{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

At stole på sin mavefornemmelse {{forumTopicSubject}}

Jeg fik ny islænder hjem for 14 dage siden. Han var langtået men ellers i ok stand. Han er muskelmæssigt overbygget fortil, men jeg tænkte umiddelbart at det var grundet fejlridning og rigtig meget longering hos forrige ejer der var årsag. Dog lod jeg være med at arbejde med ham, for der var en klokke hos mig der ringede.
Min veninde tilbød at give ham equine touch behandling. Han var meget spændt og lidt muskeløm. Jeg undlod stadig at ride, for jeg synes at noget var forkert....også selvom han ikke var skæv eller ellers viste smertetegn.
Min dyrlæge er uddannet kiropraktor og ud fra devisen better safe than Sorry besluttede jeg at hun måtte ud og tjekke ham.
Og ganske rigtigt. Hesten er ikke skæv, men han var til gengæld total låst i hele lænden, hofterne, en smule midt i ryggen og hele nederste halvdel af halsen. Hans skuldre var som sådan ok, men muskelmæssigt overbyggede og spændte fordi han har gået på forparten under rytter og i longe.
Jeg er virkelig glad for at jeg stolede på mig selv i stedet for bare at hoppe op og gå i gang. Så nu står den fortsat på nogle fridage til dyret og så kan jeg med en god mavefornemmelse gå i gang med at træne og prøve at flytte nogle muskler fra skuldrene retur til hans bagpart.
Hvor vil jeg hen med dette indlæg?
Jeg vil blot minde jer alle om hvor heldige vi er med de behandlingsmuligheder vi har til vores heste i dag og bede jer huske at følge jeres fornemmelser for jeres heste. Det er er der kender dem bedst.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
At stole på sin mavefornemmelse

Annonce