{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

sports araber vs. ox araber {{forumTopicSubject}}

Hvad er forskellen?
Jeg synes umiddelbart at sports araberen ikke har så markant en profil, men ellers hvad er forskellen.
Jeg ved der er shayga (staves) og anglo arabere, men jeg har ikke forstand på forskellen, kan godt se at der er forskel i udseende men er nysgerrig på hvad der ellers er.
Håber nogle vil hjælpe, gerne med billeder, eller henvisninger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af markise 1.200 kr.
  • Hængt lamper op 3.800 kr.
  • Pudse vinduer på stue lejlighed 500 kr.
  • Vinduespudser 2x2m vindue 205 kr.
  • 25 m2 gratis fliser + løn 1.600 kr.
  • Feje vægge/lofter og gulv i kælder på ca. 70 m2 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sports araber vs. ox araber
  • #1   2. apr 2015 Sports araberen kan være mange ting, det er en blanding af feks. dv. og araber eller oldenborger og araber, eller som min pinto og araber . Herinde vil de dog ikke godtage min som sportsaraber da han i 3 led har en dsp. og det godtager DSAH ikke ( avlsforbund ) . De kræver ikke typiske araber kendetegn som knæk på næsen osv .

• #3   2. apr 2015 min tidl hest er kåret Sportsaraber hun er 50% shayga araber og 50% DV men en hest med 12,5% araber blod kan kåres smiley

• #4   2. apr 2015 ox araber er heste hvor stamtavlen kan føres langt tilbage i tiden og hvor oprindelsen kan påvises den vej igennem at komme fra ørken hesten.

Sportsarabere skal blot have en andel på omkring 12,5% araberblod og opfylde de andre regler for at kunne kåres som det.

Angloaraber er en fuldblod/ox araber blanding

Shagayaraber er der også en del regler indenfor avlen af men de er mere varmblodstyper end ox araberen.

mvh
    Mie

• #5   3. apr 2015 Tak for jeres svar, det vil sige at ox araberen er den eneste der er ren araber, de andre har "blot" en hvis % araber blod i sig?

Jeg synes bare at jeg læste en debat om araber her inde, noget med show heste og polske linier i forhold til egnethed som ridehest, nu bliver jeg så lidt i tvivl om det kun var i forhold til linier indenfor ox araberen. Nogle der ved noget om det?

Jeg er ikke så meget inde i heste avl, kender kun til avl af hunde og heste avls verdenen er godt nok meget anderledes, men meget spændende.

• #6   3. apr 2015 Hyggerytteren tak for linket, det var lige det jeg ledte efter.

• #7   3. apr 2015 det du nævner der, er ang ox arabers linier.
    der er polske linjer
    egypter og russisk.

Meget groft: polsk og russisk er brugs arabere, altså mere ridebetonet. Egyptisk er mere show araber og meget finere i det.

• #8   3. apr 2015 ok tak, havde nok fået det blandet lidt sammen smiley

Kommentér på:
sports araber vs. ox araber

Annonce