{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Allergi - headshaking - hvordan?! Erfaringer søges!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Sagen er den at min pony nu på 4. år døjer rigtig meget med headshaking som skyldes allergi. Vi er kommet godt i gang med vaccineprogram efter diverse screenings og behandlinger mm.
Hun har fået konstateret 17 forskellige allergier overfor forskellige græs- og træ typer. I sommers hostede hun for første gang rigtig meget - dette forsvandt dog, da vi flyttede hende i august.
Det værste symptom er dog hendes headshaking, som har drillet i lang tid nu. Hun har de sidste 2 år stået stille henover sommeren og er så startet stille op igen om vinteren, da hverken jeg eller hende har kunne holde ud at ride, når hovedet flyver rundt, og hun ikke kan finde ro.

Mit problem er nu at det er rigtig, rigtig svært i den nye stald at få forklaret hvordan og hvorledes og hvorfor jeg ikke rider hende mere end jeg gør. Jeg kan også sagtens se det, da hendes headshaking ikke er noget man lægger mærke til med mindre man kigger på hende, hvor hoste mm. bedre kan forstås som et symptom på allergi.

DERFOR spørger jeg jer - og håber på nogle med erfaringer! - hvordan I har forklaret jer omkring headshaking mht. ridning? Hvordan får jeg bedst muligt fortalt, så det er forståeligt at headshaking ikke "bare" er et lille problem, men faktisk fylder rigtig, rigtig meget?

Beklager det blev lidt langt - håber I vil læse det til enden. På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi - headshaking - hvordan?! Erfaringer søges!!
  • #1   18. okt 2015 Min har HS, men det er ikke grundet allergi, nok nærmere trigeminus nerven der er beskadiget/trykket, så han skal i KST behandling.... Når jeg forklarer folk hvad det er, laver jeg sammenligningen med at det føles for dem, som at en humlebi flyver rundt inde i mulen på dem og stikker dem... Det er smertefuldt for HS heste og har man først redet på en hest der har HS, er man ikke i tvivl om at det er ubehageligt for dem og de bør ikke udsættes for det hvis man kan undgå det.....

Har du afprøvet Nostrilvet spray? Mulenet? Mulekurv? Fuldmaske? Nylonstrømpe?

• #2   18. okt 2015 Hvorfor skal du forklare noget som helst...?

• #3   19. okt 2015 De "presser" mig hver gang jeg er i stalden, om jeg ikke snart skal igang med hende osv. hvilket selvfølgelig ikke er muligt, da det stadig er meget generende for hende og jeg selv..

Mulenet, nylonstrømpe, Nostrilvet spray, fuldmaske mm. er afprøvet uden vedvarende virkning smiley

Kommentér på:
Allergi - headshaking - hvordan?! Erfaringer søges!!

Annonce