{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Baucher bid og hannoveransk næsebånd? {{forumTopicSubject}}

Ja, er der nogen herinde der bruger den kombination?

Vil nemlig utrolig gerne have et hannoveransk næsebånd til min hoppe, og hun går med Baucher bid, så tænkte på om andre har oplevet nogle gener ved at bruge et hannoveransk næsebånd samt et Baucher bid? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baucher bid og hannoveransk næsebånd?
  • #1   2. jun 2015 Jeg brugte det på min gamle hoppe (La Croix), og det fungerede udemærket smiley

• #2   2. jun 2015 Okay, for har nemlig selv lavet et, der dog har vist sig at være for småt (havde ikke lige tænkt over at min pony ikke skulle have cob, men full smiley ) og vil nemlig bestille nye ting hjem til at lave et i en anden størrelse så, men ville lige være helt 100 på at det faktisk var muligt, for synes det var lidt bøvlet at få remmen under hagen til at sidde pænt uden at genere biddet smiley Men det kan så selvfølgelig være der hvor jeg måske lige har manglet et par cm for at den passede i længden smiley

• #4   2. jun 2015 Super, så tror jeg da at jeg vil få bestilt lidt hjem så jeg kan få lavet det næsebånd smiley

• #5   3. jun 2015 Jeg har, og det fungerede fint smiley

• #6   3. jun 2015 jeg red med det på min - holdt dog op fordi stangeffekten i baucheren ikke var god til min hest smiley hen begyndte at ligge sig under lod:)

• #7   3. jun 2015 Cotton: Der er så ikke stangeffekt på et baucher, men kan være din hest ikke brød sig om måden et baucherbid indvirker i munden, det flytter trykket fra tungen og hen på laderne istedet smiley

• #8   3. jun 2015 Jeg bruger også den kombination på min.
    Synes dog ikke det ligger sådan helt super, og hun får sår af næsebåndet hvis hun ikke har lammeskind på smiley Og biddet skarver hende også en lille smule da den ring der sidder højere oppe kører mod siden af hendes hoved smiley
    Men ride mæssigt er det det der fungere bedst for min hest pt smiley

• #9   4. jun 2015 jeg ved godt at teorien bag er at der ikke er stangeffekt i baucheren....
    men hvis du ser på billeder hvor den bruges, er den lille ring som sidestykket i hovedtøjet er sat fast i, altid vendt fremad, og dermed vil den også lave et mindre træk på nakken...
    så teorien omkring det bid siger én ting - fakta om hvordan det i virkeligheden fungerer er en lille smule anderledes...
    ingen tvivl om at det er et godt bid for rigtig mange heste (som så mange andre bid)
    men når biddets fæste i trensen "vipper fremover" så vil det trække lidt i nakken (ikke så meget som så mange andre bid med stangeffekt, men den er der)

og derfor synes jeg faktisk at det er et lidt misforstået bid... det er ok hvis man ikke er enig med mig - men hvis man ser på billederne vil man se at biddets fæste i trensen, ved kontakt med tøjlen, føres fremefter, og påfører tryk over nakkestykket.

• #10   4. jun 2015 Cotton: Men der er ikke stangeffekt, det er blevet testet med en trykmåler hvor den faktisk gav et negativt resultat.

http://youtu.be/8MmikY9kRhI

• #11   4. jun 2015 Jeg kan godt følge din teori Cotton, men har du prøvet at lægge hånden under nakkestykket og så trække i biddet? Jeg troede også det trykker på nakken, men det gør det ikke (på min hest i hvert fald smiley ) hvis der der imod var en kæde i de små ringe, så tror jeg det ville lægge pres på nakkestykket smiley

• #12   4. jun 2015 Jeg oplever det samme som mimmer smiley men kan også godt følge dig smiley

• #13   5. jun 2015 hvis man ser på den video hvor resultatet er negativt trækkes der også opad i tøjlen, frem for tilbage mod rytteren som man normalt gør smiley så jeg forstår godt at den giver et negativt resultat... man skal passe på med den slags videoer som ligner endegyldig sandhed og gennemtestet resultat med videnskabelig baggrund, uden at være det smiley

hvis der foreligger forskning som viser resultatet hvor hesten rent faktisk rides, i stedet for at tøjlen trækkes opad, så tager jeg hellere end gerne mine ord i mig smiley (og ja der bliver redet i videoen.. men sjovt nok ikke på en hest der søger frem og ned, men i stedet gør vinklen på hoved og hals at biddet stadig trækkes opad, og dermed - mindre tryk.... men havde hesten nu søgt frem og ned, som de fleste af os stiler efter, havde resultatet muligvist set anderledes ud)

og ja, jeg har prøvet at ligge hånden under nakkestykket, trække bagud i tøjlen og mærke øget tryk på mine fingre smiley

• #14   5. jun 2015 Jeg kan på ingen måde se hvordan det kan lægge tryk på nakken, og ud over det vil jeg da også mene at man trækker "op ad" når hesten går med hovedet langt nede smiley

Kommentér på:
Baucher bid og hannoveransk næsebånd?

Annonce