BOT hasebandage ved spat {{forumTopicSubject}}
Min hest har fået konstateret spat og jeg overvejer derfor at købe en BOT hasebandage til den. Er der nogen, der har erfaringer med denne?
Den fås i 2 varianter - med og uden hul. Hvilken sidder bedst? Hesten går i løsdrift, så den skal helst ikke glide af.
dec 2008
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 1.341
jun 2007
Følger: 133 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 200 Svar: 1.226
Staldbandagerne hjælper lige så godt som hasebandagerne, idet blodgennemstrømningen i hasen også øges når du har BOT gamachen under
Sammen med BOT staldbandager giver vi MSM (Også købt hos hestenshelse) hvilket pt. også er en stor fordel, idet hun bliver våd under staldbandagerne og dermed får noget muklignende op af benene hvor staldbandagerne sidder, så supplere MSM'et rigtig godt, og jeg har en hest der er fuldt kørende igen, og der er intet at se på hende
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
Når man bruger et BOT-produkt, så skal man sørge for at trappe langsomt op. Herefter må hesten gå med produktet 24 timer i en periode på en måned (mener jeg). Herefter skal man trappe ned, også kan man begynde at trappe op igen osv.
Dette er fordi man ellers riskerer, at hesten bliver afhængig af BOT-produktet, hvilket aldrig har været meningen, og kan derfor forværre det. Det var i hvert fald de informationer jeg har fået fra flere BOT-forhandlere/producenter.
okt 2014
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 25
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 34 Svar: 133
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
Der burde være et opmålingsskema på hjemmesiden du køber det ved, ellers burde du kunne finde det på BOT's egen hjemmeside (:
okt 2014
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 25
Du kan godt nøjes med at købe den ene
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 34 Svar: 133
BOT hasebandage ved spat