{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Western sadler??? {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Jeg har tænkt mig at købe en westernsadel til min hest, men jeg ved ingenting om hvordan sådan en skal passe??
Der hvor jeg rider, har de sadler til salg (og kan finde en der passer) men de er alle over 6000 hvilket jeg synes er lige lovlig dyrt..
Derfor vil jeg gerne bare købe en brugt på nettet, men hvordan skal den passe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western sadler???
  • #1   21. mar 2015 Du skal have en med forstand på westernsadler ud og fortælle om den passer eller ej.


    En god billig brugt westernsadel koster mindst 4000kr


  • #2   21. mar 2015 Hvis du ikke har penge til en westernsadel, så lad være... smiley

    De billige sadler, hører til på en genbrugsplads, de vil kun smadre din hests ryg.
    Jeg er på min 3. westernsadel nu, først købte jeg en billig på nettet, det var en papsadel, som ikke kunne bruges til noget! Så købte jeg en anden sadel, hvor jeg fik sadel, underlag og trense for 4200,- dette viste sig så også, at være en mindre god sadel, købt hos JO-PO.
    I sommers købte jeg min træners meget brugte western sadel, for 8500,- dette er en kvalitets sadel, med en nypris på 25000,-
    Jeg er dog i tvivl om, hvor godt den passer, så jeg får en sadelmager ud i næste uge, som skal kigge på min sadel, og så skal jeg prøve nogle andre, hvis den ikke passer.

    Hvis du har set en westernsadel, så kan du se hvor lang flade der er på den, og alt skal passe på hesten, det nytter ikke noget, at den kun ligger godt foran og bagved..

    Så spar op til en rigtig western sadel, eller køb en bomløs.. Få en sadelmager ud og kig på den, det er SÅ vigtig, at den ligger rigtig! Det er mit bud.

    Derudover forstår jeg ikke, hvorfor mange ryttere gerne giver mange tusinge kroner for en dressur/ springsadel mv. og så fordi en westernsadel kun vil blive brugt på tur eller lign. så er det lige meget med kvaliteten, tænk på hestens ryg, der er meget større anlægsflade på en westernsadel, og det kan give så mange problemer, hvis man får købt sig noget lort.

    På sjælland er der Klaus fra Tuse, JEKO.as


  • #3   21. mar 2015 ja hvis du ikke vil give over 5-6000 kr for en westernsaddel så lad vær med at købe en... de billige kan du ikke bruge til noget.. de er hverken gode for hesten eller dig...

  • #4   21. mar 2015 Kvalitet koster .. smiley

Kommentér på:
Western sadler???

Annonce