{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Tilskud til sensible hoppe {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan anbefale et produkt til en sensible hoppe?

Foder er der styr og fungere generelt rigtig godt ????
Hun har bare svært ved at geare ned igen hvis først hun har kørt sig selv lidt op ??
Til de sidste to stævner har vi ikke kunne vise skridt fordi hun har haft for travlt.
Der er en del fuldblod i hende og bliver brugt til military, men efter et styrt i slut sep. er vi endnu ikke kommet igang med at springe rigtig igen. Hendes krop skal lige være hel stærk nok inden jeg vil begynde at starte hende rigtig op.
Hun er dog i fuld ridning i dressur ????
Så et tilskud hun kan få alla pavo nerv kontrol, som kan tage toppen af hendes iver ??
Hører gerne om Jeres erfaringer ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud til sensible hoppe
  • #1   2. mar 2016
    I første omgang; hvad får hesten af foder?


  • #2   2. mar 2016 Stort set stivelsesfrit foder og alt er testet på hende og super til hende.
    Så det er ikke her der behøver at blive kigget smiley
    Wrappen er også testet og meget lavt på sukker ????


  • #3   2. mar 2016 Hov kan se at alke mine smileyer er lavet om til ????
    Alle dem skal i se bort fra smiley


  • #4   2. mar 2016
    Super, for det er jo på plads. Mange tror de fodre med lavt stivelse ( fx fordi der på sækken står uden havre ) men fodre med noget med 20-30% stivelse i.

    Du kan prøve og give en microvital kur der booster på vitamin/mineral området - hesten kan godt være i mangel, selvom den får fuldfoder.
    Eller prøve med noget Relax Amino fx

    Men det kan jo også sagtens "bare" være at hesten reagere, fordi den ikke er vant til at komme ud og det derfor handler om at træne det at komme ud. Hvor det ikke nødvendigvis er = stævne.


  • #5   2. mar 2016 Jeg bruger PAVO NervControl til min hoppe - jeg må ærligt sige, at jeg ikke rigtigt har fået redet dressur på hende siden hun fik det - eller, jo, en enkelt gang, men det var ikke nogen succes, det kan dog godt have noget at gøre med, at vi red i lortevejr (regn, kraftig haglvejr og en del blæst), og min hoppe er MEGET sensitiv over for vejret + hun var alene (hun er ikke så glad for at være alene).
    Men hun er væsentligt bedre på staldgangen i hvert fald, og virker også lidt mere cool under håndtering generelt, så jeg tror da det har en god effekt på hende - har hørt meget godt om produktet fra andre smiley

    Et plus er, at der ikke er noget i det som er på dopinglisten, så man kan roligt ride stævner på hesten, selvom den får det smiley


  • #6   2. mar 2016 Hun er vant til at komme i byen og til stævner og kigger ikke på noget smiley
    Hun bliver stresset at de andre heste på opvarmningen. Så opvarmer gerne udenfor hvis det er muligt om vinteren eller andre steder om sommeren, for at få hende så afslappet så muligt smiley
    Hun er som sagt spring/military hest og elsker et større tempo end hvad man skal være i på en dressurbane smiley
    Men hjemme går hun fantastastisk og udvikler sig meget. Men der er også dage hvor hun stresser op og så har svært ved at komme ned igen.
    Det har klart været bedre før og det er muligt hun bare trænger til at komme ud i terrænet igen og få brændt noget energi af smiley
    Men mavefornemmelse siger hun kan hvile mere i sig selv end hun i øjeblikket gør smiley


  • #7   2. mar 2016 Tak for svar smiley
    Pavo nerv control samt blus hors relax er testet på hende og det havde hun ikke brug for.
    Han får magnesium, hvilket er fint til hende og har lasota horsepower på også, hvilket også er fint smiley
    Men mangler lige den sidste ro smiley
    PS hun er ikke til at ride træt...


  • #8   2. mar 2016
    Hvis du har muligheden for at tage hesten med ud, uden det nødvendigvis er stævne. Så havde jeg klart taget den med ud en masse steder, i starten bare skridtet og ikke krævet noget, men som den kan kapere mere, så trave, forlange samling osv.

    Men gøre det til en rolig og afslappet oplevelse og være ude, som ikke nødvendigvis er = stresset opvarmningsbane ;o)


  • #9   2. mar 2016 Tak for dit svar, men det er ikke det der er problemet. Hendes problem er når først hun er tændt har hun svært ved at falde ned igen, det er det samme om vi er i byen eller hjemme i ridehuset smiley
    Så det er ikke horsemanship eller lign. Der mangler... Hun springer alt jeg sætter hende på (vand har vi haft problemer med, men tror efterhånden vi har fået løst det nu) hun har tillid og tiltro til mig og har aldrig haft en bedre konektion med en hest.
    Men kunne godt ønske den sidste afslappethed og er sikker på det skal findes i form af tilskud urter ect.


  • #10   2. mar 2016
    Tilskud løser desværre ikke alt, om end det er en tendens til det i øjeblikket ;o)
    Jeg kan sagtens følge dig mht. hvornår den stresser, har man muligheden ville jeg absolut træne det stille og roligt - har intet med horsemanship og gøre ( eller tjo, alt man laver med hesten er horsemanship, alt omgang med den ).

    Og gør den det også hjemme, vil jeg helt stærkt mene det er et træningsproblem og ikke et tilskudsproblem.


  • #12   3. mar 2016 Det er ikke et træningsproblem!
    Nej tilskud løser ikke alt, men det kan afhjælpe mange problemet smiley

    Andre der har erfaringer med nogen form for tilskud?


  • #13   3. mar 2016 Min basse får magnesium (ikke fuld styrke af det).
    Jeg har prøvet at trappe ham ud af det, og jeg kan mærke der er kommet 'for meget energi' dvs. At han for det første prøver mig af og springer i luften som en bombe(unghest)
    Med den smule magnesium han får hjælper det på ham :).


  • #14   3. mar 2016 Jeg har med stort held brugt AnixKalm til min meget vågne unge hest. Vi er nu kommet lidt længere og nu har jeg ikke brug for det mere.
    Men jeg er da noget spændt på hvordan hesten takler at komme til stævne....

    I ridning bruger jeg en "timeout", det vil sige at når hesten bliver lige lovlig vågen, så holder vi stille, trækker vejret dybt (begge to smiley ), med sænket hals, når der så er helt ro så forsætter vi - den øvelse er altså super god, men den kræver også træning smiley


  • #15   3. mar 2016 Jeg ville prøve no more moods smiley

  • #16   3. mar 2016 Mange tak for svar, jeg vil prøve at Google produkterne og læse nærmere om den smiley



  • #17   3. mar 2016 Vi har god erfaring med magnesium smiley

Kommentér på:
Tilskud til sensible hoppe

Annonce