{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

mening om spiral led.... farligt.... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Ja vil lige høre jeres mening og de led man kan få sam er lige som en spiral/fjeder... håber i kan forstå hvad jeg mener.. det er de led til foldene som det trækker sig sammen når man skal ligge dem...

Til at begydne med da jeg så dem syndes jeg det var monster smart...
Men nu syndes jeg bare de er farlig og vil helst und gå dem..
For omkring 4 år siden eller mere passede jeg en hest et sted.. og der ude gik der også en hoppe med hidnes føl.. De gik på en fold men sådan et spiral led... så en dag havde hoppen fået filtret halen ind i hegnet og løb rundt med det i halen, det skal lige siges det var det øverste hegn... og hun løb bange rundt på fuld knald... men føllet lige så bange ved siden af sig... det sndte med at de begge to også løb igennem det nederste led. føllet først... det resulterede i at føllet fik en meget dyb flænge/lomme ned i det ene bagben... meget grimt..
den dag svor jeg at hvis jeg nogen siden fik hest skulle den ikke på en fold med sådan et led..
Har så sidne fået hest, og det sted hvor han står har alle folden disse led..
Og i dag da jeg havde lukket ham ud og var ved at lukke ehst ud på nogle af de andre folde fik han hans hale viklet ind i ledet.. Han var heldig vis kul og stod bare stille en meget fra der hvod ledet normalt er.. det sakl lige siges at ledet ikke sprang af så det stod næsmest i en 3 kandt hvis i forstå... uha.. han stod heldig vis bare stille og ventede på at jeg kom og fik han filtret ud, her skal det så også lige indskydes han han kun er 4 år..
Der skete ikke noget med ham lige bort set fra at vi blev nød til at rive noget i halen for at få ham fri så han miste noget af hans hale og det som er tilbage er helt filtret ind.
blev så bange.. så lige hele situationen med føllet for mig igen...
Han ikke lyst til at han skal gå på en fold med det led men han skal jo ud.. håber bare der ikke sker noget alvorligt med nogen en dag..

Hvad syndes i om de her spiral led???

PS.. håber i gider at læse det selv om at det er en noget lang smøre :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mening om spiral led.... farligt....
  • #1   1. mar 2007 De er pisse farlige hvis de svinger halen i den.
    Har været med ude at fange en hest, hvor den sad fast i halen på. Den var blevet vildt bange og var løbet over marker og vej, og vi fangede den et par kilometer fra hjemmet, hvor leddet var faldet af.

• #2   1. mar 2007 Bryder mig ikke om dem, hvis man kommer til at slippe det trækker det sig tilbage, og så går der hurtigt 1-2 min inden man får fat i det, og så er alle hestene bare ude på den forkerte side af hegnet /:

• #3   1. mar 2007 Ja... det er sku ikke sjovt når det sker.. er da også glad for at min ikke blev græbet af panik i dag...

• #5   1. mar 2007 ved ikk helt om jg kender dem men puha en oplevelse
    forstår godt vis du blev lidt bange smiley

• #7   1. mar 2007 Vi har også haft lidt uheldige oplevelser med det ;(

Men det er heldigvis ikk gået så galt.

Men man kan købe sådan nogle led i elastik. Det fungerer på samme måde som de "spiral led" med at de kan trække sig sammen. Men kan bare ikk sætte sig fast smiley

• #8   1. mar 2007 Har aldrig oplevet noget med den slags led. Har så kun oplevet dem her hos Leo og Frits, og de var tilstrækkeligt velopdragne til at man bare kunne hænge dem helt over, og så gik de bare selv ind i stalden uden problemer. Men de lyder da godt nok farlige med sådan nogle historier!

• #9   1. mar 2007 Puha det kan være farligt !
    Har en gang fået et blåt mærke så stor som en fodbold fordi den smækkede lige ind på låret , av !!

• #10   1. mar 2007 ja har også prøvet dem.. de hopper af når man åbner leddet og så det med halen og så gik min hest hele tiden igennem dem fordi de jo bar giver efter og så braser hun lig igennem.. så fik hurtigt sat de almindelige led på igen..har tænkt på vi måske skulle have en låge i stedet men ved ikk rigtig om det er bedre..?

• #11   1. mar 2007 Enig med Hippie Hest. Vi har selv de der elastik dimser, men de er møgdyre ;(

• #12   1. mar 2007 Vi har også prøvet det med haler viklet ind i spiralled, det er dog ikke gået så galt med vi er skiftet over til elastikled og de er meget bedre synes jeg.

• #14   1. mar 2007 Ja syndes også de der elastik er meget bedre... der kan de da ikke så nemt få sig sat fast i...

Nej man burde ikke sælge de her spiral hegn til hest hegn..

• #15   1. mar 2007 Vi har dem - og jeg elsker dem! rigtig praktisk, når man skal spærre af så andre heste ikke løber med ud. Hvis de ikke trækker igen, men bliver hængende, risikere man heste der løber i og skader benene. Det har også været utrolig effektiv på at få Amigo til at blive på folden smiley

• #16   1. mar 2007 RIGTIG Farlige..
    Halen kan sidde fast og hesten går Amok, og går i Panik, ja det kan ende alvorligt

• #17   1. mar 2007 Hmm, har haft spiralled på foldene de sidste - har de eksisteret i 12-15 år, nok så længe! Har ikke haft nogen nævneværdige problemer med dem - heller ikke hvis der har været en hest igennem; i modsætning til led lavet i strømførende reb eller elerstik, som brænder en lang flænge hvis de løber i gennem, der retter fjederen sig og springer, så har aldrig haft skader med dem...

Kommentér på:
mening om spiral led.... farligt....

Annonce