Allergi - headshaking - hvordan?! Erfaringer søges!! {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Sagen er den at min pony nu på 4. år døjer rigtig meget med headshaking som skyldes allergi. Vi er kommet godt i gang med vaccineprogram efter diverse screenings og behandlinger mm.
Hun har fået konstateret 17 forskellige allergier overfor forskellige græs- og træ typer. I sommers hostede hun for første gang rigtig meget - dette forsvandt dog, da vi flyttede hende i august.
Det værste symptom er dog hendes headshaking, som har drillet i lang tid nu. Hun har de sidste 2 år stået stille henover sommeren og er så startet stille op igen om vinteren, da hverken jeg eller hende har kunne holde ud at ride, når hovedet flyver rundt, og hun ikke kan finde ro.
Mit problem er nu at det er rigtig, rigtig svært i den nye stald at få forklaret hvordan og hvorledes og hvorfor jeg ikke rider hende mere end jeg gør. Jeg kan også sagtens se det, da hendes headshaking ikke er noget man lægger mærke til med mindre man kigger på hende, hvor hoste mm. bedre kan forstås som et symptom på allergi.
DERFOR spørger jeg jer - og håber på nogle med erfaringer! - hvordan I har forklaret jer omkring headshaking mht. ridning? Hvordan får jeg bedst muligt fortalt, så det er forståeligt at headshaking ikke "bare" er et lille problem, men faktisk fylder rigtig, rigtig meget?
Beklager det blev lidt langt - håber I vil læse det til enden. På forhånd tak!
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
Har du afprøvet Nostrilvet spray? Mulenet? Mulekurv? Fuldmaske? Nylonstrømpe?
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 466
nov 2008
Følger: 125 Følgere: 106 Heste: 2 Emner: 90 Svar: 818
Mulenet, nylonstrømpe, Nostrilvet spray, fuldmaske mm. er afprøvet uden vedvarende virkning
Allergi - headshaking - hvordan?! Erfaringer søges!!