{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korrektionsunderlag godt/skidt??
  • #1   26. jul 2015 Hvis sadlen passer skal man ikke bruge sådanne ting. Og passer sadlen ikke, bør den tilpasses af sadelmager. Medmindre man selv har en masse viden omkring emnet, ville jeg aldrig bruge korrektionsunderlag uden at have snakket med min sadelmager. Hvis man får gjort noget forkert kan det give kæmpe problemer.

• #2   26. jul 2015 Min sadel passer, men Brodie sagde at min hest havde ulige skuldre og at sådan et underlag vil hjælpe ?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   26. jul 2015 Hvis sadlen passer hesten, så skal man kun bruge almindelige tynde underlag, passer sadlen ikke, så skal den tilpasses.

har den heat skæve skuldre, bær du i stedet få den tjekket og rettet op.

• #4   26. jul 2015 Tjaaa jeg har haft hest i rigtig mange år, og i rigtig mange år har Brodie anbefalet korrektionsunderlag.

Hvis hans kunder ikke finde ud af at træne deres heste korrekt, og de er derfor skæve alle sammen, så ville jeg nok anbefale dressurtræning og/eller jordtræning for at rette op på en evt skævhed, sammen med kiropraktor.

Mvh Charlotte

• #5   26. jul 2015 Det afhænger vel af hvad der skal korrigeres, hvor meget og hvor længe.

F.eks. vil heste i prof ridning ofte være flere om at dele samme sadel -det kan derfor være en fordel med lidt "polstring" til at klare finjusteringen, når sadlen ikke er 100% tilpasset hver enkelt hest.

Eller en hest der f.eks. grundet dårlig ridning, skade e.l. er blevet skæv -her kan korrektionspads bruges under genoptræningen. De skal jo så kontinuerligt tjekkes og tilpasses til der ikke længere er brug for dem.

Eller som vores nyerhvervelse. Jeg har købt en sadel der ligger godt på ham, men den bliver ikke 100% tilpasset før han har taget mere på. Han kom galt afsted kort efter vi fik ham, tabte sig voldsomt og er nu så småt ved at se godt ud igen. I den mellemliggende periode bruger jeg en pad (ikke korrektionspad, men ganske enkelt lidt ekstra polstring). Det er altså en kort periode til hesten ser ud som den skal, hvorefter sadlen tilpasses til hesten.

Korrektionbspads kan aldrig bare erstatte en sadel der passer -de kan højst kompensere for problemområder til problemerne er løst (det sker jo sjældent over nat)

• #6   26. jul 2015 min sadel passer fint, men det er fordi hendes venstre skulder muskel er større end den anden,

• #7   26. jul 2015 Men så må du jo finde ud af hvorfor den er det -korrektionspad'en kan sagtens benyttes som kompensation en periode, men hesten skal jo ikke være skævt muskuleret, så målet må være at hesten skal trænes lige igen, så korrektionspad ikke længere er nødvendig.

• #8   26. jul 2015 men kan jeg ikke også træne det uden underlaget, ?

• #9   26. jul 2015 jo, du skal jo bare være obs på om sadlen ligger som den skal på trods af skævheden, og at du muligvis skal have sadlen gået efter eftrhånden som hesten retter sig -sadlen kan jo blive skæv, både af en skæv rytter og af en skæv hest, så det er ikke usandsynligt at der skal rettes lidt undervejs

Kommentér på:
Korrektionsunderlag godt/skidt??

Annonce