{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Hvor må man ride? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Det er sådan at min veninde og jeg måske skal have part på 2 islændere. Stedet hvor de står lægger kun 3 km fra mit hus. Derfor tænkte jeg at det kunne være rigtig sjovt hvis vi prøvede at ride hjem til mig, for at se min families reaktion smiley
Jeg har dog aldrig set nogle heste på vej derfra og hele vejen hen til mig. Hvordan er reglerne med at ride på sådan nogle normale veje?
Må man godt det, så længe man holder sig på cykelstien eller må man ikke ride på normale veje? smiley Jeg har ikke set nogle skilte for at man ikke må ride.
Håber i vil hjælpe.
Mvh Dina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor må man ride?
  • #1   27. okt 2015 Heste bliver vist betragtet som biler, så man skal helst ride midt på vejen, hvis jeg husker rigtigt. smiley

  • #2   27. okt 2015 Man skal ride i siden af de normale veje og må efter lovgivningen faktisk ikke ride på cykelstier eller fortorve da hesten betragets som bil.
    Derudover hvis man rider to og to skal man helst ride bagefter hinanden


  • #3   27. okt 2015 Du må ride i græs kanter, men ikke på cykelstier og fortove smiley Ellers i kanten af vejen smiley

  • #4   27. okt 2015 Ok. Så jeg kunne i princippet godt ride hjem til mig selv?

  • #6   27. okt 2015 Super. Tak allesammen smiley


  • #7   27. okt 2015 Husk at det kan godt være der er nogen som siger i ikke må ride der(Nogen er lidt sippede) men så længe det er offentlig vej og der ikke er skiltet med i ikke må ride der så må i godt smiley



  • #8   27. okt 2015 hvis jeg rider ad en stor trafikeret vej med cykelsti, så vælger jeg cykelstien, da den er noget mere sikker for mig og min hest og de andre trafikanter. De fleste ryttere har samme indstilling som mig, og uofficielt har politiet det også ,har jeg erfaret igennem mine mange år som tur rytter.

  • #9   27. okt 2015 Ja jeg ville også helt klart vælge cykelstien smiley

  • #11   27. okt 2015 Hvordan fanden fjerner man en hestepære? xD
    Jeg har altså set hestepærere her før, og det er jo kun en gang vi rider der, så det går nok smiley


  • #13   27. okt 2015 Rider også på cykelstier. Men ved da vi reelt intet har at gøre der, så flytter man sig altid når der kommer cykler. Og ja laver hesten stort på cykelstien eller lige ved folks indkørsler hopper vi altid af, og skubber det ind til siden, spreder det lidt. Så løser regnvejret det. Pas på med ikke at lave spor i folks græsplæner langs vejen. Selv om det ofte er nemt at trække derud, er folk absolut ikke glade for hovspor i græsset. Men ja tænk som en bil/cykel hils pænt giv plads og pas på jer selv.

    Vi har en vej vi rider på, hvor damen har sagt der skal fjernes, der har hun dog så plantet en kost til os smiley så er man ikke i tvivl hehe og det er en privat indkørsel til en mark sti.


  • #14   27. okt 2015 hvis man rider inde i byen skal man faktisk fjerne hestens lort.
    stig af og spark det ind i en hæk hvis det kan lade sig gøre eller kom tilbage og fjern det smiley


  • #15   28. okt 2015 Stephanie hvor står det?

  • #16   28. okt 2015 læste det i loven for nogle år siden da jeg red meget i byen smiley

  • #17   28. okt 2015 En hest bliver, som andre har skrevet, set som en bil, derfor må du gerne ride på vejen - men det er almindelig 'pli' som rytter, at ride i græskanten, hvis der er dette smiley
    Mht. At biler SKAL sætte farten ned, når de passerer dig, så passer det desværre ikke.. Når man tager kørekort, får man at vide, at man i sådanne situationer, så trække lidt til siden, med uændret hastighed.. Men de fleste er heldigvis flinke nok, til at sætte hastigheden ned smiley
    Det med hestepæren kan jeg ikke huske hvorvidt er rigtigt, at man skal fjerne.. Men det er også lidt almindelig pli smiley


  • #19   28. okt 2015 Lock Horses: Det passer faktisk ikke, fordi at i teoriprøverne skal man faktisk flere gange vælge muligheden træk til siden og fortsæt med uændret hastighed smiley

  • #21   28. okt 2015 Det ved jeg godt, men folk husker desværre som regel det de lærer til teoriprøven.
    Men altså jeg fik da også lov til at undervise lige præcis på det her område til mit hold og der fortalte jeg jo også hvad det mest optimale var selvom det ikke passede til teori smiley


  • #23   28. okt 2015 Som de andre skriver så rid i siden af vejen. Evt. på en cykelsti men alt efter hest. Så fravælg fortov. Min er dødhamrende ligeglad med biler. Men postkasser og skraldespande skal man lige holde afstand til. Så vi rider i vejkanten da hun så ikke pludselig bliver bange for en postkasse og hopper ud på vejen.

    Med hensyn til hestepærre så er det ikke et krav man fjerner dem. Men lad en hest i byen være hyggelig for alle. Fjern klatten og så undgår du fremover sure miner smiley

    Og til sidst. Tjek lige op på at ishestene er trafiksikre. Det er nemlig ikke en selvfølge. Snak med ejer og start med at trække en tur i byen før i bestemmer jeg for at ride. Tag evt. en mere erfaren rytter med den første gang smiley


  • #24   30. okt 2015 Heste bliver betragtet som biler, så man skal ride på vejen. Rider dog altid på cykelstier, for jeg føler mig mest tryg der..

Kommentér på:
Hvor må man ride?

Annonce