{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

skovflåt på hest {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt i dag en rimelig stor skovflåt på min hest. Den sad på indersiden af bagbenet og var derfor rigtig svær at få øje på.
Den blev selvfølgelig fjernet med det samme.

Mit spørgsmål er om det har nogen betydning for hesten at han har haft en flåt på sig? Jeg kan ikke sige hvor længe den har siddet, men den var ret stor. Jeg har intet kunne mærke på hesten, men da jeg ved hvor skadelige de flåter kan være vil jeg være sikker.

Håber nogle kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skovflåt på hest
  • #1   29. jul 2015 Har fjernet 3 fra min denne sommer og har intet mærket på hende, så tror ikke du skal være så nervøs. Hunde og katte får jo også tit tæger og har endnu til gode at se dem blive syge af det. smiley

• #2   29. jul 2015 Jeg er en rigtig pylder mor om min hest og han har også haft en del denne sommer og han har ikke ændret sig overhovedet. Så du skal ikke være så nervøs der sker ikke noget:):)
    Kh Malene

• #4   29. jul 2015 Jeg har de seneste 5 år også fjernet en del af de ulækre dyr på mine heste. Ingen har været syge, så vil mene du kan sove trygt .

• #5   29. jul 2015 Tusind tak for jeres svar. Så har jeg heldigvis ingen grund til nervøsiet. Dejligt smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #6   29. jul 2015 Du er ikke i tvivl hvis flåten/tægen har været smittebærere af borelia, da symptomerne er ret fremtrædende.

flåter er meget normale på heste.

• #7   30. jul 2015 Hvis den ikke virker syg nu, så bliver den det heller ik smiley

Ja flåter kan være farlige og gi en masse sygdomme, derfor er det vigtig at man fjerner dem så snart man opdager dem, både på heste, hunde og katte. Det er en rigtig god ide at tjekke sin hest/pony efter for flåter hver dag, og især hvis man har redet tur smiley

Men for det meste sker der ik noget, men man skal være opmærksom på problemet smiley

Kommentér på:
skovflåt på hest

Annonce