{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Gravid og udmugning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Dette opslag er mest for forældre..

Jeg går nemlig gravid og søger opstaldning til min hoppeplag.

Men jeg er kommet i tvivl om man gerne må muge ud hos sin hest hvis den står på halm.

Hvad siger i????

Og mange tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid og udmugning
  • #1   15. mar 2016 Hvorfor skulle man ikk måtte det?? Er højgravid og muger dagligt ved tre heste der står på halm bund... smiley
    Har redet fast til jeg var 33 uger henne og var til hest senest da jeg var 37+0... smiley

• #2   15. mar 2016 Jeg er også gravid i uge 28 og muger dagligt ved mine 2 heste. Dog med hjælp fra min far til at køre trillebøre og tage det tunge i boksene.

• #3   15. mar 2016 graviditet er en tilstand ikke en sygdom, så medmindre du har en særligt risikofyldt graviditet eller dyrker en eller anden ekstremsport, så må du altså alt det du plejer -det er kun godt at holde sig igang og i form.

• #4   15. mar 2016 Okay. Det sted jeg har i tankerne har trillebører med tib lad og to hjul så de er ikke så slemme.. Jeg er snart 19 uger henne. Men hvis man ikke tager så meget ad gangen og måske køre to gange med trillebøren så burde det heller ikke være så slemt.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #5   15. mar 2016 sagtens.. du er ikke syg - bare gravid.

jo mere du holder dig igang jo bedre smiley

jeg lavede meget tung styrkeløfter under hele min graviditet, ingen problem der smiley

• #6   15. mar 2016 Jeg kunne ikke i starten pga kvalme og opkast, så blev det bedre kunne muge en smugle de dage jeg kom ud. Så sagde bækken fra og jeg har måtte opgive igen. Da de skrå løft ikke dur til dårligt bækken. Og nej gravid er ikke en sygdom men vi så desværre nogle hvis krop alligvel gør os syge smiley nogle gravide klarer det hele, og er dårligt generet. Og damn jeg misunder dem... Men mærk efter på dig selv, sundt at holde sig igang. Usundt at overbelaste smiley

• #7   15. mar 2016 Tina -og derfor skrev jeg jo så det angående risikofyldte graviditeter mm... udgangspunktet er altså at man er sund og rask. Du skal jo heller ikke muge ud hvis du har brækket begge arme eller render rundt med en hjernerystelse, det siger vel sig selv.
    Men nu skriver TS ikke at hun fejler noget, hun skriver blot at hun er gravid... og det i sig selv er altså ikke en sygdom der kræver særlige skånehensyn, hvis ellers vi taler almindelige aktiviteter

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #8   15. mar 2016 Sålænge du mærker efter og lytter til din krop skal du bare gøre det du plejer, jeg stod på fuldpas med den første men red og passede 5 heste udover min egen og arbejdede indtil 8 dage før jeg fødte, de 2 andre passede jeg selv indtil jeg fødte.

• #9   15. mar 2016 Jeg har 'risikofyldt' graviditet og er fulgt med ekstra scanninger pga risiko for tidlig fødsel (bindevævssygdom). Alligevel har læge bifaldet at jeg fortsat holdt mig i form via pasning af heste og ridning... Holde krop sund og stærk... smiley Så er du rimelig vant til arb og ellers lytter til din krop, så har du kun godt af at holde dig i form... Giver faktisk også en nemmere fødsel... smiley min mor er jdm og har samme holdning... smiley

• #10   15. mar 2016 Nu er jeg ikke gravid endnu, men det kommer vel en dag når jeg har fået min uddannelse. smiley
    Personligt ville jeg forsætte ind til min krop trænge til ro eller min læge sige jeg skulle tage det med ro. smiley

• #11   15. mar 2016 Min læge sagde, at jeg måtte alt, bare jeg tænkte mig om. Jeg mugede så længe jeg kunne i min graviditet, men måtte stoppe, fordi mit bækken gjorde ondt i højre side. Så længe du lytter til din krop, så går alt sammen smiley hele og lykke med graviditeten. Jeg fødte i onsdags, og ih hvor er det fantastisk at være blevet mor smiley

• #12   15. mar 2016 Jeg vil sige at det kommer an på dit forløb samt hvor meget hesten sviner...

https://dsr.dk/sygeplejersken/arkiv/sy-nr-2013-6/loeft-oeger-risiko-for-abort

Måske kan denne være en god rettesnor. Der står hvor meget af gangen og hvor meget over en dag de anbefaler.

Tal evt med din jordemoder om det.

Måske er der mulighed for at der er en ung pige på stedet der vil muge ud billigt? det har der været de fleste steder jeg har stået.

Og sidst men ikke mindst TILLYKKE!!!

• #13   16. mar 2016 Enig med hvad de fleste skriver smiley gør som du plejer men husk at lytte til din krop smiley jeg har selv heste hjemme og under begge mine graviditeter ordnede jeg selv stalden helt ind til fødslen smiley bare hold dig igang til kroppen selv siger stop smiley det er klart det bedste og skulle være med til at gøre at fødslen bliver nemmere, selvfølgelig kan jeg ikke love det og kvinder/graviditeter er aldrig ens smiley

• #14   16. mar 2016 lyt til dig krop er højgravid har ikk måtte muge ud gud ved hvor længe mine står på træpiller. Men har så også haft kraftige bækken smerter det meste af tiden så min læge er ikk glad for at jeg tøffer rundt og samler klatter. Men noget vil jeg samler de klatter men tager kun lidt af gangen. og det samme med ridning fik afvide så længe det ikk blev ubehageligt eller gjorde ondt så måtte jeg ride men stoppede også hurtigt pga smerterne. Men ikke alle graviditeter er ens og har man nogle søde folk omkring sig står de somregel klar til at hjælpe.

• #15   16. mar 2016 og tillykke det en dejlig tid og nyd det ligepludselig er det ovre smiley jeg selv er 36 + 6 i dag så sønne mand kommer snart ud tiden går rigtig stærkt

• #16   16. mar 2016 Mange tak alle sammen smiley

• #18   16. mar 2016 Min jordemoder sagde til mig at det ikke er så vigtigt hvor meget man løfter men meget vigtigere hvordan man løfter smiley Hvis du muger ud hver dag bliver det heller ikke så tungt igen alt efter hvor meget hesten selvfølgelig sviner. Min står godt nok på træpiller men jeg muger selv og så tømmer min kæreste trillebøren. Det er mest fordi vi skal køre trillebøren op af en stejl bakke og så tippe op i en container og derfor kan jeg ikke selv smiley

Kommentér på:
Gravid og udmugning

Annonce