Hvilken kiropraktor? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en vallak, der uden tvivl skal have en kiropraktor ud.
Eller også er det værre end det - og kræver dyrlæge.
Årsag:
- Agressiv (bider, smider med forben primært) ved børing omkring brystmuskulaturen - og han er sådan virkelig agressiv.
Det er i begge sider
Desuden er han noget øm omkring bækkenet i venstre side, hvilket tyder på problemer der. Han har haft massør og problematikken er fuldkommen uændret, og hun skulle ellers være en af de bedste.
Han stiller villigt til begge sider, men vil gerne flyde meget udover højre skulder. På venstre volte laver han gerne "shoulder-fore" for hånd og man kan fint bede om mere aktivitet fra bagbene. Han kan også uden problemer træde til tyngdepunktet når venstre bagben skal træde ind i en traversade - dvs. traversade til med bøjning til højre.
Til højre derimod. Niksen. Han bider og bliver sur, når man beder om mere højre bagben og han er ikke meget for korrektion på højre volte i det hele taget. Når man beder ham om at lave traversaden til venstre er svaret - "Nej tak".
Foreløbigt har jeg kontaktet Rikke A, men hun har ikke lige svaret mig endnu. Rikke har jeg tidligere gode erfainger med. Er der andre gode bud?
Heidi Nielsen er jeg ikke interesseret i. Det var ikke nogen rar oplvelse for hverken hest eller rytter sidst jeg ringede efter hende.
Hesten står i Randers.
Så det er nemmest at ringe der.
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 952
Man skal have et meget specielt temprement for at kunne med mig og min hest. Jeg er maksimalt kritisk - især efter en dårlig oplevelse sidste gang.
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1403 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.583
aug 2006
Det bliver så ikke lige Heidi Nielsen. Det var ikke nogen oplevelse.
Første gang jeg havde hende ude var fornuftigt men anden gang. Nej. Det var simpelthen ikke nogen rar oplevelse for hverken hest eller rytter.
Den oplevelse har jeg ikke lyst til at gentage.
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1403 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.583
Ellers kan Brian Mossin også anbefales, ham har jeg brugt nogen år, igen en dyrlæge der også er kiropraktor
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Hun er sød, kompetent og grundig.
Sku jeg bruge kiropraktor til min hest, så blev det hende.
mar 2007
Følger: 120 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 309
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
www.optimerethesteterapi.dk, jeg bor lige lidt nord for Randers. Jeg arbejder i hestens tempo og bruger også nogle meget blide teknikker, hvis det er det der skal til.
Men hvis du gerne vil have en kiropraktor- dvs. en der også er dyrlæge, så vil jeg anbefale Eva Løber. Hun er dygtig og meget behagelig
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 780
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 34 Svar: 133
aug 2006
Jeg her mere brug for en, der kan forstå min hest, fordi han er meget speciel og har et lidt specielt temprement.
Lige nu venter jeg lige på svar fra en, som ikke lige har ladet høre fra sig. Men ellers så har jeg fået nogle gode navne. Og så håber jeg at der er noget at arbejde videre med.
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 34 Svar: 133
Hvilken kiropraktor?