{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Halt {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley
Jeg står med en hest som har været halt i et stykke tid nu. Men det ser ud som om, at smerten sidder i ryggen på hende, og går så ned i bag benet.
Hun har stået i boks et stykke tid nu og fået ro.
Ville høre hvad i ville gøre, i sådan en situation??? Kunne man måske få en massør ud eller noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt
  • #2   23. jan 2016 Hvis ikke du har haft dyrlæge til, så ville jeg starte der.
    Dyrlægen kan via blokader lokalisere hvor haltheden stammer fra. Og vil nok også have en fornemmelse af om en massør eller kiropraktor vil være rette behandling.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #3   23. jan 2016 Dyrlæge - diagnose - behandling i den rækkefølge smiley

  • #4   23. jan 2016 halt hed kan står for mange ting. da min hest var halt have han en hovbyld. tag hurtig dyrlægen ud

  • #5   23. jan 2016 Min gamle var halt pga sadel. Dog fandt dyrlægen ikke fejlen, men ostepath der så tjekkede udstyret. Og fandt bulen i sadlen gav hesten ondt i ryggen.

    Så ja jeg bruger osteopath nu, og har set uren / halt hest, efter den er rettet blevet rengående.

    Men som flere siger, dyrlæge er normalt. Kan være en hovbyld forvridning. Og alt efter hvad det er, er boksro ikke altid optmalt. Da blodet cirkulere dårligt, når en hest står stille i boksen. Blodet pumpes rundt, når hesten går, derfor fleste dyrlæger siger ud og gå, sygefolde hvor de kan gå rundt.
    Og er det en låsning eller hov byld, går det ikke væk af sig selv.

    Hvis hesten er halt, tror jeg ikke en massør kan bruges. Massør er som os mennesker vedlighold og sikre der ikke opstår problemer. Men er der en låsning, så går man til kiropraktor derefter fys smiley håber i finder ud af det ikke er alvorligt, god bedring til din hest


  • #6   24. jan 2016 få en dyrlæge ud som også gør i kiropraktik/fysioterapi

Kommentér på:
Halt

Annonce