{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Halt hest uden hævelse {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har passet/trænet en 5 års hoppe i 2 års tid nu, men hver gang hun kommer ordenligt i gang med ridningen går der noget galt.

Først begyndte hun at stejle og vi kunne ikke finde årsagen før vi fandt ud af at det var hendes bækken der låste. Det blev der så løst op for af dyrlægen.
Vi begynder ridningen igen og hun begynder efter et stykke tid med medgang at stejle igen, denne gang er det en hovbyld, den får vi også fjernet.

Igen går det rigtigt godt med ridningen og træningen(det har hele tiden været forlængelse af tilridning pga. de mange pauser og problemer), men i går da jeg kommer ud er hun halt. Hun er halt på højre bagben og virker stiv i bækkenet endnu en gang. Der er ingen hævelser eller varme og hun virker ikke til at have ondt ellers, men hun er tydeligt halt i trav når hun longeres eller rides. Jeg synes at man kan mærke en bule på rygraden ved overgangen til bækkenet, men det kan sagtens være en indbildning for at få noget konkret at tænke på.

Har I prøvet noget lignende og hvad ville I gøre? Personligt tænker jeg at hun skal igennem den helt store undersøgelse, men jeg er jo ikke ejeren. smiley


Kommentarer på:  Halt hest uden hævelse
  • #1   4. okt 2015 Synes at kunne mærke bulen på rygraden lige over der hvor hendes fingerspidser går. (billede taget fra google)


    profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   4. okt 2015 Har du fået bestemte øvelser af kiropraktoren til at stabilisere hvor der før var låsning, sådan så det ikke sker igen?

  • #3   4. okt 2015 Nej, det var dyrlægen der var ude og han påstod at det bare skulle låses op for og at hun så skulle rides ret løst fremover, hvilket jeg har gjort.. smiley Men generelt laver ofte gymnastikøvelser med hende for at undgå at det skulle komme tilbage.
    Det undre mig bare, for sidste gang hun havde noget med ryggen var hun ikke halt(men stejlede i stedet) og der var ingen buler på rygraden. Nu opføre hun sig fint når man sidder på hende men halter(rider hende selvfølgeligt ikke mere). smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   4. okt 2015 problemer med kiropraktik er at det ikke kan stå alene uden træning og tjek.

    måske er din hest blevet rettet op, men hvis det ikke vedligeholdes med korrekte øvelser, så vil det nøjagtigt samme problem med stor sandsynlighed opstå igen.


  • #5   4. okt 2015
    Musklerne omkring en skævhed eller låsning skal også være med - hvis man "bare" knækker knoglerne på plads, men musklerne trækker skævheden/låsningen tilbage, fordi det har været sådan længe så hjælper det ikke længe.

    Tit kræver det også mere end en behandling, for at man får alting med.

    Men ja, en bule hvor du viser er tit en låsning eller skævhed. Men det kan også være alverdens andre ting. Det er korsben, SI led eller bækken hvis det er omme ved bagdelen bulen er kommet til syne, så nej hesten behøver ikke reagere ens.


Kommentér på:
Halt hest uden hævelse

Annonce