{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Sadel der glider frem {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har for noget tid siden købt en kombisadel til min unghest. Jeg bruger den hovedsaligt ikke til at ride i, men til træning fra jorden og longering.
Jeg har så bemærket at den har tendens til at glide frem på hestens skulder. Den begynder typisk at glide i trav og galop (mest i trav).
Jeg har få gange redet i den, men sidder desideret ubehageligt i den så foretrækker ikke at bruge den til ridning. Men har bemærket at den på samme måde glider frem, dog allerede i skridt når der er vægt i sadlen. Sidst jeg havde en rytter på hesten i sadlen måtte vi hele tiden rette sadlen på plads (og der blev kun skridtet).
Sadlen er præcis samme størrelse (længde, bredde og fylde) som den dressur sadel jeg har (og rider i normalt) og den glider absolut ingensteder.
Har derfor svært ved at se hvad der er galt med kombisadlen. Kan det være at længde og bredde er anderledes fra mærke til mærke? F.eks. Når de begge har medium bom at den ene bom så er lidt bredere end den anden?
Kan der være andre grunde til at sadlen glider frem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel der glider frem
  • #1   24. jan 2016 Medium er ikke bare medium, der kan godt være forskelle, og det skal derfor måles. Derudover er der også forskellige udformninger af bommen, så selvom tallene er de samme kan den ene sadel godt passe, mens den anden ikke gør, hvis det er forskellige udformninger. Det bedste du kan gøre er at få en sadelmager ud.

  • #2   24. jan 2016 Det var netop det jeg tænkte. Da jeg ikke ønsker at bruge sadlen til ridning synes jeg det er spild af penge at få en sadelmager ud ( og da jeg jo også sidder fuldstændig elendigt i sadlen). Jeg ønsker til sommer at købe ny kombisadel af samme mærke som min dressur sadel, da vi forhåbentlig der skal i gang med lidt springning. Den regner jeg med at købe igennem min sadelmager så den samtidig bliver tilpasset smiley
    Den her sadel er købt med henblik på longearbejde og kælketrækning, da jeg ikke vil bruge min anden sadel til det.


  • #3   24. jan 2016 Det kan være så meget, måske er der forskel på kammeret, sadelkilen eller bombredden. få sadelmager ud, han kan helt sikkert give bedre råd end jeg kan smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #4   24. jan 2016 Brug en longegjord i stedet den passer ikke og hvis du kun skal bruge den uden rytter er en god longegjord bedre smiley

Kommentér på:
Sadel der glider frem

Annonce