1.037 visninger
|
Oprettet:
sports araber vs. ox araber {{forumTopicSubject}}
Hvad er forskellen?
Jeg synes umiddelbart at sports araberen ikke har så markant en profil, men ellers hvad er forskellen.
Jeg ved der er shayga (staves) og anglo arabere, men jeg har ikke forstand på forskellen, kan godt se at der er forskel i udseende men er nysgerrig på hvad der ellers er.
Håber nogle vil hjælpe, gerne med billeder, eller henvisninger.
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 910
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 910
nov 2008
Følger: 79 Følgere: 72 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.584
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 5 Svar: 109
Sportsarabere skal blot have en andel på omkring 12,5% araberblod og opfylde de andre regler for at kunne kåres som det.
Angloaraber er en fuldblod/ox araber blanding
Shagayaraber er der også en del regler indenfor avlen af men de er mere varmblodstyper end ox araberen.
mvh
Mie
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 30
Jeg synes bare at jeg læste en debat om araber her inde, noget med show heste og polske linier i forhold til egnethed som ridehest, nu bliver jeg så lidt i tvivl om det kun var i forhold til linier indenfor ox araberen. Nogle der ved noget om det?
Jeg er ikke så meget inde i heste avl, kender kun til avl af hunde og heste avls verdenen er godt nok meget anderledes, men meget spændende.
jan 2007
feb 2007
Følger: 272 Følgere: 252 Heste: 30 Emner: 173 Svar: 822
der er polske linjer
egypter og russisk.
Meget groft: polsk og russisk er brugs arabere, altså mere ridebetonet. Egyptisk er mere show araber og meget finere i det.
jan 2007
sports araber vs. ox araber