{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Gammel hest? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.

Jeg står lige nu på efterskole, hvor jeg låner den knap 24-årige islænder Kemba. Da hun jo er en ældre dame, er jeg blevet tilbudt at få hende med hjem efter skoleåret. Som udgangspunkt ville det være fantastisk, hun er stadig livsglad og FULD af energi plus vi har det rigtig godt sammen - og da jeg skal tilbage til lidt mere seriøs uddannelse, får jeg ikke tid til mere end en hygge/skovturshest.

Er det dumt af mig at "tage" hende med hjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hest?
  • #1   4. apr 2015 Altså hvis du har plads og råd til at have den er det da ikke dumt.. Den kan du sikkert have fornøjelse af i nogle år endnu smiley

  • #2   4. apr 2015 hvsi hun er sund og rask og ikke har haft nogle "vilde" skader tideligere og du har tid og penge til det lyder det da som et fantastisk tilbud smiley

  • #3   4. apr 2015 Hun er sund og rask, har dog været forfangen en deeeel år tilbage. Fedt at høre jeres meninger - har aldrig haft min 100% egen hest, så det er en stor beslutning smiley

  • #4   4. apr 2015 Hvis du må for dine forældre, og har mulighed for at have hende, ja så hvorfor ikke??
    Det med forfangenhed vil som udgangspunkt ikke skræmme mig, du skal dog være klar over at hun måske ikke kan gå på græs, uden at det giver problemer, især i foråret/tidlig somme, der er de ekstra udsat, men ja det kan efterskolen måske oplyse om??

    Og ja det jo fint hvis du mener du kun har tid til hygge/skovtur, det jo en fin pension, dog tænker jeg at du skal kigge på hvor meget du kan, om du evt. skal have en part 1-2 gange om ugen. syntes gerne de gamle bliver HURTIGT gamle, hvis ikke de rides nogenlunde regelmæssigt og derved holder muskelmasse osv. ved lige.


  • #5   4. apr 2015 Hvis hun er sund og rask og du og dine forældre er klar på udgifterne lyder det som en super måde at blive førstegangsejer på.
    Jeg har haft en Kempa engang. Hun blev 36, så hvis du er heldig er der mange gode år i den endnu


  • #7   5. apr 2015 Min første egen hest fik jeg, da han var 22 år og jeg var 30 årig.

    Han var en stor hvid holstenervallak, og lærte mig en masse sjove ting - en fantastisk lærehest smiley

    Jeg havde ham i 2,5 år før han måtte aflives som 25 årig pga hovproblemer.

    Det vigtigste med de gamle heste er, at de skal holdes jævnt i gang hele tiden.

    Mvh Charlotte


  • #8   5. apr 2015 Hvor ofte er jævnt? Umiddelbart har jeg tid nok, fordi hun kommer til at være opstaldet tæt på, hvor jeg bor smiley

  • #9   6. apr 2015 Hvis du har muligheden for det, synes jeg helt bestemt du skulle springe ud i det! smiley

    Det er feks vigtigt at holde de ældre heste i gang for at led osv ikke bliver stive og trælse smiley
    Vi har en pony der bliver 22 år om et halv års tid, der hvor jeg står opstaldet, og han springer stadig LA-MB på C-plan, og han holder sig fantastisk, og er langt fra færdig endnu. Det er bare med at passe godt på dem, og sørge for at holde tingene godt ved lige smiley held og lykke med det!


  • #10   6. apr 2015 klart du skal det... sådan en hest kan give dig en masse rigtig gode oplevelser og god erfaring... man skal selvfølgelig huske på at det ikke vare for evigt...
    Så hvis dine forældre er med på den så skal du da helt klart gøre det


Kommentér på:
Gammel hest?

Annonce