{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.208 visninger | Oprettet:

Sko eller ej ved underløbne dragter? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en hest der er vurderet af to forskellige smede, begge siger at den aldrig vil kunne komme til at gå uden sko (går kun med forsko) pga underløbne dragter. Nu har jeg så læst lidt rundt på nettet og kan se at mange faktisk anbefaler at hesten går uden sko ved underløbne dragter.
Så mine spørgsmål lyder nu: hvad er jeres erfaringer? Kan en hest få skoene af ved underløbne dragter?
Jeg har intet imod at min hest har sko på men håber da på at den en dag kan gå uden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sko eller ej ved underløbne dragter?
  • #1   12. jul 2015 spørg dim dyrlæge og lyt til smeden. nogle kan måske uden sko. imens man smadder andre heste ved at tage dem af. Hvis 2 gode smede uafhængig af hinanden sagde det samme ville jeg ikke tage dem af. smiley

• #2   12. jul 2015 Jeg ville ikke byde en hest med underløbende dragter at gå uden sko. Den manglet både støtte og balance i hoven, også har den jo heller ikke nogen dragter at slide af.

• #3   12. jul 2015 Min hoppe havde også underløbne dragter som yngre, men det er blevet ordnet ved beskæring. Hun går uden sko. Selvfølgelig kan den gå uden sko, der skal bare en ordentlig smed til at rette det op, men det tager en del år.

• #4   12. jul 2015 Prøv evt at snakke med en Barfodstrimmer om problematikken også. De har en lidt anderledes måde at beskære og arbejde med hoven. Så har du ihvertfald undersøgt den mulighed også inden du beslutter dig. smiley Min Barfodstrimmer har gjort underværker med min som også havde den problematik. Han har aldrig haft sko på og får det aldrig. Istedet kunne en boots måske være løsningen i ridesituationer.

• #5   12. jul 2015
    Min har underløbne dragter/står lavt i dragten. Hun har ikke sko på - har haft tidligere, men da hun havde ændrede det intet. Jeg lige pt. i et "forsøg" med min trimmer om at korte intervaller kan gøre noget, men er lige pt. også i tvivl om at hans tanker om sko og imod sko, kommer indover hvad der duer bedst i det her tilfælde.

Så lige pt. giver jeg det lige en chance og følger med og hvis jeg ikke synes der sker noget, får jeg nok en anden mening indover.

• #6   12. jul 2015 Underløbne drager kan rettes både med og uden sko. Det vigtigste er sådan set at hesten bliver beskåret af en kompetent trimmer eller smed med KORTE intervaller. Desværre går alt for mange heste med deres sko alt, alt, alt for længe af gangen og det gør altså kun problemet med underløbne dragter større.

Jeg har selv rettet min hoppes hove op vha. jævnlig trimning. Grunden til at man ofte vælger at lægge sko på er at man kan være mere "agressiv" ift. hvor meget man tager af/retter op af gangen - uden at skulle bekymre sig om at hesten bliver ømtået i en periode,

• #7   12. jul 2015 Ville også lige tilføje at jeg får trimmet mine hestes hove hver 5-6 uge og selv holder dem ved lige der ind imellem med en rasp. Min Barfodstrimmer har undervist mig igen og igen hvorledes jeg selv kan gøre meget for at holde hovene ved lige. For at komme problemet til livs må hestene ikke gå alt for længe mellem hver trim! Det er en vigtig detalje. Der begyndte først at ske noget ved min hest da vi kortede intervallet mellem de blev trimmet væsentligt ned.

• #8   13. jul 2015 Mange tak for alle jeres svar og erfaringer smiley jeg forsætter lidt endnu med sko mens jeg tænker over muligheder for min lille hest smiley

Kommentér på:
Sko eller ej ved underløbne dragter?

Annonce