{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gardehusarregimentets hesteeskadron
  • Michelle
    Michelle Tilmeldt:
    aug 2013

    Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #1   19. jul 2015 Hvad vil du gerne vide? smiley

  • #2   19. jul 2015 Uhh har flere spørgsmål smiley
    Har du været inde? smiley


  • Michelle
    Michelle Tilmeldt:
    aug 2013

    Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #3   19. jul 2015 Ja, men jeg gennemførte ikke pga. personlige årsager. Dog kan du finde rigtig meget information inde på hjemmesiden, eller på HESK's Facebookside, hvis ikke du har kigget der endnu.

  • #4   19. jul 2015 Okay smiley
    Jeg har læst side og ned på HESK. Og jo mere jeg læser, jo mere vil jeg bare gerne ind
    Er der forskel på at starte i februar og august? Og hvad vil folk helst?
    Hvor lange dage har man typisk i grøn tjeneste?
    Hvor mange dage varer rex turen? Eller er det forskelligt?
    Er man i grøn tjeneste også sammen med almindelige HBU'er? Eller er man kun sammen med dem der skal i HESK?
    Her var lige lidt spørgsmål . Der kommer sikkert flere smiley


  • Michelle
    Michelle Tilmeldt:
    aug 2013

    Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #5   19. jul 2015 Er der forskel på at starte i februar og i august?

    Lidt forskel er der, men man kommer stadig igennem præcis det samme. De første fire måneder er jo i grøn tjeneste, og hvis man starter i februar, kan det godt være rigtig koldt. Jeg startede selv i februar, hvor der både var sne og frost. Men hvis du starter i februar, skal du på rex-tur i maj, og så kan man være heldig at vejret er rigtig godt, hvorimod august-holdet skal på rex-tur i november, og der regner det næsten altid smiley Februar-holdet har også den fordel, at de starter med at have staldvagter i foråret og hele sommeren, og det er klart federe i godt vejr. Februar-holdet er dem der rider nytårskur, hvilket også er super fedt. Jeg ved ikke, hvad folk helst vil.

    Hvor lange dage har man typisk i grøn tjeneste?

    Det er faktisk her, du har de korteste dage og mest fritid, og mest fri i weekender. Man starter kl. 5 og bliver typisk aftrådt ved 20-tiden, nogle gange før, hvis ikke man har haft en dag i felten.

    Hvor mange dage varer rex-turen?

    Ca. 4 døgn.

    Er man i grøn tjeneste sammen med almindelige HBU'er?

    Nej, du er kun i grøn tjeneste med din egen deling i HESK. Der er altid andre HBU'er på kasernen, men dem har man kun noget med at gøre i fritiden, hvis man vil smiley


  • #6   19. jul 2015 Mange tak for svar smiley
    Det gjorde mig lidt klogere.
    Er der andre ting du kan fortælle mig? smiley


  • #7   19. jul 2015 Må jeg spørge hvad det her er? smiley

  • #9   19. jul 2015 Gardehusarregimentet?
    Det er hæren. Man kan være der som værnepligtig smiley


  • Michelle
    Michelle Tilmeldt:
    aug 2013

    Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #10   19. jul 2015 Ditte : Så lidt smiley Det er næsten nemmere hvis du bare spørger, der er ret meget at fortælle. Dog skal man virkelig gøre sig klart inden man søger ind, om man brænder nok for det. Det er rigtig svært at have et liv ved siden af i det år, man er inde.

  • #11   19. jul 2015 Ja jeg det bliver hårdt.
    Min faster er seniorsergent ved telegrafregimentet. Og hun siger, at så længe man har indstillet sig på man er soldat. Så er det bare en fed oplevelse. Men ja, man er ret isoleret fra resten af verden i det år.
    Hvordan er forholdet mellem ældste og yngste deling?


  • Michelle
    Michelle Tilmeldt:
    aug 2013

    Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #12   19. jul 2015 Nu skal man jo lige lære at være soldat til at starte med, men ja, hvis man har den indstilling, kan det godt være at det er nemmere.
    Generelt godt, delingerne bliver jo nødt til at arbejde sammen. Dog kan man som yngste godt mærke, at man først er en del af 'klubben' efter rex turen, hvor man herefter kan kalde sig husar. Men jeg tror der er mere sammenhold i HESK, mellem befalingsmænd og værnepligtige, end der er noget andet sted i hæren.


  • #14   19. jul 2015 Ja selvfølgelig. Det tager jo tid at lære at blive soldat.
    Jeg tænker også, at netop fordi det er dyr man har med at gøre, så er der bare et andet ansvar end hvis man "bare" rendte rundt og kravlede i mudder. smiley


  • Michelle
    Michelle Tilmeldt:
    aug 2013

    Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
    #15   19. jul 2015 Lise lotte: Er din bror yngste eller ældste deling lige nu?

  • #17   19. jul 2015 Hvis alt går vel, så er jeg 26/27 år når jeg kommer ind. Alle er selvfølgelig i samme båd og starter helt fra bunden. Men håber det kan blive en fordel at jeg har en del livserfaring

  • #18   19. jul 2015 Så er han snart færdig derinde smiley


  • #20   19. jul 2015 Det må være svært at skulle sige farvel.
    Er det okay at spørge, hvordan har han forandret sig?


  • #22   19. jul 2015 Tak for svar smiley


  • #23   19. jul 2015 Jeg har også været i hæren, dog ikke i HESK. Men den grønne tjeneste er jo den samme lige meget hvor man er. Eller det skulle den i hvert fald gerne være.

    Jeg gennemførte det ikke, men det var mest fordi jeg havde det så utrolig svært med at blive råbt af os skældt ud for nogle ting som endnu ikke havde lært ordenligt. Jeg ved godt det er måden de gør det på i hæren, men det var bare ikke et sted for mig.


  • #24   19. jul 2015 Ja der er en helt anden tone end i det civile liv.

  • #25   19. jul 2015 Absolut.. Jeg fungere bare ikke med den orm for indlæring. Men ved heller ikke om det specielt var vores løjtnant den var gal med for der var rigtig mange fra min deling der stoppede.

  • #26   19. jul 2015 Jeg tror der er stor forskel på befalingsmænd

  • #27   19. jul 2015 Det tror jeg også.. Men held og lykke når du skal ind.

  • #29   19. jul 2015 Hvor er han officer henne?

  • #31   20. jul 2015 Jeg har været inde og gennemført min værnepligt feb. 2012/13
    Jeg vil gerne svare på dine spørgsmål smiley

    - Er der forskel på at starte i februar og august? Og hvad vil folk helst?
    Hvor lange dage har man typisk i grøn tjeneste?

    Forskellen på februar og august holdet er for årstiden,
    Februar holdet(hvilket jeg var i) rider nytårskur(den fornemmeste opgave), de starter i en kold måned og derfor kan deres grøn tjeneste godt virke hårdere, hvis for eksempel vejret er meget koldt... Men ellers skal februar og august holdet igennem det samme...

    - Hvor mange dage varer rex turen? Eller er det forskelligt?
    En uge, mandag-fredag(helvedes ugen)

    -Er man i grøn tjeneste også sammen med almindelige HBU'er? Eller er man kun sammen med dem der skal i HESK?
    Nej eskadronen "kører sit eget show" smiley

    Reglerne for hvor længe man "have de værneplige i arbejde" er lavet om, da jeg var inde mødte vi ved 6 tiden, for at lukke heste på fold, og stillede til morgenappel kl. 7.30, så have vi nok fri ved 20-21 tiden, og i grøntjeneste kl. 24 om natten og sådan, men nu må de ikke holde de værnepligtige så længe, så du vil få meget tidligere fri smiley

    Grøn tjeneste vare 3 måneder, det er obligatorisk at ALLE værenpligtige skal have 4 måneder, men den sidste måned er fordelt i den blå tjeneste, så man tager fat på lidt feltarbejde i ny og næ i blå tjeneste.

    Er der andet du vil have svar på, så skriver du bare!

    Man ved næsten ingenting når man kommer ind, men det er det samme for alle - det har været det ALLER BEDSTE år i hele mit liv, du får nogle kanon tætte bånd med dine delingskammerater og nogle kæmpe oplevelser.. ! Kunne jeg gøre det igen - havde jeg ikke tvivlet et eneste sekund smiley


    profilbillede
  • #32   20. jul 2015 Tak for svar smiley
    jeg SKAL bare ind. Det lyder bare så fedt smiley
    kan man godt blive erklæret egnet med småskavanker? jeg blev opereret i knæet for halvandet år siden. Men mærker intet til det i dag.


  • #33   20. jul 2015 Det bliver op til den person, som du skal til session hos, altså hvad han/hun vurdere... Det er selvfølgelig aldrig godt med småskavanker, men hvis ikke du mærker noget til det, skal du helt klart fortælle det smiley
    - forsvaret vil stadig gerne have mange piger ind smiley

    Pøj pøj med det smiley


  • #34   20. jul 2015 Jeg må tage på session og se hvordan det går ?
    Hvordan er de første par uger i grønne tjeneste?


  • #35   21. jul 2015 For mit vedkomne var de de værste uger du kan forestille dig ! Du bliver virkelig udsat for stress og alting er så nyt og forvirrende, men for dit vedkomne vil det nok blive lidt mere venligt, da der jo er kommet ny chef som har lavet mange ting om smiley

  • #36   21. jul 2015 Ja jeg tænker også at de første uger må være de værste.
    jeg har heldigvis en faster der er seniorsergent. Hun har lovet mig at lære hvordan man står ret og tiltaler officerer. Så skal jeg i hvert fald ikke stresse over det smiley


  • #37   23. jul 2015 Det kommer til at være noget af det hårdste, men også det fedeste, det giver oplevelser for livet. Jeg vil i hvert fald ikke bytte, og jeg ville også gør det igen hvis jeg fik chancen smiley
    I forhold til gamle skader, skal du være realistisk over for dig selv, men får du trænet godt op inden, er det jo ikke sikkert det bliver et problem. Men lad vær med at lyve eller skjule noget, det er en grund til at man ikke skal starte med skader.
    Hvis du kommer i den situation at du selv kan vælge, ville jeg helt bestemt fortrække at starte i februar, selv om man fryser røven i laser når man har 3 måneders grøn tjeneste i sne og frostvejr. Nytårskur er den fedeste oplevelse, selvom det er pissekoldt.

    Der vil kommer man øjeblikke, hvor du tvivler, og spørger dig selv hvorfor man gjorde det, men bagefter er det SÅ fedt smiley

    HESK 2. del. feb 13/14 smiley


    profilbillede
  • #38   24. jul 2015 Hvis du vil vide mere om, hvordan det hele foregår nu, kan jeg fortælle lidt mere om det efter d. 3 August i år - der stiller jeg nemlig som værnepligtig hos HESK smiley
    Jeg glæder mig utroligt meget smiley Men hold nu op jeg tror det bliver hårdt!


  • #39   24. jul 2015 Uhh det vil jeg meget gerne.
    er det okay jeg ansøger dig. Så kan jeg jo altid lige skrive til dig. smiley


  • #40   24. jul 2015 Ja selvfølgelig smiley Du kan også finde mig på facebook, der kigger jeg lidt oftere smiley Maria Løfqvist Rask smiley

Kommentér på:
Gardehusarregimentets hesteeskadron

Annonce