{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Hoster gult slim op. {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest vil jeg gerne gøre opmærksom på at dyrlægen er med indover.

Det hele startede faktisk tilbage i Juli måned, hvor min hoppe pludselig begynder at hoste gult slim op og have feber. Jeg kontakter dyrlægen derkommer og giver hende en antibiotikakur (5 dage). Det går i sig selv og der har intet været hele efteråret.

Her i januar starter det så igen, gult hoste og feber. Igen kommer dyrlægen ud og hun får igen antibiotika, denne gang får hun også sådan noget hoste sirup til foderet der skulle løsne slim og igen forsvinder det.

Nu er det dog kommet igen og i dag havde hun 38,35 i temperatur og dermed lidt feber 38 er lidt højt for min hest. Ringer så til dyrlæge vagten, der siger jeg skal holde øje med hende weekenden over og tage temperatur og selvfølgelig ringe igen hvis det bliver værre, men dette er ikke min faste dyrlæge og vil derfor gerne trække den til mandag.

Der er 3 andre heste i stalden der hoster, den ene har hostet siden min hostede første gang i slut juli, nogle gange slim andre gange ikke, også her gult. Hun har fået den undersøgt i sommers og dyrlægen ville der ikke behandle den. Der er ku ingen af de andre i stalden der gør noget ved deres hoste heste og hende her siger bare at dyrlægen jo ikke ville gøre noget og vil derfor ikke få den undersøgt igen.

Min hest har i forvejen dårligt immunforsvar og jeg kæmper for at få stalden i karantæne og alle hostehestei behandling, inden det bliver kronisk på min, men føler jeg taler for døve øre.

Hvad fan... gør jeg lige ved det? Og kan jeg mon tillade mig at min dyrlæge undersøger de andre på deres regning.

Vi er en selvpasser stald og ejeren af stalden har ikke noget med driften at gøre, jeg er bestyrelsesformand.


Kommentarer på:  Hoster gult slim op.
Kommentér på:
Hoster gult slim op.

Annonce