{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Protein kur til drægtig hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Nu har jeg lige brug for nogle af jer der er kloge på foder smiley

Jeg har fået anbefalet af min dyrlæge at give min hoppe en protein kur, da hun er meget vommet. Synes dog ikke at jeg kan finde nogle steder hvor de sælger proteinkur til heste?? Kan man evt, bare bruge noget tilskudsfoder? Er der nogle der ved noget om disse protein kur/tilskudsfoder, hvad det hedder og hvad det koster?

Mvh Sandra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Protein kur til drægtig hoppe
  • #1   21. okt 2015 Hvad er begrundelsen for en proteinkur skulle hjælpe på vom? smiley
    Men du kan f.eks købe Hippolyts Performance Fibre HP, det er koncentreret protein smiley

• #2   21. okt 2015 Jeanette H - åh, det må du ikke spørge mig om, det var rigtig dyrlæge-klog snak da han fortalte mig det smiley Men noget med at hun manglede protein i kroppen, alt det hun indtog af græs kunne hun ikke selv producere om til proteiner på dette tidspunkt, så hun var i mangel smiley du må ikke hænge mig op på det, men det var sådan jeg forstod det smiley
    Men tak for svar!

• #3   21. okt 2015 Proteinmangel kan vise sig som vommethed, men det er oftest et problem for meget trivelige heste, hvor man er nødt til at skære drastisk i foderindtag.

Drægtige hopper har de sidste tre måneder af drægtigheden et øget proteinbehov, som kan være svært at dække uden et koncentreret tilskud. Typisk anvendes soja eller lucerne. Nogle er hysteriske med GMO og vil ikke bruge soja. Jeg er mere hysterisk med calcium/fosfor forholdet, og er ikke så glad for alt for meget lucerne.

Alternativt kan man skifte til et avlsfoder, hvor der er mere protein i.

Jeg tænker ikke din hoppe på nuværende tidspunkt har behov for ekstra protein pga drægtighed, men hvis hun har gået på græs af mager kvalitet kan hun jo godt mangle alligevel. Hvis orm, halmvom osv er udelukket ville jeg prøve at give noget protein og se om hun retter sig.

• #4   21. okt 2015 Som Mette skriver, anbefaler jeg netop det fra Hippolyt, fordi det er uden GMO og høj kvalitets protein behandlet og bearbejdet korrekt for optimal optagelse/udnyttelse smiley

Sandra: Godt så smiley Så vil jeg uden tvivl prøve produktet fra Hippolyt, du burde hurtigt kunne se om maven svinder ind ved brug af denne form for proteintilskud, hvis problemet er proteinmangel smiley

• #5   21. okt 2015 Mette B - halmvom er udelukket, da hun allerede havde vom inden hun kom på boks og orm er hun blevet tjekket for og har fået ormekur smiley

Tusind tak for jeres svar!

Kommentér på:
Protein kur til drægtig hoppe

Annonce