Bomløs - engelsk eller western? (Barefoot?) {{forumTopicSubject}}
Godaften alle!
Jeg er efterhånden begyndt at overveje en ny sadel, men er kommet i et dilemma i forhold til hvad det skal være for en. Jeg rider en god blanding af engelsk dressur, seriøs turridning (distance om sommeren), amatør-westen og amatør-akademisk. De to sidstnævnte har jeg kun snust til, men begge interesserer mig rigtig meget! Og jeg har ikke helt besluttet mig for hvad jeg vil vælge endnu..
Jeg vil helst have en Barefoot sadel indtil videre, og har kigget lidt på både en Barrydale, Nevada og deres nye Lazy Mointain.
http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/22-dressursadler/692-barefoot-barrydale-/
http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/25-westernsadler/636-barefoot-nevada-/
http://www.barefoot-danmark.dk/produkter/25-westernsadler/742-barefootreg-lazy-mountain/
Vil rigtig gerne have en sadel med horn, da det i mine øjne er utroligt praktisk på tur
Og så skulle westernsadler efter sigende være fantastiske at ride tur i! Men samtidig vil jeg gerne have en sadel med knæstøtte, og det er der ikke rigtigt i en westernsadel. Pt. har jeg en Cheyenne, og der savner jeg godt nok knæstøtten til den dressur jeg rider.
Ville en Lazy Mountain så være valget for mig? Ud fra deres hjemmeside skulle den være tilladt at smide bøjler på og ride i som en almindelig sadel. Men der er en støtte til låret og der hjælper vel en del på min problem?
Udover det, hvor holdbare er jeres Barefoot sadler? Min fik et hul på den ene sadelklap bare et halvt år efter jeg havde købt den. Det er nu over et år siden det skete (så halvandet år siden jeg købte den tror jeg), og det er heldigvis ikke blevet større. Det har bare afholdt mig lidt fra at vælge Barefoot igen, men de er det eneste firma jeg kender som sælger sådan nogle sadler. Synes det er lidt ringe at der kommer hul i sadlen efter så kort tid med almindeligt brug. Hvis det bare har være et tilfælde, vil jeg ikke lade det afgøre hvorvidt jeg skal have en ny sadel fra dem eller ej.
Kender I andre hjemmesider eller firmaer som sælger "sådan nogle" sadler, må I meget gerne linke eller skrive navnet
På forhånd tusind tak!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Lazy moutain ligner en lammeskindssadel - de støtter der er i en lammefætter, giver ikke meget støtte og resultere i en elendig opstilling. Jeg ville heller ikke turde med bøjler.
Jeg havde nok holdt mig til en Barrydale, grundet støtten til dressur.
Har selv indkøbt ny bomløs, fordi jeg fandt min London træls i støtten til dressur og jeg bare mangler en mere "fast" sadel. Den er blevet slidt ved sadelklapperne, ikke hul, bare slidt fordi jeg har redet med for korte støvler.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Jeg har lige købt en bomsadel istedet.
Men jeg har hørt det desværre er det samme med Barrydale'en, at støtten næsten ikke kan nåes alligevel.
Måske du skulle overveje en bomløs der er lidt bedre til dressur, såsom Contact eller Baloun?
Jeg har dog været virkelig glad for min London, især til ture og let dressur.
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 281
Så jeg ville faktisk anbefale - hvis du har muligheden - så tag ud til hende (i Hillerød) og prøv de sadler du har interesse i. Hun er super sød og hjælpsom
Bomløs - engelsk eller western? (Barefoot?)