765 visninger
|
Oprettet:
Hest med mavesår {{forumTopicSubject}}
Heej
Nu har har jeg brug for hjælp
Jeg står med min hest, som har mavesår i 3 grad og vejer ca 470 kg og er en frieser, så hun skal gerne op at veje noget mere.
Hvad fodre i jeres heste med, som der ikke er meget stivelse og sukker i ? hvad giver i for at fede dem op?
Hun får P.t equigard fra st. hyppolyt +lucerne fra equsana+ olie
Håber i kan hjælpe!
Kærlig hilsen
Metta og Julie
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Det har gjort at på trods af at han blev redet let under opfedning og behandling tog han det hele på inden for 2måneder
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Det der er vigtigt for heste, og især dem med mavesår, er at holde spytproduktionen i gang, da det neutraliserer mavesyren, som er den der giver mavesår.
Og det der giver bedst tyggetid, og holder længst tid = sundere for hesten, er grovfoder.
I krybben skal du naturligvis også tænke over hvad du putter i den, og da kan man fx tage vitaminer, blandet med lucerne og roepiller. Roepiller er gode for maven, da de indeholder mange fibre og opretholder da en god tarmflora.
Som mash kan man give St. Hippolyts Glyx Mash, den har samme gode egenskaber som Irish Mash, der er god for maven, men Glyx'en indeholder langt mindre stivelse.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
Brug Speedibet menet jeg det heder
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Men langt de fleste ligger lavt i sukker, da sukkeret jo allerede er trukket ud af roen.
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 287 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.716
Min mavesårs hest som os har grad 3 mavesår får hø ad libitum, lucerne, speedi beet, vitaminer og en smule mash ( + diverse foder tilskud )
Hest med mavesår