{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Hov byld {{forumTopicSubject}}

Har aldrig haft en hest med hovbyld før så vil lige høre herinde om det er normalt at hesten stadig kan være meget halt efter hovbylden er skåret ud ?
Dyrlægen var her igår og skære hul på den og han får smertestillende
Har altid troet at når der blev skåret hul på bylden at så stoppede de med at være halte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hov byld
  • #1   3. dec 2015 Det er min erfaring, at de godt kan være ømme noget tid efter. smiley

Da min pige havde en var hun halt i næsten 5 uger efter. Hendes var dog særlig slem, hvor vi røg ud i en antibiotikakur.
    Hvornår blev der skåret hul på bylden? smiley

• #2   3. dec 2015 Det var igår formiddag. Men kan også se nu at det et meget afhængig af hvad underlag han går på hvor halt han er

• #3   3. dec 2015 De kan godt være halt et par dage efter, er min oplevelse smiley

• #4   3. dec 2015 Okay så er jeg indtil videre rolig igen smiley

• #5   3. dec 2015 Jeg går ud fra at du bader hoven i sæbevand?
    Nogle holder op med at være halte dagen efter andre kan der gå op til en uge 14 før de ikke er ømme mere

• #6   3. dec 2015 Ja prøver så godt jeg kan med sæbevand, han er desværre ikke meget for at stå i det smiley

• #7   3. dec 2015 min var heller ikke så glad for at stå med hoven i vand, men det blev meget bedre efter jeg købte en lille flexispand frem for at bruge en alm. sort spand

• #8   3. dec 2015 Ja okay tror desværre ikke det er spanden ved min. Han stod fint i det igår med lidt overtalelse og en god slik sten, men i dag springer han ud af spanden igen lige snart jeg sætter hoven i vandet. Men har fundet er kompromis, hvor jeg står og holder hoven, så der hvor hovbylden er er nede i vandet. Problemet er bare lidt at det er svært at gøre i så lang tid af gangen

• #9   3. dec 2015 Du skal først blive urolig, hvis der begynder at komme puls i benet igen smiley
    Din opfattelse af halthed kontra underlag, er også rigtigt, da grus eller sten er hårdere end jord for hesten at træde på.

Prøv evt med en almindelig vaskebalje smiley
    Min var bange for vand, men efter nogle dage, så acceptere hun, at hun skulle stå med foden i baljen. smiley

Er hoven pakket ind, når den er på folden ? smiley

• #10   3. dec 2015 Faktisk er det lidt omvendt med underlaget? Han er meget halt når han går i ridehallen, men stor set ikke halt hvis jeg trækker med ham udenfor på asfalt eller grus, ømmer sig dog lidt indimellem på grusset hvis han kommer til at træde på en sten. Det er som om det mere afhænger af om underlaget er jævnt eller ujævnt.

Bruger i forvejen en ret stor balje, da jeg ikke lige har en almindelig spand, og han stod fint i den igår, så ved ikke lige hvorfor han ikke vil idag

Dyrlægen har sagt han skal blive inde et par dage pga mudder på folden og bare motionere ham for hånd, men synes også det er lidt svært når han indimellem er meget halt, er lidt nervøs for han ender med en overbelastning i det andet ben, når han prøver at undgå at træde ned på det ben der gør ondt smiley

• #11   3. dec 2015 Nårh okay, min hoppe halte mest på hårdt matriale smiley
    Personligt, så ville jeg ikke motionere ham lige nu, men bare hygge omkring ham evt. lade ham rende løst rundt i ridehuset lidt, hvis det altså er en mulighed.

lige et fif: Er det en hovbyld, så ring til smeden. Vi fik en dyrlæge ud til min først, og der sagde hun at den ikke skulle pakkes ud, det var en tør sommer, BANG 1-2 uger efter var der en hovbyld igen, smeden og han sagde at den skulle pakkes ind. smiley

• #12   3. dec 2015 Havde også kun dyrlægen til at skære den ud da jeg ikke var klar over det var en hovbyld, da der ikke var andre tegn end halthed, og han har været meget halt 2 gange inden for 2 uger, hvor det første gang gik ret hurtigt over igen, så troede ikke det var en hovbyld, men skal have smeden ud for han fik pillet en sko af, så kan han jo lige tjekke hvordan det ser ud smiley

• #13   3. dec 2015 Ja, det kan godt synde en gang i mellem, desværre. Men god bedring til ham smiley Jeg håber at han snart er fit for fight smiley

• #14   3. dec 2015 Tusind tak og tak for svar på mine spørgsmål smiley

Kommentér på:
Hov byld

Annonce