{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Equisoft Gjord {{forumTopicSubject}}

Hejsa
efterat have læst en hel masse om Equisoft gjorde, har jeg besluttet mig for at købe en (når div. dyrlæge og smede regninger er betalt)

Men jeg vil gerne høre fra jer der har den.
lever den op til forventningerne?
overvejer at købe den med lam, men hvordan fungere det, kan lamme delen pilles af og vaskes eller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Equisoft Gjord
  • #1   13. apr 2015 Nu har jeg ikke brugt min så meget endnu, men er ret sikker på at lammedelen kan pilles af. Mener endda at man kan købe ny/anden/ekstra til den. Jeg er meget glad for min. Jeg fik den anbefalet af sadelmager, da min mule er bygget så sadler har en tendens til at glide lidt frem. Det afhjælper gjorden her for mig.

  • #2   13. apr 2015 Det er ikke ægte lam, husk det... Men ja det kan pilles af og vaskes..
    Gjorden er super god og giver hesten frihed, men vær obs på om den giver skarvmærker ved albuerne, det opleves ved mange heste desværre... smiley


  • #3   13. apr 2015 Jeg leverede mine tilbage og købte X-pandgjord i stedet. Jeg havde købt to til mine to heste, og begge fik store gjordsår af dem (læder foer).

    MEN! Dette var den første stübben model. De nyere skulle efter sigende havde ændret design, da det viste sig at være et udbredt problem.


  • #4   13. apr 2015 Jeg har også hørt at de nye modeller skulle være bedre i pasform, og ikke give slidmærker smiley

  • #5   13. apr 2015 Ok mange tak for jeres svar.
    Jeg tror det vil være det helt rigtige valg til mig mule, da han er en smule gjord sur.
    og sadlen er nemlig tjekket op omstoppet ved prof. saddelmager.


  • Nanna C
    Nanna C Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 10
    #6   13. apr 2015 Jeg kan varmt anbefale den! Min hest har/havde lidt tendens til gjordkrampe. Den var småsur, når den fik sadel på, spændte op når rytter kom på og kunne finde på at komme med et lille buk. Efter jeg har fået equisoft gjorden er det forsvundet helt. Den skulle lige vænne sig til, at gjorden ikke længere var forfærdelig, men efter en uges tid var det væk.
    Det er helt korrekt, at gjorden tidligere har lavet gjordsår. Den udgave der sælges nu er 3. udgave. Den første var helt perfekt, men så solgte den spanske producent rettighederne til Stübben, der lavede designet en del om. Det gik voldsomt meget ud over albuefriheden. Jeg købte selv denne gjord og efter 10 min skridt, havde min hest store gnavesår i begge sider. Jeg klagede til den danske importør, som sendte den retur til stübben. Efter et par måneder kom den nye udgave (den 3.), hvor de havde lavet designet om, så den mindede meget om den 1. udgave. Og den har LANGT mere albuefrihed og giver ingen gnavesår. Så du kan roligt købe den, der er i butikkerne nu.


  • #7   13. apr 2015 Jeg havde den nyeste G3, mener jeg den hedder, den skravede min hest ved albuerne desværre...

  • #8   13. apr 2015 Har hørt bedre om Xspand gjorden så den køber jeg til min så snart jeg har råd til den. smiley

  • #10   13. apr 2015 Fik anbefalet en Xpand-gjord i stedet af sadelmager, da min pony er meget gjordsur. Jeg har redet med den 2 gange, og hun er SLET ikke sur, når jeg spænder gjord!

Kommentér på:
Equisoft Gjord

Annonce