{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård i munden
  • #1   14. aug 2015 Altså skal du kun ride den i weekenden? smiley

  • #2   14. aug 2015 Ja, jeg red den i dag og så skal jeg ride den på søndag, så jeg kan ikke nå så meget. Tænkte bare hvis der var nogen der lige havde nogle tips eller noget smiley

  • #3   14. aug 2015 Hvis det bare er for en weekend så kan intet nå at ændre sig. Det er hele rytterens ridemåde der skal ændres, så det ville kræve at DU var den der red hesten til hverdag. Er den elevhest på en rideskole kommer der mange forskellige ryttere til med hver deres måde at ride på, og så er det rigtig rigtig svært at ændre smiley Ville generelt indlære blødere signaler hos hesten men det er svært når der er forskellige ryttere. Det tager tid.

  • #4   14. aug 2015 Ok tak for svar smiley Tænke bare om der var et eller andet fif smiley

  • #5   14. aug 2015 Rid den bidløst smiley

  • #7   15. aug 2015 Malou : Hvis en hest ikke før er redet bidløst, så smider man sig ikke bare sådan op på en fremmed hest uden bid smiley
    Det kunne ende grueligt galt.


  • #8   15. aug 2015 Jeg har i en periode også redet en hest der var meget hård i munden. Det gælder om at bruge bidet så lidt som muligt og mest bruge ben og stemme. Til sidst brugte jeg faktisk ikke tøjlen til noget, da hesten lærte "stop" og "drej" for stemme og ben smiley

  • #9   15. aug 2015 det samme som de andre faktisk siger. problemet er bare at det tager utrolig lang tid og der oftest er andet galt i f.eks nakke og ryg som muligvis så os er kommet af lang tids forkert ridning, det kan være alt lige fra at hesten har sat sine muskler forkert for at kæmpe imod det træk fra en hård hånd til den er øm i musklerne pga hård hånd og forkert hoved stilling, til at hesten rent faktisk har ondt forskellige steder og den så prøver at modvirke det ved at gå i mod biddet.. når jeg har haft heste der er hårde i munden så har jeg gerne fjernet biddet helt og kun bruge tøjlen i det omfang der er muligt inden vi når der til at hesten bliver hård også bare forsøger med ben og sæde indtil man kan korrigere den mere med tøjlen uden det er en kamp..

  • #10   16. aug 2015 Det er klart, tænker det ku være den fungerede på hackamore såfremt den har basissignalerne installeret smiley
    Min erfaring er, at hestene selv bliver blødere og at biddet igen får en signalværdi , når de ikke længere får tøjletæsk som jo naturligvis blir en stressor smiley


Kommentér på:
Hård i munden

Annonce