{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.451 visninger | Oprettet:

Job som groom/rytter {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg bliver student til sommer, og regner med at holde et sabbatår efter smiley Jeg kunne rigtig godt tænke mig at arbejde med heste en del af året, og ville derfor høre om der er nogen af jer der har erfaringer, gode tips osv?
Jeg vil rigtig gerne have et job som groom på enten Blue Hors eller Helgstrand Dressage, er der nogen af jer der har prøvet dette? Var/er i glade for det, og hvad består arbejdsopgaverne primært af (og hvad med løn)? Det skal lige siges, at jeg selvfølgelig godt ved at det er hårdt arbejde, og lange dage, men det er noget jeg har drømt om længe, så synes da næsten det skal afprøves.
Ellers har jeg tænkt på at finde et mindre sted, hvor jeg kunne blive ansat som rytter. Hvad er erfaringerne med dette? Er det kun de udstyrlige ungheste man får, når man ikke er uddannet eller hvordan? smiley (Ved selvfølgelig godt at det er forskelligt fra sted til sted)

Men kom endelig med både det gode og det dårlige. Glæder mig til at læse jeres svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Job som groom/rytter
  • #1   10. apr 2016 jeg var i Wales og arbejde nogle måneder, jeg skulle egentlig have været der noget længere tid, men tog før hjem, da jeg ikke helt kunne forliges med de metode de brugte.

Så gør op med dig selv, om stedet nogenlunde går ind for det samme som du gør, eller gør op med dig selv om du kan ændre dit syn til den ene eller den anden side.

Jeg fik ingen løn, men fik et sted og bo, mad med alt der hører til, samt jeg ellers bare skulle sige til hvis der var noget jeg manglede, om det så var en bøtte markrel eller om det var nye støvler.
    Men helt sikkert spændenede at se noget nyt og prøve det og sig selv af! smiley

• #3   10. apr 2016 Jeg var ansat som rytter på et stutteri her på fyn med dressurheste, jeg var der i en uge og valgte så at sige fra, jeg kunne slet ikke arbejde under de præmisser eller acceptere deres metoder at behandle hestene på. Det var under alt kritik og de ville virkelig komme i klemme, hvis det kom til overfladen hvad de brugte af midler. Så min erfaring er, find ud af hvordan alt fungere før du binder dig på kontakt og hver forsigtig. smiley

• #4   10. apr 2016 Jeg ved at Helgstrand giver omkring 10.000 i løn - det er i hvert fald hvad der stod sidst de havde en jobannonce oppe på yardandgroom smiley .

Jeg har arbejdet både som rytter og som groom, ens for det hele var lidt at man ikke altid bliver behandlet særlig godt.
    Lønnen er en lille del af det - meget af det er interessetimer og man gør det fordi man kan lide det. Det ene sted jeg var oplevede jeg at vi løb tør for mad (det var inkl. i lønnen og vi boede ude på bøhlandet) og at jeg måtte sove på en madras på gulvet fordi mit værelse pludselig skulle gives til et plejebarn og arbejdet var generelt meget uorganiseret ... Det andet sted var alle faciliteterne i orden - der blev lavet god, sund mad hver dag, man kunne bare tage i køkkenet hvis man var sulten, havde et stort værelse, godt isoleret og en god seng, de behandlede hestene godt - men den måde der blev talt til mig på, undervist på og generelt alt var min skyld (specielt hvis de gav mig to modstridende instrukser eller selv lavede en fejl) var forfærdeligt at være i og egentlig grunden til at jeg sagde op ..

Jeg har dog også været på prøve et sted hvor det hele var organiseret og man fungerede som en del af familien. Så det kommer helt sikkert an på hvor man kommer hen og hos hvilken slags mennesker (og også hvordan man selv er!) smiley

Min erfaring er at du sagtens kan finde rytterjobs hvis du har meget erfaring med f.eks. unghest, har resultater eller er villig til at lære. Ofte har groom stillinger også en del ridning involveret, alt efter hvad det er for et sted og hvad de tilbyder smiley

• #5   10. apr 2016 Mange tak for alle de fine svar! Det kan jeg helt sikkert bruge og tage med i mine overvejelser smiley
    -Også gerne flere erfaringer, det er rigtig fedt at høre fra andre der har prøvet det!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #6   10. apr 2016 Jeg har været på et stutteri I en måned. efter den måned måtte jeg sige stop, fordi at jeg skulle gå på kompromis med for mange af mine egne principper.

Det var egentligt ikke fordi at de behandlede hestene skidt, men omgangen, og den travlhed der var omkring håndteringen af hestene kunne jeg ikke forlis med smiley

men udentvivl et fedt job - også selvom meget var udmugning, pudsning og fejning.

men har man bare den mindste interesse for avl, uddannelse af heste og generelt kvalitets heste er det udentvivl et fedt job for de fleste smiley

• #7   11. apr 2016 Jeg har arbejdet i en konkurrence og tilridningsstald i 3 år i Odense. Det har uden tvivl været nogle hårde, men meget lærerige år, som jeg ikke vil være foruden. Blev behandlet pænt, gode arbejdsforhold og lærte en helt masse.

lønnen var ikke den højeste, men alt det jeg har lært igennem de år kan der ikke sættes et beløb på smiley

Kommentér på:
Job som groom/rytter

Annonce