Islænder blanding eller? Hoppe og føl viser tølt {{forumTopicSubject}}
Jeg har INGEN forstand på Islændere og søger derfor lidt viden fra jer der har
.
Har været ude og se denne hoppe som kun måler ca 125 i stg - hendes foretrukne gangart på fold og under rytter er tølt, hun er kun ryttervant og ikke ordentligt tilredet endnu.
Hendes føl på 1½ md viser tølt på folden og det kunne godt ligne, at føllet bliver noget større end sin mor.
Når jeg kigger på hoppen....synes jeg umiddelbart hun ligner en Islænder og kan ikke rigtig se andre racer skinne igennem.....men som sagt, er jeg ikke Islænderkyndig
.
Er hun mon bare en lille Islænder - de kan jo være ned til 123 i stg? Eller hvad tænker i, når i ser hende?
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Men som du siger, så ud fra billedet er der ikke andre racer der sådan lige skindet i gennem
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.745
Og er det reelt tølt hun laver?? Se nogle videoer på YouTube, for det kan lige så godt være grissepas og det er meget uønsket
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.042
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Gangarterne har jeg ingen forstand på, men en Islænderavler har sagt det er tølt der udvises.
Hoppen er end ikke chippet og afstamning er total ukendt - så ja intet kan siges med sikkerhed om, om der er andet i hende end islænder
Endnu engang tak for jeres hjælp og god Sankt Hans aften
Islænder blanding eller? Hoppe og føl viser tølt