{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Hvad må jeg veje ??? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Har tænkt meget over dette emne da det er meget sårbart emne for mig da det om handler vægt

Men sagen er den jeg lige fra jeg fandt mit føl jeg skal havde hjem i næste måned har tænk hvad må jeg veje når hun skal tilride

Jeg har tænk meget over det da jeg ikke ønsker at ødelægge hende når hun skal tilride min plan er at hun skal begynde tilridning i mellem 4 og 5 års aldrene inden det ville jeg lave alt det træning jeg kan fra jorden med hende til at opbygge muskler osv

Hun er en Barok Pinto og skulle blive mellem 165-168 når hun er fuldt ud voksen

og det gør så mit spørgsmål til at hvad tænker i jeg må veje når jeg skal til at tilride hende
Det skal siges at jeg er i gang med et vægt tab da jeg i forvejen gerne ville tabe mig og smide nogen kg jeg vejer pt 82 men er på vej ned af mit ønske er at komme ned mellem 70 og 68 kg men er bare kommet til at tænke på om det er nok til at hun ikke bliver betlastet

Håber i har lyst til at give mig et råd der hen af hvad jeg skal holde mig inden for smiley

Billede af mig og mit dejlige føl jeg få hjem næste måned smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må jeg veje ???
  • #1   15. dec 2015 Hun kan sagtens bære de 68-70 kg du gerne vil ned på, især da du vil opbygge muskler på hende inden! (:


  • #2   15. dec 2015 Mange tak det er jeg glad for at høre smiley

  • #3   15. dec 2015 Det er ikke noget problem vægtmæssigt - hun er jo ikke en lille hest/pony.

    Hvad der dog er allervigtigst er, at du har en god underviser med på sidelinien - det er MEGET vigtigere end om du vejer 70 eller 85 kg.

    Det som ødelægger heste er dårlig ridning, og ikke 5-10 kg fra eller til.

    Mvh Charlotte


  • #4   15. dec 2015 Jeg har skal self finde en rigtig dygtigt underviser når jeg skal til at tilride hende kunne ikke drømme om at gøre det uden jeg havde en dygtigt underviser

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   15. dec 2015 om du vejer lidt over 80, eller under 70 gør ingen forskel, he sten vil sagtens kunne bærer dig smiley

  • #6   15. dec 2015 Mange tak AMT smiley
    Dov er det min drøm at komme ned på de 70kg i hver flad men forstå hvad du mener smiley


  • #8   15. dec 2015 Masser træning. Og se dig ikke blind på vægten. Når du får trænet op vejer muskler mere end fedt. Men muskler så du kan holde dig korret i bæring og ride fornuftigt er vigtigere end et par kg.
    Et dumt bumb i ryggen kan gøre rigtig meget skade. Så masser træning smiley og god træning er selv pt gravid og mega tung. Så Ser selv frem til træning efter fødsel her.
    Kan anbefale hold eller trænings partner. Ðet hjælper super meget en afsted.


  • #9   15. dec 2015 Ser mig heller ik blind på vægten men ville og grene fokus på den da jeg ved det os kan være et overbelastnings problem smiley
    Jeg ved ridning os er super vigtigt og derfor vil jeg heller ikke ride hende uden en underviser og det er mening at ind til jeg skal tilride hende skal jeg finde en part eller noget jeg kan få undervisning på så jeg kan tilbyde mit føl den bedste tilridning som overhoved muligt er smiley

    Jeg har født det er godt nok lidt over 2 år siden nu og tog meget på under gravilten og så har der været noget personligt der har gjort det endnu svære at taget modet til at tabe mig
    Men har nu i lige godt 2 måneder gået i Fitenns World sammen med min kæreste som er en god støtte smiley


  • #10   16. dec 2015
    Med sådan en, så har de ofte en kort anlægsflade og have sadel på. Så derfor har vægten ikke så meget og sige som sådan - det der har noget og sige, er om ens mås kan være i sadelen med en håndsbredde bag ved, hvilket dog lidt hænger sammen med vægt i og med at des højere vægt ofte giver større bagdel.

    Så en sadelmager er også en god ting :o)


Kommentér på:
Hvad må jeg veje ???

Annonce