Hjælp er en staffordshire terrier god med andre hunde?!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Er der nogle af jer der har erfaring med staffordshire Bull terrier??
Jeg har en labrador, som ville blive elle vild hvis hun fik en kameraet og jeg overvejer derfor, hvad for en race det skal være. Den skal kunne holde til lidt da min hund godt kan være lidt voldsom, men den skal samtidig være mindre end hende, da hun efter en del angreb er bange for store hunde. Det var der jeg så Linses hund Tino, men er den race god med andre hunde? Dem jeg spørger siger nej, men de har ingen erfaring:-(
Håber meget på at i kan hjælpe mig og på forhånd tak
Kh Simone
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 207
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.165
Men staffyen er en generelt meget sød, sjov, selskabelig og glad hund, der dog i nogle tilfælde kan have tendens til egetkøns aggressivitet, så hvis i tænker staffy, så ville jeg vælge en hanhund når i nu har en tæve. Og køb fra en ordenlig opdrætter i stedet for at tænke pris
apr 2012
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 41
maj 2015
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Men husk nu for Guds skyld at anskaf dig en hund fra ordentligt opdrætter med stamtavle, ellers aner du ikke hvad der er i hunden, og den kan derfor ende som ulovlig hund og blive aflivet.
maj 2007
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 295
apr 2012
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 41
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
Ang dens udseende så ville jeg simpelthen ikke turde at købe "sådan en hund" uden stamtavle pga hundeloven.
maj 2007
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
Dernæst, tænk lige over, hvorfor du vælger en staff. Er det bare fordi "Tino er sød" ? Staffen har tendens til egetkønsaggressivitet og jeg ville først lige overveje, om det er en hund for dig. Hvad gør, at du lige præcis er faldet for den?
Og nej, du kan IKKE (!!) træne egetkønsaggressivitet væk, så det er ikke noget, du skal regne med at kunne træne væk. Det er det præmis, du går ind til
maj 2007
Hvorfor er det netop at du vil have en sbt? , hvis det udelukkende er fordi at linses hund er sød, så er det et forkert grundlag
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
Altså hvis du bliver gravid eller får endnu en hund eller en kanin eller andet, det er ikke alle, men mange der ikke kan klare det
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 295
jun 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 41 Svar: 615
Hvorfor stå bagefter og skulle af med en hund fordi den er så hengiven at den har svært ved at håndtere bare en kvinde der er gravid, hvis denne kvinde er hundens mor.
maj 2015
Min egen hund er cirka 6 år det er en blanding, men der er " desvære" også noget pitbull i hende. Hun er super social og da hun blev angrebet gjorde hun ikke andet end at pive ( ment på den måde at hun ikke bed igen) jeg har efterfølgende gjort meget for at møde så mange forskellige hunde så muligt, men hun er blevet meget utryk.
Efter jeg har overvejet det nogle gange var det ikke den bedste beslutning, men en dag tog jeg hende med ind og gå mod hunde loven. der møde vi rigtig mange søde hunde, men min hund var ikke så meget for at hilse indtil efter en halvtime hvor hun så begyndte at sige lyde og det viste sig at det var fordi at Linses hund Tino var der. De fik aå lov at sige "hej" og min hund elskede det. Efter det her vi så besøgt nogle med en Staff og hun er en helt anden hund, når der er sådan en race. Vi bar bl.a også ude at gå samme med den der Staff og Bianca ( min hund) var helt rolig og afslappede sammen med den og da vi møde en anden hund hilste de pænt, men så da vi tog hjem og skulle ud og gå senere så var hun bange og utryk igen.
Derfor blev det lige præcis staffen jeg faldt for
jan 2008
Jeg ville i hvert fald allerførst være opmærksom på, at en ekstra hund ofte vil være dobbelt arbejde. Om du er klar på det? Og så ville jeg også, hvis det er dig selv der har alt ansvaret, starte med at lave en god opsparing. Du kommer let til at betale 14.000 for en staff
Jeg synes bare det er lidt uklart hvor meget dine forældre er med inde i det her?
maj 2007
Men du bør nok være lidt mere ansvarsfuld inden du anskaffer dig en ny hund. Bare det at du har anskaffet dig en ulovlig hund, er for mig nok til at du ikke er ansvarsfuld nok..
maj 2015
maj 2007
maj 2015
jeg er virkelig overrasket over alle jer som har taget jer tid til at svare og jeg har besluttede mig at spørge nogle eksperter til rådet også angående min egen hund om den overhovedet kan klare en anden hund eller det bare ville være det bedste, hvis jeg slet ikke anskaffede mig en.
jan 2008
Jeg ville som AMT også sige - ring rundt til forskellige opdrættere, hør hvad hunden kræver, hvad det indebærer, og besøg nogle udstillinger/opdrættere for at danne dig et indtryk af hunden.
Det er så vigtigt, at du KUN køber fra en kennel, der tester for racerelaterede sygdomme og med stamtavle - prisen kan godt være høj, men det er det man betaler for at få en ordentlig hund hvor forarbejdet er gjort ordentligt.
maj 2007
maj 2015
ja jeg ved godt at politiet kan komme. det var også derfor at jeg ikke startede med at skrive at den var ulovlig, da jeg er ny har og man aldrig kan vide om nogle går og her ondt i røven over at man har en ulovlig race
Hjælp er en staffordshire terrier god med andre hunde?!!