{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Vil høre om der er nogen der har erfaring med følgende :
for 1½ år siden køber vi en dressur kat 1 pony, som 1½ år før vi køber den, har været i røntgen. Her fandt man en lille kalkaflejring i et kodeled, som et kendt hestehospital vurderer som værende uden betydning for ridemæssigt brug. Vi køber så ponyen og ½ år efter vi har købt den for vi problemer med den ridemæssigt. Vi har dyrlæge og kiropraktor ude gange flere, men vi finder ingen årsager til problemerne. Efter lidt over et år bliver den voldsomt halt, og kommer i fuld røntgen på samme hestehospital som tidligere har røntgen fotograferet den. Her finder man igen den samme kalkaflejring som var fundet tidligere, og mener at den nok er årsagen til problemerne. Den er nu på Prednisolon men om en uge skal den vurderes igen. Hvis den fortsat er halt overvejes MR scanning og evt operation. Jeg har en dyrlæge standard forsikring som desværre ikke dækker en MR scanning, som efter sigende skulle være meget dyr smiley Mit spørgsmål er, om der er noget jeg kan gøre i forbindelse med at min hest nu står med en skade, som er vurderet til at være uden betydning for ridemæssigt brug, men somikke er det alligevel. Dette viser sig jo nok at være en fejlvurdering som koster mig dyrt med mindre vores pony mirakuløst er helt haltfri næste tirsdag. jeg tænker selv at det ville være fair, at de gav rabat på MR scanningen. Jeg håber nogen ligger inde med viden erfaring omkring dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge
  • #1   15. feb 2016 Handelsrgt billeder holder så vidt jeg husker 6-12 mdr fra de er taget. Dvs hvis I ikke har fået taget Rgt billeder af ponyen da I købte den for 1,5 år siden, men stolede på 1,5 år gamle Rgt billeder, så har I jo reelt ikke fået taget handelsrgt. Og så er det nok endog meget svært at komme igennem med noget juridisk eller moralsk.

    Men man kan jo altid forsøge at tage en pæn snak med doc dyr - jeg tror bare næppe I får noget ud af det, når dyrlægen ikke er juridisk forpligtiget.

    Mvh Charlotte


  • #2   15. feb 2016 Tak for dit svar Charlotte. Jeg prøver at tale pænt med dem;)

  • #3   15. feb 2016 Hvad angår pris for MR scanning, så kan I kan nok med økonomisk fordel få det foretaget på Landbohøjskolen i Tåstrup.

  • #4   15. feb 2016 Tak men vi er fra Fyn, så ved ikke om det kan betale sig????

  • #5   15. feb 2016 Du kan prøve at ringe til dem og spørge, hvad prisen er. De er utrolig søde og imødekommende der smiley Måske det godt kan svare sig at køre over.
    Tlf. 35332860 De er at træffe alle hverdage mellem klokken 8 og 14 smiley

    Derudover kan man også lave en afdragsordning afmånedlige rater med dem, hvis man ønsker det


  • #6   15. feb 2016 Jeg betalte 10.000kr for en MR scanning.

    Landbohøjskolen (KU) sender folk videre til enten højgård eller Hørsholm, når der skal laves MR scanninger.


  • #7   15. feb 2016 Tak Tina det vil jeg tage med i mine overvejelser????

  • #8   15. feb 2016 Ok ????. Puha 10.000 er mange penge for en MR scanning??. Var det kun for et led du gav 10.000kr?

  • #9   15. feb 2016 Ja han fik scannet gaffelbåndet/griffelbenet på det ene bagben smiley



  • #10   15. feb 2016 Står det på skrift, at dr. dyr engang har vurderet kalkaflejringen som værende uden betydning for hestens fremtidige brug? Det kan evt. være til nytte for sælger, hvis den er sat i gruppe 1 dengang, og man alligevel mener, at det er årsagen nu - men det vil aldrig kunne komme dig tilgode, med mindre sælger ønsker det direkte, da dr. dyr kan være erstatningspligtig overfor sælger, hvis der er begået en fejl.
    Du har et problem, fordi i har sparet den fulde handelsundersøgelse og gjort brug af nogle gamle røntgen, der iøvrigt ikke tilhører jer selv. Det er et juridisk problem, at i har undladt at overholde jeres egen undersøgelsespligt i forbindelse med handlen.
    Men du har ikke lov til at påbegynde behandling af nogen bekostelig art nu her, såfremt du/i ønsker at forsøge at ophæve handlen, uden at sælger er med ind over det hele.


  • #11   16. feb 2016 Vi har fået medgivet en rgt raport fra sælger, så det ligger på skrift. Vi ønsker ikke at ophæve handlen, da sælger har solgt os ponyen i god tro, og der ingen problemer var det først ½ år vi havde den. Vi kunne selvfølgelig have valgt, at få kodeleddet fotograferet igen, men jeg ved ikke om det havde ændret noget, da nuværende dyrlæge er af den mening, at mange heste kan have de kalkaflejringer uden det gener hesten.

  • #12   16. feb 2016 Ok - jamen så er problemet jeres helt alene. I kan ikke gøre dyrlægen ansvarlig, hvis han har begået en fejl - det kan kun sælger, da røntgenbillederne tilhører sælger og her er det fuldkommen ligegyldigt, hvad i har fået med, det er komplet uden betydning.
    Sælger har helt sikkert været i god tro, men det er stadig kun og kun sælger, der kan anfægte de gamle røntgenbilleder, hvis der er tale om en såkaldt dyrlægefejl, der kan udløse en evt. større erstatning fra dyrlægens ansvarsforsikring. Det er heller ikke nødvendigvis nogen dyrlægen selv kan tage stilling til, da han må forventes ikke at være uvildig i en sådan sag.


Kommentér på:
Dyrlæge

Annonce