{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Hest med mavesår {{forumTopicSubject}}

Heej
Nu har har jeg brug for hjælp smiley
Jeg står med min hest, som har mavesår i 3 grad og vejer ca 470 kg og er en frieser, så hun skal gerne op at veje noget mere.
Hvad fodre i jeres heste med, som der ikke er meget stivelse og sukker i ? hvad giver i for at fede dem op?
Hun får P.t equigard fra st. hyppolyt +lucerne fra equsana+ olie smiley
Håber i kan hjælpe! smiley

Kærlig hilsen
Metta og Julie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest med mavesår
  • #2   11. okt 2015 Min der havde mavesår i starten af året og vejede 100kg for lidt, fik Revital cubes fra eggersmaan, lucerne fra dangro, pronutrin (som var hans behandling for mavesåret), og lidt olie og ALT DET HØ HAN KUNNE ÆDE smiley

Det har gjort at på trods af at han blev redet let under opfedning og behandling tog han det hele på inden for 2måneder smiley

• #3   11. okt 2015 Jeg vil anbefale dig at fede den op med grovfoder.

Det der er vigtigt for heste, og især dem med mavesår, er at holde spytproduktionen i gang, da det neutraliserer mavesyren, som er den der giver mavesår.

Og det der giver bedst tyggetid, og holder længst tid = sundere for hesten, er grovfoder.

I krybben skal du naturligvis også tænke over hvad du putter i den, og da kan man fx tage vitaminer, blandet med lucerne og roepiller. Roepiller er gode for maven, da de indeholder mange fibre og opretholder da en god tarmflora.
    Som mash kan man give St. Hippolyts Glyx Mash, den har samme gode egenskaber som Irish Mash, der er god for maven, men Glyx'en indeholder langt mindre stivelse.

• #4   11. okt 2015 En hest med mavesår må ikke få roe piller da der er meget sukker i.

Brug Speedibet menet jeg det heder

• #5   11. okt 2015 Mich: Der er næsten intet sukker tilbage i roepiller - i hvert fald ikke i de fleste. Lige præcis speedy beet mener jeg faktisk er højt på sukker, eller også er det et andet mærke.

Men langt de fleste ligger lavt i sukker, da sukkeret jo allerede er trukket ud af roen.

• #6   12. okt 2015 Ville skifte hende over på Hippolyts Naturpellets SOLO og tilføre Linustar, samt selvfølgelig sørge for hun har fri adgang til godt grovfoder... Som supplement nu her vinteren over, ville jeg hver 2 dag give hende Glyx mash... Så booster du på alle tænkelige måder til hurtig opheling og vægtøgelse, men på en sund måde smiley

• #7   12. okt 2015 Speedi beet er der 5% sukker og stivelse i smiley

Min mavesårs hest som os har grad 3 mavesår får hø ad libitum, lucerne, speedi beet, vitaminer og en smule mash ( + diverse foder tilskud )

Kommentér på:
Hest med mavesår

Annonce