sammen til trailerkortet i stedet. Få manden til at hjælpe med at spare sammen - det må vel også være i hans interesse at du får det smiley

• #2   20. mar 2015 har bare intet at spare af og har han heller ikke med hus + 2 biler og barn på 2 år osv er budgettet stramt i forvejen så det er ikke en mulighed de næste par år og jah lyder teenage agtigt men det gider jeg ikke vente på smiley

• #3   20. mar 2015 Hvis man har råd til at tage til stævner, så kan man også prioritere at fravælge dem, indtil trailerkortet er sparet sammen. Det er min mening smiley

• #4   20. mar 2015 Kan ikke se hvad en mindre trailer vil hjælpe? Du må jo gerne have en trailer med stor totalvægt på, bare ikke fylde mere vægt i.
    En alm trailer vejer 750-900 kilo og en enkel hestetrailer vejer altså ikke meget mindre.
    Desuden hvordan vil du kunne købe en ny trailer når du ikke har råd til et trailerkort?

Var jeg dig, så havde jeg sparet de 5000kr op og fået trailerkortet.

• #5   20. mar 2015 Og ellers kan du veje enten din bils totalvægt eller trailerens totalvægt ned.

• #6   20. mar 2015 det er ca 250kr om måneden max inkl diesel nok nærmere 0 i vinter halvåret og nu er det ikke kun stævnekørsel vil gerne kunne tage ud på tur med min hest fx på skovtur osv smiley så det vil alligevel tage en evighed og lige nu skal jeg bruge penge på ryttermærker + undervisning som ikke bliver fravalgt da det også er nødvendigt

men det var egentlig ikke det emnet handlede om så tilbage til det oprindelige med hvad folk har af erfaringer med ovennævnte

• #8   20. mar 2015 kan vel evt bytte den trailer jeg har smiley

men læs reglerne igen jeg har selv læst dem en del gange og der står det ret klart at med den bil og trailer jeg har at det må jeg ikke køre med selvom det er vejet ned har tjekket på beregneren på nettet smiley

så hold jer til emnet igen og stop med jeres spar op råd var det det jeg ville vide noget om var det nok det der blev spurgt om smiley

• #9   20. mar 2015 min kan som det laveste blive en 1800 kg trailer og det er stadigvæk for meget bilen er også vejet ned til minimum på 1850 så det dur ikke smiley det overstige stadigvæk de 3500 kg

• Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #11   20. mar 2015 Jeg har en 1,5 hestes trailer med egenvægt på 550 og total på 1050 kg
    Og man må gerne køre med alm kørekort!
    Jeg har kun meget gode erfaringer med den..

Syntes i andre skal stoppe med jeres pjat i har vidst ikke selv prøvet at leve på su?

• #12   20. mar 2015 Jeg har ikke så meget erfaring med en 1 - 1 1/2 hestestrailer.

Tror det kommer meget an på hesten, og om hvorvidt den vil synes om at køre i en mindre trailer.

Har en veninde der altid har brugt sådanne en, og det var også pga. bilen.

Det kan dog sagtens være muligt at købe en 2 hestes med en så lav totalvægt.

Jeg har i dag solgt en brenderup til 2 heste. Der var skillerum i og fin plads til en ok hest, men stadig med fri plads omkring den, pga. den frie plads ved siden af. Min havde en totalvægt på 1300.

Der findes mange trailere med totalvægt på 1300-1500, og det behøver ikke være en lille trailer.
    Så tror du bare skal kigge på hvad du kan finde af trailer med maks 1500 totalvægt og så se hvad du finder.

profilbillede
  • #13   20. mar 2015 Synes at din mand skulle sælge en bil så du ku få det trailer kørekort, han kan vel ikke køre i 2 biler på engang smiley ej spøg til side, synes du skulle vente med stævnene og så spare penge op i stedet for til trailer kortet og så når du har fået det, så gir du den gasssss smiley

• #14   20. mar 2015 fordi den er en 2 akslet med en total på 2450 kg smiley men har en hoppe på 167-8 som er meget spinkel hun er ligeglad med hvad hun skal gå ind i af trailere osv og skal kun køre med en hest smiley men må se mig lidt omkring med trailere

• #15   20. mar 2015 vi har en bil hver og det er der brug for men mine timer i skolen og hans arbejdstider og en unge der skal hentes i en dagpleje smiley ellers havde vi kun en stor bil der kunne klare det hele smiley tror ikke min Hyundai I10 ville sætte pris på en trailer med en hest i bag sig smiley det nok nemmere at spænde hesten foran og læsse bilen så smiley

• #17   20. mar 2015 den er ret tung i sig selv ved kun hvad jeg har fået af vide af vores mekaniker men måske eg skal tjekke op på de selv

• #18   20. mar 2015 En trailer kan man da veje det ned man vil? Og her i DK er hestetrailer med en akse ikke lovlige smiley

• #20   20. mar 2015
    Tror ikke du med en hest, med den vægt, finder en trailer som bilen må trække inkl. hest uden kørekort.

Det går lige med min, de biler vi har haft må trække 1000 og 1200 kg, dvs. 500-600 kg trailer og 400 kg til min kat 1 pony. Din er strl. hest og jeg gætter på hun vejer mere.

Heldigvis har min far kørekort, så det handler bare om bilen må trække.

Men tænker det er svært og finde en trailer der har en lav nok totalvægt, samtidig med den kan bære strl. hest + bil på trække den.

• #21   20. mar 2015 Jeg kører flere gange i ugen med min gamle halvanden heste trailer.... Egen vægt på 600 kg og total 1200... ?? rigtig fint

• #22   20. mar 2015 Har også en 1,5 hestes trailer til min fredriksborg dreng, 600 kg egenvægt og 1200 kg totalvægt. Min bil må trække 1500.
    Jeg har taget skillevæg ud, så han har godt med plads, både i højden og breden smiley Jeg er mega glad for min gamle trailer og den ligger rigtig godt på vejen og jeg må selv køre med den smiley

• #23   20. mar 2015 de fleste hestetrailere er vist 2 aksles, , havde tænkt på at få min vejet ned, det er også en 2400 kg, trailer, for at måtte køre med den, men fik trailer kort i stedet for, meget nemmere

Kommentér på:
en hestestrailer for/imod

Annonce