{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

heste foder {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg er ved at opgive min tinKer basse. ?. Han er mad glad pony men når det gælder hans krybbe foder er han mega kræsen og tit sparker han vil spanden. og den flyver rundt i boksen. lige nu får han foder fra hippolyt pre alpin aspero og natur musli men der er alt alt for meget sukker i. ved ikke hvad jeg skal Gøre

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  heste foder
  • #1   14. okt 2015 Hvad med at hænge spanden op i en krog så den ikke kan sparke den rundt eller få en krybbe du kan hænge op så den ikke kan vælte spanden. Evt. Prøv at skrive til en foder konsulent ang. Foderet og beskriv din situation. Nogle foder mærker er det der ekstra smagsgivere i så hesten bedre skulle kunne lide det:) men du kan også prøve at blandet foderet med bukkehornsfrø som skaber mere appetit, eller lidt olie, eller andet gulerødder. Men det bedste ang. Foderet er at forhøre dig ved en foderkonsulent, og derigennem få et foder som er lav på sukker og stivelse, og evt. Få noget at blande i som den godt kan lide:)

• #2   14. okt 2015 Har han tegn på zinkmangel generelt?

• #3   14. okt 2015 Okay mange tak. Jeg fik en ud fra hippolyt men det har jo ikke hjulpen. ja jeg må binde spanden fast igen.

• #4   14. okt 2015 Tror jeg ikke han har zink mangel

• #5   14. okt 2015 Smagsløgene bliver nemlig forstyrret ved zinkmangel og det ses tit at heste i DK faktisk har zinkmangel... Der er ikke meget sukker i Naturmüslien og især ikke fordi du kun skal give 100 gram pr 100 kg hest... Dit grovfoder indeholder med garanti en hel del mere og det får den jo forhåbentligt mange kg af om dagen smiley

• #6   14. okt 2015 Jo der er meget sukker i 7,5 procent det er meget når han er en nøjsom hest og skal tabe sig.

• Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 30
    #7   14. okt 2015 Hvis han er godt i stand, og er en nøjsom hest med fri adgang til Wrap/hø, kan du jo overveje helt at skippe krybbefoderet og blot sørge for han er dækket ind med vitaminer og mineraler, fx via cubes eller naturmüslien (vitaminblandingen) alene.:)

• #8   14. okt 2015 7,5 % sukker ud af 500 (?) gram krybbefoder er ingenting smiley
    Det er ikke der du skal gå i panik, men over grovfoderet istedet hvis så få gram kan få dig til at blive bekymret smiley
    Tænker du såmænd bare skal få krybben sat fast til væggen og så holde dig til Naturmüslien og så huske motion er vejen frem til de nøjsomme og at du kan tildele grovfoderet via slowfeeder... I krybben kan du ikke skære meget mere end, jo med f.eks Naturmineral, hvor han kan dækkes ind med inder 100 gram om dagen, men igen, de få gram sukker gør ikke den store forskel smiley

• #9   14. okt 2015 Okay tak. men han har taget på af det. dyrlægen siger han skal tabe sig. helst gerne 50 kg på et år. Han er hygge hest. ride 2 til 3 gange om ugen

• #10   14. okt 2015 Hvad med at prøve Equi gard og en zinkkur..

• #11   14. okt 2015 Hvis han ikke kan lide fodret. Han alligvel er nøjsom hvorfor så ikke bare dække ham ind med masser hø og wrap og giv vitamin mineral som godbidder som på sommerfold. Evt giv et par håndfulde lucerne så der noget godt at komme ind til. Behøver ikke være i spand krybbe. Hvis han alligvel ødelægger disse. Men blot ovenpå hø wrap. Hvis han er et legebarn, så giv ham gerne en bold eller andet ind, han kan stå og fjolle med. Hurtigt dyrt i spande når de leger med dem.

• #12   14. okt 2015 Så er det nok nærmere grovfoderet du skal kigge på hvis han tager på... Og 2-3 ganges motion om ugen er ikke nok til at slanke en hest... 3 er minimum og der skal pulsen så OP...
    Hvordan får han sit grovfoder og hvor meget?

• #13   15. okt 2015 Dispy vil blive mega sur hvis det kun er de andre heste der får mad i deres spande. og han gider ikke kun lucerne.

• #14   15. okt 2015 Nej ved jeg. Men laver noget andet med ham de andre dage går tur eller løs arbejde. Det er hvad jeg kan magte.. Han får kun lucerne og musli lige nu

Kommentér på:
heste foder

Annonce